LADA 1800i - pokračování III

Moderátor: Moderátoři

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod MartasBrno » stř říj 19, 2011 17:41

Výhoda Petrova řešení je v jednoduchosti. něco připnout může být elegantnější než přepnout, ale je to nicotný detail. Základem bude odměřit hodnoty toho trimru za provozu.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » stř říj 19, 2011 21:19

Popravdě řečeno, obě řešení jsou zajímavá, je zcela jedno, které využiju.
Momentálně se zabývám myšlenkou stavitelné řemenice. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř říj 19, 2011 21:31

Připínání se mi zdá lepší. Nerozuměje tomu mám pocit, že přepínání by mohlo v případné poloze kontaktu v "nic nezapojeno" vyvolat nějaký "hazardní stav" ... fuj, neměl bych asi tak chlastat, kde jsem ten výraz jen slyšel? :-)

Pokud si dobře vzpomínám, tak ty vaše inžektory pálí i do výfuku, že? Takže tam asi kontrola klasickým stroboskopem na dodatečně poznačené řemenici nikam nevede, že?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Hurikán » stř říj 19, 2011 21:40

Koko Loko píše:Připínání se mi zdá lepší. Nerozuměje tomu mám pocit, že přepínání by mohlo v případné poloze kontaktu v "nic nezapojeno" vyvolat nějaký "hazardní stav" ... fuj, neměl bych asi tak chlastat, kde jsem ten výraz jen slyšel? :-)

S touto myšlééénkou se zcela stotožňuji. "Hazardním" stavům je lépe předcházet. ;) :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » stř říj 19, 2011 21:56

Správná připomínka ... děkuji. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Petr HC » čtv říj 20, 2011 08:31

Luděk Musil píše:...Momentálně se zabývám myšlenkou stavitelné řemenice. L.

Tady bych se obával, že mechanické řešení s elektrickým se bude "hádat" s řídící jednotkou (ŘJ).
V tomto momentě je důležité změřit odpor ideálně nastaveného korektoru na benzin a poté jeho odpor při nastavení na plyn (korektor musí být při měření ohmmetrem odpojen od ŘJ).
Princip zapojení se bude odvíjet od toho, zda je odpor korektoru větší na plyn nebo na benzin (pomocný reostat se zapojí pomocí relátka buď do serie nebo paralelně). Pokud jde o hazard, zkusil bych krátkodobě (pod 1 sec. odpojit korektor za běhu motoru),ale ŘJ většinou reaguje až na podstatně déle trvající a opakující se poruchy.
Změřte, spočítám, nakreslím. Princip pro obě možnosti na obr.
Přílohy
Kor_B_P.jpg
Kor_B_P.jpg (15.37 KiB) Zobrazeno 1934 krát
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Pepa » čtv říj 20, 2011 09:39

Luďku nevím co myslíš pojmem "stavitelná řemenice". Řemenici bych nechal jak je a posunoval jenom čidlo nad ní. Pokud jsi měl stejnou myšlenku omluv moje OT.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Uživatelský avatar
Pepa
 
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » čtv říj 20, 2011 10:32

Luděk Musil píše:Momentálně se zabývám myšlenkou stavitelné řemenice. L.

a toto řešení se mi začíná líbit.
Petr HC píše:Tady bych se obával, že mechanické řešení s elektrickým se bude "hádat" s řídící jednotkou (ŘJ).

Já se právě obávám, že obě řešení by se navzájem doplňovala.
Jde v podstatě o to, že nyní ŘJ nepozná, které palivo jde.
Příklad: korektor předstihu je z výroby nastaven na 1 V (méně nedokáže) = 0° . Max korektoru je 5 V = 8(?)° . Na benzín potřebuju předstih 0° na plyn 4°. Použiji-li stavitelnou řemenici na které nastavím -4° potom na plyn nastavím korektorem 3,5 V a při přepnutí na benzín to přídavným odporem snížím na 1 V a vše bude v pořádku.
Pepa píše:Luďku nevím co myslíš pojmem "stavitelná řemenice". Řemenici bych nechal jak je a posunoval jenom čidlo nad ní. Pokud jsi měl stejnou myšlenku omluv moje OT.

Právě z posouvání čidla nad klikou mám obavy. Musel bych dělat nějaký element-mezikus, který bych asi šrouboval na původní hliník a právě v tomto případě mám strach z chvění a tím následné možné destrukce hliníku (je na rozdíl od železa) křehký a neohebný.
A stavitelná řemenice je ... vlastně jsou dvě kola. Jedno kolo je vlastní řemenice (klínkem spojená s klikou) a druhá je kolo pro snímač kliky, které je možné v určitém stupňovém rozsahu po prvním kole posouvat = měnit úhel pro snímač.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Petr HC » čtv říj 20, 2011 12:29

TO L.M. Dost podrobně se to probíralo zde : viewtopic.php?f=60&t=8615&p=300200&hilit=p%C5%99edsti%2A#p300200
Za zkoušku však nedáš téměř nic, kromě svého času.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod MartasBrno » čtv říj 20, 2011 16:44

Já furt nechápu, na co tu řemenici. Vždyť ten rozsah nastavení ti vyhovuje. A to, jestli se bude přídavný odpor připínat seriově nebo paralelně je přece úplně jedno. Stejně tak mi připadá, že nezáleží na tom, které nastavení použiješ jako výchozí, když beztak jezdíš furtum furt jenom na plyn. Ta elektrika se nechá udělat za pár korun a chvíli hraní. Je to jako kupecký počty.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » čtv říj 20, 2011 18:59

MartasBrno píše:Já furt nechápu, na co tu řemenici...

Dobrá - zkusím Ti to vysvětlit takto:
Standartně osazený 1,7 motor osazený vstřikovaním funguje ideálně na signál v 0°. Korektor předstihu jej už dál (do mínusu) neposune. K-L změřil, že korektor (resp. potenciometr v něm) mění napětí v rozsahu 5 - 1 V. Moudrá kniha o vstřikování také pracuje s hodnotou 5 - 1 V. Takže snížení hodnoty přídavným odporem nebude mít vliv na předstih a neposune ho do "mínusu"
Můj motor 1,8 potřebuje signál 0° - 4° = -4° (to je hypotetická hodnota vycházející z příkladu PetraHC a jejich felicie).
Posunu-li mechanicky řemenici o 4°, můžu na korektoru předstihu zvednout Volty (snížit odpor) a tím se dostat na původní předstih (vhodný pro plynú a přídavným odporem/potenciometrem ten předstih snížit (pro spalování benzínu) na mnou požadovanou hodnotu.
Nebo ještě takto: Natural má 95 oktanů u LPG se mluví o cca 105 oktanech. Jinou variantou řešení tohoto problému by bylo používat 100 oktanový benzín (a ten jen tak někde kdekoli netankují).
Už temu chápeš? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv říj 20, 2011 20:57

Nuž, znova ožratý dávám spíše za pravdu Luďkově mechanice. Korektor ve své podstatě slouží spíše ku kompenzaci mizerného paliva, zatímco momentálně jde o to, že chci / musím použít oktanově lepšího paliva ... pokud to chápu špatně tak mne prosím omluvte ... píp.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod MartasBrno » čtv říj 20, 2011 21:03

Jáááj ono to jde jen do plusu a ty to chceš do mínusu, já su ale trumpeta :D Nezaregistroval jsem znamínka. Tak už je to dobrý, už su ticho. Do pekla práce toto.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv říj 20, 2011 21:21

Pokud si matně vzpomínám, tak ta odporová "úprava" chodila omezeně i obráceným směrem, ale nebylo to podloženo žádným průkazným měřením a navíc mezitím došlo ke změně Kingova vozu z 21073 na 21044, pak to utichlo. Tedy pokud mne paměť nešálí.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Vašátor » pát říj 21, 2011 12:28

Luďku, jak již bylo řečeno, příčina konce tvého motoru 1.7 je jasná. Popraskání drážek mezi pístními kroužky je téměř vždy způsobeno chudou směsí, díky které dochází k detonačnímu hoření (u moderních motorů spalujících chudou směs je proto montováno čidlo klepání). Příčina nemusí být ani tak v nastavení motoru, jako v přisávání vzduchu do sání. Lambda by toto sice měla korigovat, nicméně její rozsah pravomocí je pouze v určitém rozsahu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků