LADA 1800i - pokračování III

Moderátor: Moderátoři

LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » ned zář 18, 2011 10:33

Už delší dobu (tedy konkrétně od návštěvy Estonska) mě zlobil původní motor 1,7 ve fyjalovým - začal žrát olej. A od poslední výměny oleje dokázal za 4 kkm polknout 2 litry - trpělivost došla. Společně s vyskakující pětkou byl pátek jejich dnem posledním :lol: .
Tak jsem v pátek nacouval do stodoly, pověsil jsem kočku a dal jsem se do díla. Motor ven, hned po něm šla převodovka. V pátek jsem ještě stihl přehodit potřebné díly (které jsou společné, resp. nemám je dvojmo a připravil jsem motor 1,8 pro zástavbu. V pátek navečer se mi ještě podařilo založit druhou převodovku.
No a v sobotu ráno jsem instaloval motor do auta a kolem 14-té hodiny jsem nalil chladivo a otočil startérem. I po dvou letech od složení to chytlo (s troškou trápení) na první pokus.
Ale řeknu Vám, ty díly jsou rok od roku těžší a těžší. A nepřijet na návštěvu bratr, tak jsem to možná dodělával ještě teď.
Takže uvidíme, jak jsem ty komprese spočítal :idea: ... doufám, že dobře. Jízdní zkouška proběhla bez problémů, ale na nové seřízení ventilů jsem už neměl morál. Uvidíme ... třeba za tejden. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování II

Příspěvekod Luděk Musil » pon říj 10, 2011 07:06

Nebudu kvůli překroužkování a výměně gufer původní 1,7 zakládat nové téma.
V pátek jsem vytahoval písty, abych je překroužkoval a hle co na mne vykouklo (omluvte sníženou kvalitu):
Přílohy
07-10-11_1735.jpg
07-10-11_1737.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování II

Příspěvekod Dusan » pon říj 10, 2011 13:35

a pricina ?
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: LADA 1800i - pokračování II

Příspěvekod Luděk Musil » pon říj 10, 2011 13:58

Nejsem vědma a nemám křišťálovou kouli
Jinak to co je vyfocený je snímek pístu z 2. válce.
Jo - a žádné následky pro stěnu 2. válce to nemělo.
Takže při příležitosti revize motoru jsem vyměnil jeden píst, překroužkoval jsem, očistil ventily a vyměnil ventilová gufírka.
Motor jsem taktéž přetěsnil, zvenčí očistil petrolejem. Včera večer jsem jej doskládal, takže mám opět náhradní motor (kdyby bylo potřeba). L.
Přílohy
07-10-11_1749.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování II

Příspěvekod ger007 » pon říj 10, 2011 20:32

nevyžrala ti to neake lasica ? :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: LADA 1800i - pokračování II

Příspěvekod rosta » stř říj 12, 2011 18:13

to je od detonačního spalování........
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Re: LADA 1800i - pokračování II

Příspěvekod MartasBrno » sob říj 15, 2011 21:49

detonační spalování v íčku? nebo podtáčení? Luďku, pardon, jen hypotéza :)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: LADA 1800i - pokračování II

Příspěvekod Saša » ned říj 16, 2011 10:35

U "našeho" í-čka (1.7 Spi) může dojít k detonačnímu spalování . Elektronika tomu nezabrání , poněvač není vybavena detonačním čidlem . Je ovšem otázkou jak by k detonacím na neupraveném (sériovém) motoru mohlo dojít . Buď poruchou - změnou předstihu elektronicky nebo mechanicky (třeba pootočením řemenice) , nebo velmi nekvalitním palivem .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: LADA 1800i - pokračování II

Příspěvekod Luděk Musil » pon říj 17, 2011 07:13

Jezdím na plyn (99,9%). Takže palivo asi ne.
A kdyby detonační spalování tak by se to projevilo primárně na povrchu pístu a ne mezi 1. a 2. kroužkem (?). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » stř říj 19, 2011 06:10

Při včerejší návštěvě Bratislavy mi došel na kraji Brna (někde mezi Olympií a Ikeou) plyn. Tak jsem přepnul na "alternativní" :lol: palivo (Naturální naturál 95) a v klidu pokračoval v cestě.
Jaké bylo však mé překvapiení, když jsem do kopečka na obchvatu Černovic zaslechl "cvrlikání ventilů" - detonační spalování. Bylo to cca při 2800 ot/min při šlápnutí na akcelerátor. Slyšel jsem to ještě několikrát, obzvláště při zátěži do kopečka. Po načerpání plynu na Lipůvce "cvrlikání" opět přestalo.
Takže detonační spalování ... otázka pro odborníky: velký předstih - snížit?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Petr HC » stř říj 19, 2011 08:58

Luděk Musil píše: ...Takže detonační spalování ... otázka pro odborníky: velký předstih - snížit?
L.

Nejsem sice odborník - motorář, ale u služební Felicie jsem měl na rozdělovači 4 st. od sebe rysky benzin - plyn a po každém přepnutí jsem na nejbližší zastávce pootáčel rozdělovač na menší předstih - benzin a naopak. A bylo to výrazně znát na "klepání" (benzin) i pružnosti motoru (plyn).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » stř říj 19, 2011 09:22

No to asi jo ... asi i dobrý.
Tady to řešení bude krapítek složitější, protože ten můj vehement je ruský jednobodý "inžektor".
Pravda, mám v autě potenciometr předstihu (na pravým podběhu) a taky mám ve slunečním clonítku zapíchaných několik malých zelených válečků s drátkama (pro profesionály - odporů) od Koka-Loka z dob, kdy jsem tam tu 1,8 měl poprvé.
Řešení spočívá v tom, že by mi nějaký odborník proměřil momentální odpor na korektoru, propočítal s pomocí moudré knihy a potom mi udělal zapojení těchto dvou exkrementů ... vehementů ... eeeee ........... součástek, spíše potenciometr nahradil odporem a zapojil to na přepínání plyn-benzín tak, aby řídící jednotka automaticky posunula předstih.
Druhou možností je sehnat stavitelnou řemenici, protože se obávám, že první řešení bude fungovat jen teoreticky. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Petr HC » stř říj 19, 2011 10:03

Nejmenší zásah do původního zapojení by asi bylo relátko, spínající při přepnutí benzin / plyn paralelně nebo do serie (podle toho, zda je odpor řídícího prvku na benzin větší nebo menší) s původním potenciometrem (spíše reostatem - musel bych vidět schema)
další odpor nebo reostat. Tím by byla zachována stávající možnost přizpůsobení oktanovému číslu benzinu a skokově (odporem) nebo dalším regulačním prvkem přizpůsobit plyn.
P.S: Škoda,že je Brno odsud cca 180 km, jinak bych se Ti do toho pustil. Ale myslím,že to zvládneš i sám nebo s pomocí K-L ev.Marťase.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Musil » stř říj 19, 2011 11:06

Ano ... přepínací relé by bylo řešením.
Pohledám v dostupné literatuře a promyslím možná řešení. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: LADA 1800i - pokračování III

Příspěvekod Luděk Ondrůch » stř říj 19, 2011 11:32

A co to zapojit takto?
Přílohy
zapojeni_oktanoveho_korektoru.jpg
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků