Stránka 1 z 2

Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2012 11:00
od Feiky
Zdravím všechny, měl bych takový dotaz. Včera jsem konečně vyřešil problém s horkým vzduchem stoupajícím od výfuku přímo do otevřeného vzduchového filtru, udělal jsem tam odstínění z tepelně odrážejícího plechu, co kryje výfuk u nákladních vozů Daf. Z jedné strany je pochromovaný a z druhé je něco jako alobal... Hned při první cestě jsem pocítil rozdíl na teplotě motoru a zdál se mě i takový víc pružný. Chtěl bych to dovést k dokonalosti, a to že vyřadím vyhřívání sacího potrubí i karburátoru. Na zakázku bych nechal udělat nové těsnění pod sací potrubí, které by znemožnilo proudění vody mimo motor.

TAKŽE moje otázka zní: Je v motoru kanál, kterým voda bude proudit z přední části moru do zadní i bez sacího potrubí??

Díky všem za odpovědi... Jinak účel je dostat se s teplotou nasávaného vzduchu co nejvíce dolů, bez přidělávání dalších systémů, jako chladiče a takových chujovin:) z důvodu výkonu, ale hlavně teplotní rezervy, kvuli zvýšenému výkonu...

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2012 12:04
od luboš
Problém s teplým sáním sem taky řešil. Kanálky na vodu sem zaslepil, speciální těsnění nejní potřeba. Výfuk jsem omotal termoizolační páskou ale hřeje se to i tak podle diagnostiky 60C.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2012 13:56
od dusin
Vyndej hadičky a strč mezi ně trubičku a natrubky na karburatoru zaslep.....Jednoduché a efektivní

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2012 17:01
od Jan Vaníček
Jsem trochu skeptik, dokážu pochopit, že teplý vzduch do sání asi není to nejlepší, ale při jízdě a proudění vzduchu tam asi tolik teplý vzduch neputuje, pokud se nemýlím. Jak se pozná, že je motor chladnější? Pokud na budíku, pak bych řekl, že i to je špatně, neb právě pro optimální spalování je vyšší teplota motoru lepší. Asi je to jen problém díky otevřenému sání, ale např na plasťáku nmám před motorem ještě rozpálený katalyzátor a evidentně to nevadí.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2012 22:40
od Feiky
Jde o to že si myslím že z 1300 už víc koní, asi těžko dostanu (pokud chci i životnost) a při velkým zápřahu (což bývá často) vykazuje výšší výkon než série, tudíž i vyšší teplotní projevy. Pokud jedu normálně je teplota přesně uprostřed a nehne se, při delším zatížení musím nechávat motor cca po 10ti minutách jízdy chvíli odpočinout (zvolněním jízdy) a vše je ok. Potřebuji jen aby bylo něco co ho když bude v zápřahu bude chladit a to je nejlepší udělat teplotou vzduchu, čím víc ho spotřebuje, tím více bude odvádět teplo a díky roztažnosti ho i víc spořádá... Jde o to to zkusit, je mnohem více variant, ale tahle je hmotnostně nezávislá a to mám rád...
Pro po stejně s tím déle než 10minut nevydržím jet rychle, je to na zabití, ale chci aby to auto bylo dotažený do konce...
A nadměrným zahříváním, nemyslím že by vřel, ale chci to udělat tak, aby nebylo možné se dostat nad teplotu motoru, která by pro něho nebyla dobrá... (v rámci možností)... Zkusím to s tím vyhříváním...

Jinak otázka číslo 2: Má smysl odvětrání kliky mimo motor? Mám leštěný kanály a nikdy jsem ve filtru ani sání nenašel nečistoty z odvětrání. Jde jen o zkvalitnění čistoty vzduchu? Výsledný efekt? Teplý vzduch z motoru zpátky do sání?

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: čtv dub 05, 2012 23:13
od MartasBrno
Myslím si, že obě úpravy jsou tak na pokraji smysluplnosti... Co ti přidalo na výkonu? Otevřené sání, nebo otevřené sání odstíněné od výfuku?
Nevyhřívání sání menšinovým průtokem se projeví na studeném motoru negativně. Nevím, jestli s tím blbneš, nebo jezdíš 5 km cesty do práce... A to odvětrávání mi přijde jako zbytečná úvaha. Jaký podíl průtoku saní zaujímá odvětrání karteru? A jaké má pozitivní efekty?

Chlazení - ručička roste nad svislou "normální" polohu? Jestli jo není problém. Jestli jo a hodně, je někde chyba. Laický pohled...

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 02:49
od Marťas
Dle příručky má mastný vzduch lezoucí z odvětrávání mazat karburátor.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 10:12
od Feiky
Právě tohle mě zajímá... Má to někdo na autě? Občas promazat karburátor není problém. Zkušenosti?? Lada MTX to měla odvětrané do nádobky v podběhu, ale proč? Jinak problém s teplotou (snížená hlava, nově zalapované ventily, zvětšené sací otvory včetně saní a karburátoru + jejich vyleštění, upravené zapalování s větším rozsahem předstihu, karburátor přetryskován pro bohatou směs, svíčky s nižším odtrhem, upravený výfuk, atd), jde děsně rychle do otáček, bez díry v plynu a to sebemenší i při plném sešlápnutí pedálu a od 4000 cca do 6000 je to peklo, točí i mnohem víc, ale to už podle mě nemá smysl. No a s tím sáním. Zkusím to a uvidíme, napíšu sem jaký efekt to má a nemá... Martas Brno - to odstínění dělá hodně, s autem hodně blbnu a jezdím i normálně, ty jako řidič nepoznáš na výkonu jeden nebo dva koně, zdánlivě to efekt nemá, ale pokud nejsi rozhodnutý jen pro jedinou úpravu pak se ti poníci sečtou a motor má úplně jinou charakteristiku... A o závislosti teploty nasávaného vzduchu na výkonu se tu ani nemusím zminovat, ruku na srdce co se stane když po půl hodině jízdy v létě u Lady otevřeš kapotu? Já se většinou orosím potem:) Je to auto do Ruska, do zimy a tomu odpovídají i jeho konstrukční řešení a skoro žádné odvětrání v motorovém prostoru... Lada jako jediný auto s kterým jsem jel je na provozní teplotě za 3-5 minut velmi volné jízdy...

Další otázka: Někdo prořezává přední čelo, chladič má podle mě dost vzduchu, ale kam potom jde ten horký???

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 10:46
od Jelen
Odvětrání do nádobky je proto, protože z toho trochu oleje poteče. A horkej vzduch z chladiče jde tak nějak kolem motoru spodem pod auto. Některý auta, třeba Mercedesy, mají z filtrboxu vyvedenou rouru sání až do masky, před chladič. To mi přijde lepší, než se trápit teplotou v motorovým prostoru.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 11:09
od Feiky
Yes to je lepší, ale sníží to dost podstatně výkon a zvýší krouták a to já nechci... některé auta mají i variabilní sací potrubí, které může měnit délku... Jinak pod motorem mám origo kryt, tam toho moc proudit asi nemůže... Krásně to měly vyřešený 130 rs s náporákem, kde vzduch proletěl chladičem a hned ven z auta... Motor se ale pekl někde vzadu...

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 12:25
od Vašátor
Odvětrání motoru rozhodně zanechej tak jak je. Pokud to nebleje olej nějak přehnaně, nepůjde tam ani moc teplých výparů. Díky odvětrání se však přimazávájí ventily, což je docela podstatná věc. Motory MTX sice měli odvětrání vyvedené jinam, nicméně nehleděli na výdrž motoru, ale na výkon.
Osobně si myslím, že odstranění vyhřívání sacího potrubí a karburátoru toho moc nevyřeší, ale rozhodně bych to zkusil. Rád si počkám na výsledek, poněvadž se mi Oranžáda v horkém Bulharském podnebí rádá hodně zahřívá.
Rozhodně bych ovšem zkusil navézt studený vzduch venku. V motorovém prostoru je díky chladiči velké teplo ... jak jsi psal o plechu nad výfukové potrubí, co takhle ho protáhnout až k masce a udělat z něj ještě i přepážku tak, aby horký vzduch od chladiče nemohl k filtr boxu.
Jinak horký vzduch od chladiče jde opravdu pod auto, čím řádsky prohřívá i převodovku. Chvilku jsem jezdil bez gumy u šaltr klacku a takovýho horkýho vzduchu co dovnitř tou dírou nalítalo ... no fuj! Výrazně na chlazení motoru pomůže pootevření kapoty motoru, což si však v rychlé jízdě nedokáži představit. V Rumunských horách, kde se šplhá na jedničku/dvojku to však pomáhá docela výrazně. Udělat tak nějaký horní výdech z motorovýho prostoru by určitě nebylo na škodu. Ale už to je zasahovaní do karoserie... bohužel.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 14:24
od Jelen
Kamarád má na 01ce 4 karburátory z nějaký nový motorky. A je to pecka. Mam to vyfocený. Až budu doma, tak to pošlu. Musim ho donutit jet na sraz.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: pát dub 06, 2012 17:43
od Yellow01
Podívej se na maďarský závoďáky, odvětrání motorovýho prostoru řeší tak, že mají rychloupínací zámky kapoty zvednutý tak, aby byla kapota pootevřená, ale zároveň zajištěná proti otevření. Což by znamenalo buď dvě díry do kapoty nebo předělat nějak originál zámek kapoty.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: úte dub 10, 2012 10:25
od Teepee
Vašátor píše:Výrazně na chlazení motoru pomůže pootevření kapoty motoru, což si však v rychlé jízdě nedokáži představit. V Rumunských horách, kde se šplhá na jedničku/dvojku to však pomáhá docela výrazně.
Nezklapnutá kapota se na 2106 zvedá od cca 90km/h. Jen pro info.
Průšvih ale vidím v případě havárie, zámek by přeci jen mohl kapotě pomoci, aby hned nelezla skr čelní sklo do kabiny.

Re: Chladnější vzduch pro Super Bee

PříspěvekNapsal: ned dub 15, 2012 19:12
od Puhi
a načo odpájať vyhrievanie a prepájať ho nejakou trubkou? Nestačí dať nejaký malý ventil na hadičku? uzatvoríš si okruh kedy ťa len napadne...