Už delší dobu (tedy konkrétně od návštěvy Estonska) mě zlobil původní motor 1,7 ve fyjalovým - začal žrát olej. A od poslední výměny oleje dokázal za 4 kkm polknout 2 litry - trpělivost došla. Společně s vyskakující pětkou byl pátek jejich dnem posledním .
Tak jsem v pátek nacouval do stodoly, pověsil jsem kočku a dal jsem se do díla. Motor ven, hned po něm šla převodovka. V pátek jsem ještě stihl přehodit potřebné díly (které jsou společné, resp. nemám je dvojmo a připravil jsem motor 1,8 pro zástavbu. V pátek navečer se mi ještě podařilo založit druhou převodovku.
No a v sobotu ráno jsem instaloval motor do auta a kolem 14-té hodiny jsem nalil chladivo a otočil startérem. I po dvou letech od složení to chytlo (s troškou trápení) na první pokus.
Ale řeknu Vám, ty díly jsou rok od roku těžší a těžší. A nepřijet na návštěvu bratr, tak jsem to možná dodělával ještě teď.
Takže uvidíme, jak jsem ty komprese spočítal ... doufám, že dobře. Jízdní zkouška proběhla bez problémů, ale na nové seřízení ventilů jsem už neměl morál. Uvidíme ... třeba za tejden. L.