Stránka 11 z 12

PříspěvekNapsal: stř lis 21, 2007 10:02
od Myso
ja som mal na mysli nemilu situaciu, ked sa otec z feliciou otacal do protismeru a zaroven si vyberal slnecne okuliare, polozene pri tachometri... obcas to tak vyjde ked to nespocitas...

PříspěvekNapsal: čtv lis 22, 2007 01:24
od OndrejGTi
ze som sa vobec pytal... ked neviem mesiace po cesky.

[ Komentář přidal: Majo: čt listopad 22, 2007 07:25 ]
tak to je cas doplnit vzdelanie :P

[ Komentář přidal: Myso: čt listopad 22, 2007 09:13 ]
mozes si nastavit english language a tam tym mesiacom rozumiet budes...

PříspěvekNapsal: stř bře 12, 2008 10:47
od irut
nějaký novinky?

PříspěvekNapsal: ned dub 20, 2008 10:58
od Miči
žádný novinky, jen pár lidí koupilo místo posilovačů další žigulíky, prej je lepší koupit další dvě káry než pochybnej posilovač... jo a za dobu co lady máme jsme se stali místními přeborníky v kulturistice.

PS: to byl pokus o vtip....

PříspěvekNapsal: ned dub 20, 2008 20:45
od Maysner
kazdej den vzit prevdovku a postupne trenovat natolik ze ji padesatkrat zvednete nad hlavu bez problemu
zigul ma prave to kouzlo ze za jizdy diky tuzsimu rizeni vite co auto dela. to me prave stve u felicii a dalsi mrdek kde jakmile lehce drcnu do volantu auto si zacne litat kam se mu zachce. zigul ne :twisted:

PříspěvekNapsal: ned dub 20, 2008 21:45
od Saša
Maysner píše:zigul ma prave to kouzlo ze za jizdy diky tuzsimu rizeni vite co auto dela
Pravda na 100% ! ! ! Když posilovač tak ať se v 30ce vypne .

PříspěvekNapsal: čtv dub 24, 2008 18:11
od Petanek2101
Maysner píše:kazdej den vzit prevdovku a postupne trenovat natolik ze ji padesatkrat zvednete nad hlavu bez problemu
zigul ma prave to kouzlo ze za jizdy diky tuzsimu rizeni vite co auto dela. to me prave stve u felicii a dalsi mrdek kde jakmile lehce drcnu do volantu auto si zacne litat kam se mu zachce. zigul ne :twisted:

bože to je zase hlod,takhle jsem se dlouho nepobavil

PříspěvekNapsal: čtv dub 24, 2008 18:32
od Kopr
Já mám natrénováno za dob co jsem jezdil po olomouci s avii bez posilovače :mrgreen:

PříspěvekNapsal: pon dub 28, 2008 16:11
od radek mb
Maysner píše: jakmile lehce drcnu do volantu auto si zacne litat kam se mu zachce. zigul ne


neni to tim,ze mas kurevskou vuli v rizeni? :mrgreen:

PříspěvekNapsal: pon dub 28, 2008 18:02
od Maysner
radek mb píše:
Maysner píše: jakmile lehce drcnu do volantu auto si zacne litat kam se mu zachce. zigul ne


neni to tim,ze mas kurevskou vuli v rizeni? :mrgreen:


ze mi jde(tedy slo) u kombika rizeni hodne ztuha ale za to to bylo pri jizde uplne supr na ovladani je vedlejsi :mrgreen: u bratrovyho zacina jit postupne lehceji a lehceji. hold se to muselo rozhejbat

PříspěvekNapsal: ned kvě 09, 2010 15:20
od Saša
Tak to vypadá že se elektrický posilovač řízení se bude montovat do 043 . Shodou okolností jem se oběvil ve správnou dobu na správném místě - v Tuzexu , jak nazývám zběrné suroviny . Koukám a z hromady čouhá tyč volantu a na ní motor - co to asi je ? Škubnu za ní a vytahuji nepoškozený posilovač . Když čtu značku GM hned mne napadá co kdyby... bude pasovat . Nechávám ve zběrně 50 ti korunu (i s díškem) a upaluji domů . Doma skouším nasadit páčky a padnou jako by tam patřily , pouze se musí trochu zkrátit (uřezat) tubus aby šly níž . Tisícihran na volant jsem zatím neskoušel (volant doma nemám) Kdyby nepás nevadí tyč je v servu dělená a tudíž pude upravit . Na netu (Google najde vše) dle čísla zjištuji že je to servo z Opelu Kombo . Celé servo jsem rozebral abych zjistil jak to vlastně pracuje .
Chvíli jsem nemohl pochopit jak pozná snímač (obyčejný dvojitý potenciometr) na kterou stranu se s volantem točí . Až nápad použít hrubou sílu přineslo vysvětlení . Část tyče se chová jako momentový klíč a nakrucuje se . Tím přes převod posouvá (nahoru a dolu) kroužek do nějš zapadá ložosko snímače . Dle natočení potenciometru pak elektronika pouští proud do motoru který točí hřídelí .
Tu je pár fotek http://alxsasa.rajce.idnes.cz/servo/#album

PříspěvekNapsal: ned kvě 09, 2010 15:39
od peet2101
Vypadá to zajímavě :wink: . Jak budeš řešit RJ?? Pracuje to s nějakou vlastní, nebo je napojen na RJ auta??

PříspěvekNapsal: ned kvě 09, 2010 16:04
od Saša
ŘJ nemám . Na netu jsem našel jaká tam patří , ale než se půjdu kouknout někde na vrakáč a tím pádem platit , skusím pohledat ještě v Tůzu co kdyby . Jednotka pracuje autonomně (tedy zcela sama pouze se přivede + a - . Některé mají ještě vstup od snímače rychlosti a přepínač módu (účinku) .
Napadlo mne vyrobit si ŘJ vlastní . Princip je velmi jednoduchý , ale tohle nechám asi profíkům . Né že by mi to nefungovalo , ale oni tam budou mít asi "hromadu" zabezpečení kolem aby nemohlo dojít k omylu . Já bych tam "fláknul" "brouka" na el.naklápění světel a nějaký řízený výkonový stupeň a bylo by . Ono by to chodilo ,ale pří poruše by jsem se nechtěl prát s 300W motorem o řízení .

PříspěvekNapsal: ned kvě 09, 2010 17:13
od MartasBrno
No, asi tam bude diferenční zesilovač pro zjištění "momentu" a H - můstek pro buzení motoru. Zpětná vazba je mechanická.

PříspěvekNapsal: úte čer 01, 2010 18:34
od Saša
Na sraze jsem zapůjčeným volantem zjistil další "mini"problém a to že průměr hřídele sedí , ale na naštěstí výměné části je jiný modul drážkování (jemější) a tudíž origo volant nejde nasadit .
"Problém" je možné vyřešit použitím jiného volantu , nebo vevařením Lada hřídele do výměné části po odbroušení Oplácké rovněž navařené hřídele . Zatím to nechám tak jak to je , možná "narazím" na jiný volant (chci s nějakými tlačítky) který bude pasovat .