turbo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: turbo

Příspěvek od Saša »

Toto uspořádání je zcela normální a používá se , jen ho nemají ráda některá turba , protože po zavření klapek je v turbu velký podtlak a né pouze atmosferický tlak jako u klasického uspořádání . Není také možno použít mezichladič stlačeného vzduchu (v tomhle případě směsi). Ale již to tu vše bylo popsáno jak upozorňoval Hurikán .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Re: turbo

Příspěvek od Puhi »

Hurikán píše:
Takže, až si všechna odkazovaná vlákna přečteš, (a to jsem si nevzpoměl na všechna) tak zcela jistě sám přijdeš na to, že je to totální nesmysl. :idea:

totálny nezmysel to nieje, iba zatiaľ nikto z fóra to na lada motor nenabastlil (teda turbožigy ci ako sa volal sa velmi nerata, tam bolo icko)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: turbo

Příspěvek od Saša »

Pokud takhle zapojené turbo chcete vidět v akci , zajeďte se podívat do Teplic když budou mít letecký den na tamním UL letišti . UL letadel s takto namontovaným turbem je tam víc a asi na třech typech motorů (původně vyndaných z aut) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
2103s
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 19, 2011 19:23
Bydliště: policka

Re: turbo

Příspěvek od 2103s »

no to mi je jasny ...jen nevim ted to tmozna vyzni jako uplna hloupost.....ale esi by neslo nejak vyresti prepousteni tlaku na turbu...proste ho vypustit ..napr pop off ventilem...aby se nenamahalo turbo pri uzavreni klapek na karbci???? a este jedna otzazka....nakrmim to...jako myslim esi my bude stacit naky obyc cepadlo na palivo...ci bych musel namlatit neco ostrejsiho.-...
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: turbo

Příspěvek od Saša »

Ventil tam dát v tomhle případě nelze . Otázka palivového čerpadla je vyřešena .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Re: turbo

Příspěvek od Puhi »

niečo s vyšším tlakom určite a vracačku k tomu...

a blowoff je na pretlak, nie podtlak!
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo

Příspěvek od Hurikán »

Puhi, netvrdím, že je to totální nesmyl po technické stránce, tedy že je to neralizovatelné. Tvrdím ale, že je to nesmysl za situace, kdy to tady nikdo, opakuji nikdo!, za X let nedokázal, nikdo tady s tím nemá žádné konkrétní zkušenosti, které by předal dál ve stylu ... " kup věc A ve kšeftě 1, k tomu věc B ve kšeftě 2, smontuj to a nastav karburátor tak a tak, k tomu uprav zapalování takhle..." atd. A za tím si stojím. 8)

2103s Hele, Tvoje nadšení, nebo zájem je sice hezký, ale z Tvé poslední otázky vyplývá, že sis mnou odkazovaná témata, ve kterých se tohle všechno řešilo, doteď nepročetl. Nebo pokud ano, tak asi narychlo a špatně. Zkus to tedy. Nejdřív si všechno pročti, zkus tady na fóru i zapátrat, neboť jsem sem nenalinkoval všechno (dal jsem sem jen to, na co jsem si vzpoměl). Až to budeš všechno mít přečtené, zkus si vyvodit závěr a teprve potom se ptej postupně na různá řešení. :idea:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
2103s
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 19, 2011 19:23
Bydliště: policka

Re: turbo

Příspěvek od 2103s »

hurikan: cau tak jsem to dneska prosel....trvalo to ale stalo to za to...ale ...co je podstatny ze se tam nikde konkretne neresilo to co ja planuju...tedy karbec a turbo... nicmene skoro ve vsech pripadech ste tam odsoudily ladacky motory....a strasne casto se tam objevuje ze je nej menit motor za jiny.....
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: turbo

Příspěvek od Saša »

Sniž kompresi na cca 7.8-8 , vraž turbo pod karbec a skus to . Dávno bych to skusil , jenže před panelákem kde nejde vyměnit kvůli prostoru ani kolo se to udělat nedá . Ani bych nedělal změny na karburátoru , jen bych pro začátek zvětšil hlavní trysku 2-komory . Turbo ? na pokus je to jedno , ale z motoru o podobném obsahu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Re: turbo

Příspěvek od Puhi »

asi tak, a lambda na výfuk a budík by ti k tomu už iba pomohla... napr. takýto: http://tuning.autodoplnky.cz/osvetlene- ... d-s1495163
akurát nie všetky lambdy s týmto spolupracujú, tuším len z nejakých novších aut, ale to ti už skôr napíše Saša
Uživatelský avatar
2103s
Příspěvky: 121
Registrován: sob úno 19, 2011 19:23
Bydliště: policka

Re: turbo

Příspěvek od 2103s »

ja si to rikam taky jen tak proste to skusit co to udela.....a kdyz by to vypadalo nejak liip tak se uvidi pak by se dalo laborovat dal.....
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo

Příspěvek od Vašátor »

Po jakékoli takovéto a podobné úpravě je velmi důležité sledovat palivovou směs. Tudíž motor správně nastavit! Lze třeba nastavit na PAL testu. Nejlepší je ale již zmiňovaná lambda sonda s budíkem, který ukazuje bohatost / chudost směsi za provozu. Z USA lze toto objednat za polovičku (cca 1500kč) a funguje s univerzální lambdou. Důležité je to z hlavně z jednoho důvodu: pokud pojedeš na chudou směs, bude docházet ke klepání motoru (dřívějším detonacím) - což nemáš šanci slyšet a konečný výsledek bude ten, že ti popraskají písty okolo pístních kroužků, jak je třeba vidět zde: http://www.srtforums.com/forums/f169/sooo-what-cracked-piston-ring-s-look-like-303510/ nebo zde: http://www.srtforums.com/forums/f169/sooo-what-cracked-piston-ring-s-look-like-303510/
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1247
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo

Příspěvek od mušketýr »

Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
OndraSedmicka
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 16, 2012 18:33

Re: turbo

Příspěvek od OndraSedmicka »

Jenomze ono je rozdil, jestli zbastlim nejaky ulet jako je na videu. Nebo chci preplnovany motor pouzivat bezpecne a bez jeho predcasne destrukce;)

Ale ocividne tento experiment uplne popira zaklady preplnovani. :D

A propo ma nekdo nekdo zkusenosti s italskymi motory i.e.T? Jak dopadla Atexova 16tka?
Vidim ze mas fiat coupe v tecku. Jakto ze jen sestnactku? Pres 200hp melo jenom milenium nebo?
Naposledy upravil(a) OndraSedmicka dne úte říj 16, 2012 19:03, celkem upraveno 1 x.
Učím se řídit, utečte...
pro zábavu 2107 2.0i.e.T , pro život E46 328i.
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: turbo

Příspěvek od Cory »

Ja mam teraz v myšlienkovych pochodoch kompresor. Spolu s mojou instalaciou MPi by to nemusel byť až taky velky problem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“