Stránka 2 z 2

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: ned dub 15, 2012 21:48
od ger007
Teepee píše:
Vašátor píše:Výrazně na chlazení motoru pomůže pootevření kapoty motoru, což si však v rychlé jízdě nedokáži představit. V Rumunských horách, kde se šplhá na jedničku/dvojku to však pomáhá docela výrazně.
Nezklapnutá kapota se na 2106 zvedá od cca 90km/h. Jen pro info.
Průšvih ale vidím v případě havárie, zámek by přeci jen mohl kapotě pomoci, aby hned nelezla skr čelní sklo do kabiny.



lulubela az do skolnku svojho zivota nemala zatvaranie kapoty, nikdy sa to neotvorilo, vzdy sa to len pootvorilo aj pri jazde z kopca 170 kmh sa to nikdy neotvorilo

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: ned dub 15, 2012 22:28
od MartasBrno
Tak jako tak je pitomost nezavírat kapotu. Stačí blbá náhoda a může to stát někoho zdraví nebo život. Musí být zaklapnutá a basta.
Ten vzduch neleze pod auto jen tak, žene se tam náporem. Je jasný, že když aut ostojí, nenažene se tam toho moc, při jízdě by to ale fungovat mělo. Mimochodem, všimli jste si tý gumy na přepážce pod kapotou? Myslím, že věděli, proč ji tam dávají.

Opravdu řešíme problém chlazení motoru u žigula? Pokud je vše v pořádku, neměl by problém nastat. Pokud nastane, je třeba řešit příčinu, teda stav / nastavení motoru.

Pokud se chce studený vzduch do sání, proč ho nevzít normálně třeba z 05 kovýho filtrboxu, kterej má přívod vyustěnej někam za baterku, do rohu motorovýho prostoru, kde je relativně chladno, přičemž jednička má v tom místě díry v masce pro čerstvej vzduch.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pon dub 16, 2012 10:56
od Luděk Musil
MartasBrno píše:Pokud se chce studený vzduch do sání, proč ho nevzít normálně třeba z 05 kovýho filtrboxu, kterej má přívod vyustěnej někam za baterku, do rohu motorovýho prostoru, kde je relativně chladno, přičemž jednička má v tom místě díry v masce pro čerstvej vzduch.

A hadici od vysavače a velkej trychtýř (nebo aspoň dvoulitrovou petku od kofoly) a lepicí pásku a poďme tuzit! :P . L.
PS: sorry za OT :oops:

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pon dub 16, 2012 18:32
od Vašátor
Marťasi, ta těsnící guma je na přepážce motoru především kvůli tomu, aby ses v autě nepřiotrávil :-D. Hned za ní je nasávání vzduchu do topení. Ovšem rozumně udělaný výdech na kapotě by určo chlazení motoru pomohl. Vždyť nejvíce se hřeje hlava motoru, vzduch je hnán pod auto, čili k hlavě motoru se moc nedostane. Při sportovnější jízdě se prostě motor lehce přihřeje, ale rovněž si nemyslím, že to je na škodu. Spíš bych řešil teplotu oleje, ale jak již bylo v začátku tématu řečeno, jde spíše o stabilizaci teploty při sportovní jízdě a zanechání sériových vnitřností.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pon dub 16, 2012 21:24
od MartasBrno
Však já nepíšu, proč tam ta guma je. Já píšu, že vědí proč ji tam dávají! :-D

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: úte dub 17, 2012 07:32
od Teepee
MartasBrno píše:Však já nepíšu, proč tam ta guma je. Já píšu, že vědí proč ji tam dávají! :-D
No vidíš, a teď už to víš i Ty :wink: (promiň, nedalo mi to) :finga:
Takže až vás omrzí stromeček, šup gumu pryč, vždyť o tom to je, vůně benzínu. A navíc, "předehřev vzduchu klimatizace kabiny". To je výsada jen vyšší třídy.. :finga:

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: stř led 27, 2016 14:59
od puci
Feiky píše:Yes to je lepší, ale sníží to dost podstatně výkon a zvýší krouták a to já nechci... některé auta mají i variabilní sací potrubí, které může měnit délku... Jinak pod motorem mám origo kryt, tam toho moc proudit asi nemůže... Krásně to měly vyřešený 130 rs s náporákem, kde vzduch proletěl chladičem a hned ven z auta... Motor se ale pekl někde vzadu...

Kamarat si postavil 130 RS a ten chladic tam je vymysleny tak, ze to auto nema ventilator a na volnobeh sa neprehreje. Chladic musi byt trochu naklopeny dopredu a po obvode v cele co najlepsie utesneny aby vznikal kominovy efekt a aby sa to chladilo. Bol som u neho,ked sa hral s naklonom chladica,aby to dobre fungovalo.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: čtv led 28, 2016 16:11
od Mikeš
Osobně bych to udělal tak jak to navrhuje Vašátor :arrow: ,tj.flexohadici o průměru alespoň 80mm a přivést chladný vzduch ke karburátoru z přední části vozu(napojit na filtrbox),že se zvýší krouťák v nízkých otáčkách a bude chybět vršek bych se nebál,ona ta rezonanční délka sacího potrubí se počítá z jednotlivých větví potrubí+karburátoru do filtrboxu,rychlost nasávaného vzduchu v té prodlužovací hadici je totiž řádově nižšší(nutný je ten velký průměr hadice)a vliv na plnění to nemá,mimo jiné to tak mají i jiná výkonná auta,viz LADA 1300 MTX A pohár :finga:
Ještě k tomu sacímu potrubí a odpojení vyhřívání:četl jsem na škodováckym webu že vodou vyhřívané potrubí má za následek teplotu směsi kolem 80 stupňů,nevyhřívané 65 stupňů,je otázka kolik to dá koní navíc(nevím neměřil jsem),co na to karburátor a jeho přechodový režimy(díry v plynu-přetryskování)),jak to bude u motoru kterej pojede kudlu 20minut v kuse- tam to vyhřívání zase ochlazuje :lol: sací potrubí od rozpálených výfukových svodů.No někdo to musí vyzkoušet,vliv na výkon,emise,spotřebu :rolleyes:
Prostě na zimu bych to určitě nechal tak jak to je,v létě bych experimentoval.
Dále pro lepší pocit je možno omotat svody+první díl výfuku termoizolační páskou,ale jak píšou kluci tak horký vzduch od chladiče jde při jízdě pod auto a ten vliv to nebude mít asi takový(mimo volnoběhu).
No to jsem byl zase chytrej,už abych s tím mým zázrakem vyjel a tyhle věci odskoušel,budu potom referovat.