turbo

Moderátor: Moderátoři

Re: turbo

Příspěvekod OndraSedmicka » úte říj 16, 2012 20:10

Cory píše:Ja mam teraz v myšlienkovych pochodoch kompresor. Spolu s mojou instalaciou MPi by to nemusel byť až taky velky problem.

:D

Vetsi vstriky, programovatelnou RJ, silnejsi cerpadlo...
Učím se řídit, utečte...
pro zábavu 2107 2.0i.e.T , pro život E46 328i.
Uživatelský avatar
OndraSedmicka
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 16, 2012 18:33

Re: turbo

Příspěvekod Cory » úte říj 16, 2012 20:20

Vstreky su, aj čerpadlo...len tu RJ
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: turbo

Příspěvekod Atex » stř říj 17, 2012 06:34

OndraSedmicka píše:Jenomze ono je rozdil, jestli zbastlim nejaky ulet jako je na videu. Nebo chci preplnovany motor pouzivat bezpecne a bez jeho predcasne destrukce;)

Ale ocividne tento experiment uplne popira zaklady preplnovani. :D

A propo ma nekdo nekdo zkusenosti s italskymi motory i.e.T? Jak dopadla Atexova 16tka?
Vidim ze mas fiat coupe v tecku. Jakto ze jen sestnactku? Pres 200hp melo jenom milenium nebo?


Šestnáctku? To se do Coupe nikdy nedávalo, je tam motor 2.0 16V Turbo z Delty Integrale. Můj motor by byl možná i bezpečný, protože to byl originál Italský na turbo stavěný. Každopádně bych nefoukal 17ku, má velký kompresní poměr, 16ka je nejlepší volba. Nechat do ní vyrobit kvalitní písty s kroužkama pro turbo, případně i ojnice tak to musí letět jak raketa. S tím má ale mnohem větší zkušenosti jiný člen fóra..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: turbo

Příspěvekod OndraSedmicka » stř říj 17, 2012 08:18

Atex píše:
OndraSedmicka píše:Jenomze ono je rozdil, jestli zbastlim nejaky ulet jako je na videu. Nebo chci preplnovany motor pouzivat bezpecne a bez jeho predcasne destrukce;)

Ale ocividne tento experiment uplne popira zaklady preplnovani. :D

A propo ma nekdo nekdo zkusenosti s italskymi motory i.e.T? Jak dopadla Atexova 16tka?
Vidim ze mas fiat coupe v tecku. Jakto ze jen sestnactku? Pres 200hp melo jenom milenium nebo?


Šestnáctku? To se do Coupe nikdy nedávalo, je tam motor 2.0 16V Turbo z Delty Integrale. Můj motor by byl možná i bezpečný, protože to byl originál Italský na turbo stavěný. Každopádně bych nefoukal 17ku, má velký kompresní poměr, 16ka je nejlepší volba. Nechat do ní vyrobit kvalitní písty s kroužkama pro turbo, případně i ojnice tak to musí letět jak raketa. S tím má ale mnohem větší zkušenosti jiný člen fóra..


No tak to je potom jiná pohádka... Delta Integrale je dravec. Hlavně jsi na ten výkon lehkej, já táhám 1600kg s řidičem :D Ale zadní náhon výkonem nenahradíš. Hádám že spotřeba pod 10L moc nejde :lol: Za svezení to ale stojí :wink:

Jak dopadla ta tvoje 1.6 v 06? Napadlo mě, že když dám turbínu řádově o 40cm vejš než vymyslel Fiat, bude slabý mazací tlak na ložisko. taky jsi ho měl u vaček že?
Učím se řídit, utečte...
pro zábavu 2107 2.0i.e.T , pro život E46 328i.
Uživatelský avatar
OndraSedmicka
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 16, 2012 18:33

Re: turbo

Příspěvekod Atex » stř říj 17, 2012 08:53

:lol: Nepřu se a ani nebudu o to, kdo má lepší auto. A nezajímají mě kecy že je to nespolehlivé, nepraktické a podobně. Je to čistokrevná stylovka, byla postavena aby vypadala dobře a jezdila rychleji než ostatní seriové vozy (v té době), takže pohoršování přes jiná auta mě žíly netrhá. Jen informativně, aby jsme tomu předešli :!:

1600kg i s řidičem? Pak jsme na tom podobně, mé auto i semnou dělá nějakých 1480kg. Spotřeba pod 10 asi nepůjde, to je mi jasné. Ještě ale nevím, protože nemám opravenou motorovou elektriku. Na jaře až někam pojedu tě můžu informovat, pokud je to důležité. :wink:

Ten motor v Žentourovi, co se týče výše usazené turbíny, myslím že velký vliv to mít nebude. Po repasi a blbnutí na cestách, šlo na další rozborku, protože kouřilo a chlápek mi sdělil, že byla mazaná dobře, takže v tom problém nebyl. Tehdy tam měnil jen nějaké těsnící kroužky na na ložiskách.

To máš motor z Cromy že? Tam to taky plní T3?
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: turbo

Příspěvekod OndraSedmicka » stř říj 17, 2012 10:12

Ja proti kupecku nic nemam. Ma ho tata od moji skoro zeny, takze vim jak to jezdi;)
Je to garazovka, 80tisic najeto a jezdi jen leto. Jede pekne, ale jednou rocne se dela prebrouseni kliky :D ma s tim motorem docela trapeni, ale byla to chyba prvniho majitele.

Croma ma taky G T3, prave se budu shanet po repasy te co mam, nebo jinou. Musi mit ale stejny parametry, abych nemusel resit upravu RJ.
Učím se řídit, utečte...
pro zábavu 2107 2.0i.e.T , pro život E46 328i.
Uživatelský avatar
OndraSedmicka
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 16, 2012 18:33

Re: turbo

Příspěvekod Atex » stř říj 17, 2012 10:47

To tedy koukám, o 50 koní méně na stejné turbíně. Ještě záleží jaká T3.. Jsou TB0333, TB0338, TB0367, TB0385 ale i TB0228. Já mám TB0367 a je možné že i ty, něco na čtení:

"Vyjíměčně se toto turbo vyskytovalo i na posledních sériích Cromy Turbo pod kódem 465103-0002 nebo 465103-0003 (A/R = 0,56; turbína A/R = 0,36), kde bylo ale nejčastěji používáno turbodmychadlo Garrett TBO338 (Garrett 466384-0008 a 0009)"

Takže se koukni na štítek a můžeš shánět turbo do Coupe 16VT nebo Lancia Delta Integrale 16V Turbo KAT 133kw / 291NM, kde se také dávalo kvůli katalyzátoru.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: turbo

Příspěvekod Atex » stř říj 17, 2012 11:27

OndraSedmicka píše: Je to garazovka, 80tisic najeto a jezdi jen leto. Jede pekne, ale jednou rocne se dela prebrouseni kliky :D ma s tim motorem docela trapeni, ale byla to chyba prvniho majitele.


K tomu jen doplním, špatný olej :-( Četl jsem nějakou literaturu ohledne těch motorů, tak nějak pokud to těchto turbo-benzínu přinejmenším 10W/60 tak je za chvíli po něm jednoduše řečeno. U Integrale/Coupe obzvlášť (16v). Prostě tam má být Selenia 10W/60 a není co řešit.

Italské Atmo: 10W40 (specifikace SAE 10W40, FIAT 9.55535 G2)
Italské Turbo: 10W60 (specifikace SAE 10W60, FIAT 9.55535 H3)
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: turbo

Příspěvekod OndraSedmicka » stř říj 17, 2012 12:52

Nevim presne jaky je tam typ. Musim na to kouknout, mam i Croma jak na to. Tam je docela dost uzitecnych veci. Ale melo by tam asi mensi nez mas ty... Jeste uvidime co sezenu, podle toho pak vypalim priruby a svarim vyfuck. Tentokrat budu svody lepit z nerezu;) to bude krasna prace. Jenom doufam ze se priruba na hlavu nezkrouti jako posledne po navareni kolen. Musim o tom vareni svodu neco precist a zvolit spravnou strategii proti vnitrnimu pnuti. V nejhorsim mame pres ulici kalirnu, kde delame tepelny zuslechteni. Na CNC freze by me pak rovinu srovnali. Ale nevim jestli se ty svody nevyzihaj sami pri provozu. Budu to balit do termopasky;)

Jak pises s tim olejem bude u italu problem. Nemyslim ze tam leje seleniu, ale nakou 5w-40 jako do vetsiny banzinaku s malym najezdem. Ja mam psanou na E46 5w-40, ale vzhledem k najezdu jsem lil jen 10w-40 Magnatec z kastrolu. Od Castrolu...:)) motor zatim prede jak kote a to nabiham na pul milionu kilometru:))
Učím se řídit, utečte...
pro zábavu 2107 2.0i.e.T , pro život E46 328i.
Uživatelský avatar
OndraSedmicka
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 16, 2012 18:33

Re: turbo

Příspěvekod Atex » stř říj 17, 2012 13:14

Hm.. Tak řekni skoro tchánovi ať tam neleje blbosti a dá tam to co tam má dávat. Špatná hustota i špatné mazací schopnosti za vysokých teplot (kvůli turbíny), špatný mazací film vůči ložiskovým vůlím na klice a ostatních částech motoru. Pokud mu tlak oleje klesne za provozních teplot chladící kapaliny i oleje pod 1,6 - 1,8baru (což je velice pravděpodobné s tím co tam leje), tak je něco špatně. Dobré vědět u toho motoru, protože přesně tento náš 1995ccm 16v Turbo je ze všech italů nejnáchylnější na nekvalitní oleje, popř. na ty co tam nepatří.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: turbo

Příspěvekod yokodrift » čtv črc 04, 2013 16:04

Cau lidi...je tady nekdo kdo opravdu to turbo jezdi?Kdo ho tam proste uz ma nainstalovany...Risuje se mi dalsi LADA tak bych svoji 07 obetoval na hokus pokus :-)Potrebuji vice info a ne jenom tlachani o nicem :-).Nejak blbne forum nemuzu ertovi nijak napsat...nema nekdo na nej email?Diky
Lada 2107 r.v.1990 5 kvalt naj.už 54000 km,2 majitel
Uživatelský avatar
yokodrift
 
Příspěvky: 55
Registrován: pát srp 27, 2010 12:02
Bydliště: Vysočany-Nový Bydžov

Re: turbo

Příspěvekod Yellow01 » čtv črc 04, 2013 17:40

Ert tu byl párkrát před lety a od tý doby se tu myslím už neukázal. Pokud vím, tak jediný, kdo měl v ČR Ladu s turbem delší dobu v provozu je Turbožigi. A o tý už tu taky dlouho nebyla ani zmínka. Auto bylo dlouho na prodej a nevím jak dopadlo.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: turbo

Příspěvekod Ragnaroek » čtv srp 15, 2013 19:30

hmmm...turbo, Dima, ten rusky kamarad s tou šedivou Ladou chce to vyzkoušet. Myslim že to je škoda. Motory Lada majui jeji konec, se neda naladit a naladit a naladit. On ma MPi, ma volně progrmavatelnou RJ, ale turbo určitě bude zničit motor. Ti rusky motory na to nejsou dělani. Startujou pod -30 v Sibirsku, ale turbo je něco jineho. I kamarady (jezdeji zavody do vrchu s 01 a 05) s 35 let zkušenosti řikali že to nefunguje!
Uživatelský avatar
Ragnaroek
 
Příspěvky: 334
Registrován: ned čer 05, 2011 11:20
Bydliště: Vojkovice nad Ohri

Re: turbo

Příspěvekod Ragnaroek » čtv srp 15, 2013 19:41

ja myslim...než do toho utratiš takovy peněz...radši tam davej 318 motor z BMW, E30, to tam asi pasuje, maš přes 100PS zaklad, a menši problemy než s originalnim motorem. Ale eticky otazka je...je to potom jěště Lada nebo už něco jineho?
Uživatelský avatar
Ragnaroek
 
Příspěvky: 334
Registrován: ned čer 05, 2011 11:20
Bydliště: Vojkovice nad Ohri

Re: turbo

Příspěvekod jacek » stř zář 25, 2013 12:03

Souhlasím s Reném, ta věčná snaha udělat z Lady závodní letadlo. Když chce někdo raketu, musí holt sáhnout po jiné značce. Jinak jsou to vyhozené peníze, námaha, a na konci je nevratně zničený vůz. A to je škoda. Vylepšit? No prosím, ale podle mého názoru jen v mezích, které je konstrukčně padesátiletá Lada klasické řady schopná absorbovat při zachování elementární bezpečnosti řidiče i ostatních na silnici.
Cituji Reného: "Ale eticky otazka je...je to potom jěště Lada nebo už něco jineho?" :?:
J.
Uživatelský avatar
jacek
 
Příspěvky: 798
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků