LADA 1800i - pokračování III

Moderátor: Moderátoři

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » pát říj 21, 2011 12:48

Vašátor píše: ... příčina konce tvého motoru 1.7 je jasná ...

No ...on to ani tak nebyl konec toho motoru :lol: . On by klidně pracoval dál :idea: a že pracoval dobře. Mě začala štvát ta spotřeba oleje.
Proto šel motor ven (původně "pouze" na překroužkování a přeguferování ventilů). Po zjištění této nemilé skutečnosti jsem šáhl na roh ponku, kde se válí (teď už jen 2) písty a provedl jsem výměnu. Takže celá legrace byla o cca půl hodiny delší :P .
Takže bych o původním motoru 1,7 nemluvil v minulém čase ... on je opět připraven k boji když bude třeba. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Petr HC » pát říj 21, 2011 18:05

Na základě "vyčtených rozumů" musím souhlasit s Vašátorem, poněvadž "chytré knihy" praví, že detonační spalování je slyšet tím méně , čím je motor kompaktnější a hmotnější a téměř zcela se slyšitelnost "klepání" ztrácí při vysokých rychlostech (otáčkách motoru). Při jízdě po dálnici a hluku uvnitř vozidla je téměř nepostřehnutelné.
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že u hliníkových motorů s mokrými vložkami, je každé "zaklepání" daleko výrazněji slyšet, než u ladováckých litinových ingotů.
A pokud jde o senzor detonací, jeho signál je vyhodnocován t. zv. okénkovým diskriminátorem, který pracuje ve třech oblastech
1) hluk je nedostatečný -signalizuje pomocí CHE - povolené nebo vadné čidlo.
2) hluk motoru je ve "zdravých mezích" - nic se neděje
3) hluk motoru odpovídá detonačnímu spalování - provádí korekci předstihu a pokud na třetí korekci motor nereaguje signalizuje závadu CHE.
Po novém nastartování se tento systém vrací na nulovou korekci, ale závada zůstane zapsána v paměti ŘJ.
S tímto systémem spolupracuje t.zv. geočidlo (na uchycení mc Person), které blokuje signál čidla detonací po dobu průjezdu mizernou cestou.
P.S. domnívám se, že zanedlouho bude na našich silnicích čidlo detonací zablokováno trvale.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » pát úno 22, 2013 07:50

Po více než roce a bezproblémově najetých 37.000 km ... se opět začalo něco dít :( .
Od léta jsem začal sledovat zvýšenou spotřebu oleje - téměř 1,5 - 2 litry do výměny.
Mezi Vánocemi a Novým rokem jsem navštívil bratra ve Špindlerovic mlejně. Teploty tam byly stabilně pod bodem mrazu, auto stálo 3 dny bez hnutí. Při odjezdu zpátky nehodlalo naskočit a po asi 5-minutovém trápení neochotně chytlo, o kultivovaném chodu nemohlo být řeč ... tedy než se zahřálo na provozní teplotu, pak už se dalo.
Nic - pohoda, cestou zpět jsem na kratičko navštívil PetraHC, ten může potvrdit, co dělal startér a setrvačník při startování. Ovšem ty "zajímavé" zvuky během dalších dní zmizely, později při demontáži motoru jsem na oněch dílech nic podivného nenašel.
Ovšem od cca začátku 2. týdne ledna se začal motor chovat divně - výkon slábl a měl jsem pocit (který o 3 dny později potvrdil kolega z práce), že motor jde na 3 válce. Proběhla výměna svíček, o pár dní později i výměna kabelů a zapalovacího modulu. Zlepšení nenastalo :cry: . Nezbylo než auto odstavit, pro běžné ježdění použít "zálohu" a vyčkat lepšího počasí - teploty byly stabilně pod -5° C.
Před 14 dny se lehce oteplilo, nastoupil jsem tedy na výměnu motoru, za sobotu bylo hotovo, v neděli jsem dokompletoval a nastartoval. Točilo se to, ale zvuk byl strašný, traktoroidní, po pár minutách to zdechlo a bez komprese, startér točil, jako by tam ani motor nebyl. Shodil jsem ventilový víko a příčina byla jasná - když jsem ten motor před rokem skládal, tak jsem nezaklepl pojistnou podložku na vačkovém kole ... a odnesly to 1. 5. a 8. ventil. Takže znovu odstrojit, sundat palici, vyměnit ventily a poskládat zpět.
Takže auto pojízdný je, nyní čeká 1,8 motor na teplejší počasí, abych mohl v 1. kole shodit palici a zjistit, proč ten 3. válec nefunguje. Komprese jsem neměřil, svíčka byla černá, na benzín se to točilo o trošku lépe než na plyn, ve filtrboxu jsem měl "naflusáno" asi 1,5 dcl oleje (což mi přivodilo i jisté "plynové" problémy s 1,7 motorem). Doufám, že to bude "jen" podpálený ventil a nebude poškozena stěna válce či píst - to by byl konec toho motoru.
Uvidíme. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 27, 2013 08:03

Luděk Musil píše:... . Doufám, že to bude "jen" podpálený ventil a nebude poškozena stěna válce či píst - to by byl konec toho motoru.

Tak Vám se zármutkem oznamuji, že mě po krátké a zákeřné nemoci opustil můj milovaný a s láskou opečovávaný hrdý a silný motor :cry:
Na (v minulém příspěvku zmiňovaném) 3. válci je poškrábána stěna někde v prostoru čepu ke 4. válci a, co mě tedy poměrně dost zaráží, "vodorovná" drážka asi 1,5 cm dlouhá a odhadem 0,5 mm hluboká ve vzdálenosti cca 7 mm od horní hrany válce. Na víkend si vezmu foťák a zkusím udělat foto na náhrobek.
Takže neopravitelné :cry: . Myslím si, že už asi novou 1,8 dělat nebudu. To spíše vyzkouším udělat motor 1,4 :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod dvk » stř úno 27, 2013 09:02

Tak to je velká škoda :?
Ta vodorovná drážka ... nevyklepal ji tam zlomený kroužek ? Užs z toho vydělal píst ? Není to opravdu jen v kroužcích ?

Ten motor 1.4 ... budeš převrtávat řemenovou 1.3 ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 27, 2013 10:02

Zatím jsem shodil jen palici, abych viděl do válců, ostatní jsou v pořádku.
Vanu sundám a píst vytáhnu ven o víkendu. Potom (snad) uvidím skutečnou příčinu deformací na válci.
Na motor 1,4 mám nachystány písty 21214 (čili klasika pro 1,7) a motor 21011, který jsem si před cca 1,5 rokem přivezl z Hajnice a údajně žere olej. Zatím to však odpočívá pod ponkem, protože jsou na starost jiné věci a tato zatím nehoří. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod MartasBrno » stř úno 27, 2013 16:40

Luďku, co si myslíš o převrtání bloku 1200 na 1400? Nevybavuju si nějaké omezení dané stěnou válců... Blok 1300 má jinou stěnu než 1200? Kdyby nebyl prblém, zajímala by mne cena - blok 1200 na úpravu mám.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod ger007 » stř úno 27, 2013 16:52

problem je v tom ze oni honuju urcite vybrusy do urciteho prierezu, pokial by bolo teba aj vrtrat (frezovat) cize zvacsovat priemer o viac ako 0,5mm bolo by to drahsie, kolko presne neni sajn, ale mozno by bolo lacnejsie zohnat len 1300vku blok a nechat prehonovat :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Cory » stř úno 27, 2013 16:59

1,4 (82x66mm) sa da spravit prevrtanim 1,3 (79x66mm). Ciže zvacsit vrtanie o 3mm. Po prevrtani ostane stena hrubá 3,8-4mm, to znamená, že v pôvodnom stave by mala mať stena cca 5,5mm. Predpokladám, že aj u 1,2 je hrúbka steny rovnaká. Ale spraviť z 1,2 (76x66mm) 1,4, to už je veľa. Stena by ostala hrubá tak 2,3-2,5mm a to je málo. Z 1,2 tak akurát 1,3( 79x66), 1,5 (76x80), 1,6 (79x80).
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod dvk » čtv úno 28, 2013 07:38

О motor 1.3 z naší bourané 05 nikdo neprojevil zájem, takže ho můžu poskytnout na ladění 8)
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Cory » čtv úno 28, 2013 08:48

Remenova 14 :-P Aj mne stoji v garaži tento motor a uvazoval som nad 1,4. Myslím, že chlapci z Trnavy mali nieco take raz spravene.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod dusin » čtv úno 28, 2013 11:14

Pokud by měl někdo zájem o 1,3 řetěz,tak jedna bezhlavá mi taky leží doma...
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod MartasBrno » pát bře 01, 2013 22:37

Cili odlitky bloku jsou delane pokazde jinak pro kazdou kubaturu? Jinak by musela zustat stena po prevrtani na stejny prumer vzdy stejna.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod ger007 » pát bře 01, 2013 22:54

ja vychadzam z toho ze odlitky su stejne 1200 a 1500 a potom 1300 a 1600 a potom blok 1700 inac nechapem preco by menili ich farby a oznacenie keby sa stale jednalo prakticky o prevrtanu 1300vku, skoda neni davno siel do srotu aj blok 1200 aj 1300 mohol som to odmerat
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Cory » pát bře 01, 2013 23:00

1,2 a 1,5 (1,3 a 1,6) su rozne odliatky, vysokozdvihy maju na strane vyfuku vyztuhy. Odliatky 1,2 a 1,3 (1,5 a 1,6) by teoreticky mohli byt rovnake, ale nie su, pretoze do kazdeho odliatku sa lisovali (alebo inak osadzovali) "vložky", ktore boli rovnake pre všetky motory.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků