turbo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Atex píše:
Štěpán Getsko píše:Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
nejak porad nechapu co by delal ventil ktery ma za ukol vypoustet prebytecny tlak, v useku kde je neustaly podtlak :-D


Když točíš motor v otáčkách a potom přeřadíš na větší rychlost, tak snížíš v důsledku uzavření škrtící klapky přísun směsi do sání, čímž zmenšíš otáčky turba, potom zase přidáš plyn, ale turbo nemá otáčky a tak ti nedodává tolik směsi do válcu, což znamená i menší výkon. Tím ventilem uděláš to, že spojíš vstup s výstupem turba a otáčky turba se nezmenší, což při otevření škrtící klapky se do válcu dostane větší množství směsi a máš i větší krouťák...
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Štěpán Getsko píše:
Atex píše:
Štěpán Getsko píše:Z toho plyne, že výstup ventilu můžeš zavést před vstp na turbu, což v podstatě znamená, že vstup a výstup turba spojíš rovnou, a ovládat ventil bude podtlak před škrtící klapkou.
nejak porad nechapu co by delal ventil ktery ma za ukol vypoustet prebytecny tlak, v useku kde je neustaly podtlak :-D


Když točíš motor v otáčkách a potom přeřadíš na větší rychlost, tak snížíš v důsledku uzavření škrtící klapky přísun směsi do sání, čímž zmenšíš otáčky turba, potom zase přidáš plyn, ale turbo nemá otáčky a tak ti nedodává tolik směsi do válcu, což znamená i menší výkon. Tím ventilem uděláš to, že spojíš vstup s výstupem turba a otáčky turba se nezmenší, což při otevření škrtící klapky se do válcu dostane větší množství směsi a máš i větší krouťák...


lenze toto plati pre striekacku alebo system kde je skrtiaca klapka za turbom. Ak sa da karburator pred turbo tak to straca vyznam dokonca si to neviem dobre predstavit lebo tym by si potom vypustal aj benzin nie iba vzduch :D
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

no a? aspon by mal plamene z masky :roll:
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

to čmelák: ha ha haaa... (ironicky)
to Trevor: koecne to nekdo polopate vysvetlil, Stepane ty porad mluvis o strikacce, to nam je jasne, ale ohledne podtlakoveho karburatoru je to trosku jinak...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Jenže vy furt myslíte na to, že jakmile se otevře ventil, tak okamžitě vypouští vzduch ven. To ale nemusí být tak řešené!!! Lze udělat jakýsi bypass s blowoff ventilem mezi výstupem a vstupem na turbu a tím potom budeme honit pracovní směs vzduchu a benzínu furt dokola a nezatěžovat turbo, čímž ho podržíme v otáčkách. A ovládání blowoff ventilu můžeme zařídit buď podtlakem nebo pomoci spínače, elektroniky a podtlaku z vývěvy.

Něco podobnýho už dlouho existuje pro řízení tlaku turba tím, že se na výfukový části turbo jakoby zkratuje a nejdou všechny výfukový plyny přes lopatky, ale skrz ventil rovnou do výfuku. Tím snižujou uměle otáčky a i pracovní tlak v sání.
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

ty vo le ja sem vul, ted mi to doslo.. nemuzu pouzit turbo s prepadem do vyfukove casti, kdyz tam budu tlacit hotovou smes.. tak to me melo hned napadnout :Hangman:
Jinak Stepane velice zajimave, ale myslim ze ten maly ventilek nebude stihat prepoustet prebytecny tlak zpet pred turbo, to by musel byt nejaky jiny "spesl" ventil
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

houby co to melu.. tak ted sem se v tom sam dobre zamotal.. je to ten system co jsi Stepane popsal na konci, ano spaliny jdou do turbiny pres ventil, podle toho co se tam nastavi jde cast do turbiny a cast uhani rovnou do potrubi.. pardon to sem poplet :oops:
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Trevor
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Trevor »

Uz to tu moc kombinujete

Turbo sa sklada s turbiny a kompresora. Turbina je na vyfuku a pohana kompresor. Obidve casti su nezavisle su iba spojene oskou. Turbo moze byt s wastegate alebo bez.

turbo bez wastegate


Obrázek

alebo s internym wastegate
Obrázek

V pripade ze sa pouzije turbo bez wastegate tak sa pouziva externy ktory sa pripaja medzi manifold a dumppipe

Obrázek

Obidva systemy sa staraju o kontrolu boostu. Pri vyssich boostoch sa zvycajne pouziva externy wastegate
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

mam k dispozici s internim wastegate.. po uvahach sem se rozhodl ze to odlozim az bude vic casu po sraze, pres leto.. a zainvestuju do nejakeho pretlakoveho karburatoru.. dotaz: webry jsou pretlakove? nasel jsem totiz skodu 120 turbo, na detailnim foto jde videt ze tlak pere do karbce weber..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

foto
Přílohy
kuva3.jpg
kuva5.jpg
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
lada drift
Příspěvky: 5
Registrován: stř říj 03, 2007 17:50
Bydliště: pepov

Příspěvek od lada drift »

ono je na piču rvat na atmusferu turbo to ti bube pořád vylétávat těsnění pod hlavou dokud ten motor nezničíš :|
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

lada drift píše:ono je na piču rvat na atmusferu turbo to ti bube pořád vylétávat těsnění pod hlavou dokud ten motor nezničíš :|


ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plno :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Malda
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvek od Malda »

Maysner píše:ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plno :roll:

Covece je neco to ty nevis? :finga:
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Malda píše:
Maysner píše:ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plno :roll:

Covece je neco to ty nevis? :finga:

proto se tam mozna nerve atmosfera... :laughing3:
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Petanek2101
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petanek2101 »

Malda píše:
Maysner píše:ucenej promluvil. lad v turbu jezdi dost. u nas asi jen jedna v rusku plno :roll:

Covece je neco to ty nevis? :finga:

a ty to jako neviš jo?no to jsi teda pekne vyřízenej
tunynk pyč. :lol:
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“