Stránka 8 z 9

PříspěvekNapsal: čtv lis 15, 2007 20:52
od Maysner
Little Red Riding Hood píše:nejde ani tak o poloosy (ty jsou samo o sobě nepoužitelné) ale o třmeny (+ pajšl) a kotouče a ten držák třmenu....


lepsi si vzit poloosy se vsim a pak si to rozebrat. aspon vis ze sis to zku*vil sam :P

PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2007 14:04
od Little Red Riding Hood
Maysner píše:
Little Red Riding Hood píše:nejde ani tak o poloosy (ty jsou samo o sobě nepoužitelné) ale o třmeny (+ pajšl) a kotouče a ten držák třmenu....


lepsi si vzit poloosy se vsim a pak si to rozebrat. aspon vis ze sis to zku*vil sam :P
samozřejmě já jen píšu co použiješ.. a to sem ještě zvědavej, za chvilku to pujdo pomalu skládat...

PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2007 16:47
od Luděk Ondrůch
Rozteč misek pružiny zadní nápravy:
2101 - 2107 má středovou rozteč 950 mm.
2121 (Niva) má středovou rozteč 1050 mm.

PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2007 16:53
od Majo
z toho plynie, ze ak bude niekto velmi chciet taku prasarnu, bude musiet misky prevarit...
a auto bude siroke ako na 5cm podlozkach :mrgreen:

PříspěvekNapsal: pát lis 16, 2007 22:08
od Štěpán
Ale počítam s tím, že taková náprava je víc zesílena, takže by měla lépe snášet extrémní zátěže u těch, co budou mít motor v oblasti většího výkonu. A když už mluvíš o těch podložkách, tak jejích použití by zvýšilo asi dvojnásobně zátěž na ložisku u kola.
Já to sice nechci dávat na svoje auto!!! :D Jen jsem chtěl vědět, jestli by to bylo možný případně použít.

PříspěvekNapsal: stř lis 21, 2007 12:18
od Majo
tym som chcel povedat, ze disky by museli mat ET minimalne 40 aby vobec vliezli do lemov....
zaujimave by to bolo na nivackych 16kach, tie maju ET58 to by tam voslo :mrgreen:

PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 00:37
od Little Red Riding Hood
Takže dnes sem zkoušel poloosy nasadit (z fiata), kdo si myslel že dát kotouče dozadu bude hračka tomu píšu že jsou tak krátké že ani nedosáhnou do pastorku v difiku... druhá věc která se určitě bude muset udělat je ta že se budou uset přefrezovat diry v te přírubě na které drží třmen, nejenže mají jiný pruměr (což jsem myslel že převrtám), ale jsou i na jiné roztečí...

Takže jisté upravy:
-použití lada poloosy..
-přefrézování děr pro uchycení přiruby třmenu na nápravu..


dál budu připisovat svoje poznatky z montáže...

zároveň se vás taži, jak sundat kroužky z poloosy (co drží ložisko) aniž bych poškodil poloosu a ložisko...

PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 08:37
od Yellow01
Buď nahřát plamenem (což u mě nepomohlo, drželo to jako kráva i když to bylo rozpálený do červena) a nebo rozříznutí kroužku ze dvou stran. A montáž nových by to chtělo doporučeným způsobem, teda zahřátím na 240°C a nasunutím na poloosu.

PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 09:59
od Roman
Kruzok sa da dat dole aj karboskou, treba ho z jednej strany zbrusovat, ale opatrne, nie az do poloosy. Ked je v mieste brusenia cca 0,3 - 0,5mm da sa lahko stiahnut (to brusenie ho zaroven pekne nahreje, aj ked nie az do cervena). Len treba hlavne davat pozor aby clovek nebrnkol kotucom po ploske kde jazni gufero, lebo potom je poloos vhodna maximalne pre nejakeho kovaca na vyrobu majzlikov. :)

PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 10:58
od Little Red Riding Hood
Yellow01, diky, nahřátí mě napadlo, ale ložisko má prachovky z gumy, samozřejmě je to řešení...

Roman, asi to tak udělám, ikdyž sem se tomu zprvu bráníl, jelikož už jsem měl v ruce poloosy po výměně ložisek servisem a tam byly ty plochy pobroušené, ale asi jiná možnost nebude...


jen mě napadlo jestli poloosa a kroužek má stejnou tepelnou roztažnost??... ale asi rozdil bude minimální.. :( kdybych celou soustavu ochladil nebo ohřál, třeba by to povolilo, ale jak píšu rozdil bude asi neznatelnej...


samozřejmě naspátek dám nové kroužky a zapomocí tepla..

díky moc..

PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 12:09
od Roman
Robil som to s tou karboskou a za 20 minut bol kruzok dole bez pouzitia hrubej sily :D Je dobre tu lestenu plosku pre gufero chranit omotanim pasikom tenkeho plechu a izolackou, ta mrcha brusny kotuc sa k nej stale taha :D

PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 14:11
od Trevor
Presne tak ako pise roman karboskou. Tolko ho obrusit az bude tak tenky ze rana sekacom urobi ze praskne a potom odtial vypadne aj sam :D Ked sa ti trasu ruky a bojis ze pobehas aj tam kde nemas tak si daj za jeden a uvidis ze to pojde aj same :P

PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 19:18
od Yellow01
My sme zkoušeli plamenem, nepomohlo, potom přišla na řadu taky právě flexa, ale nebrousilo se, bohužel se kroužek řezal. Dopadlo to tak, že po sundání kroužku byl v poloose milimetr hlubokej zářez. Takže jsem musel vyměnit celou poloosu.
Když bych to chtěl řezat, tak načít flexou a doříznout ruční pilkou.

PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 20:25
od Ivo
Já na sundání toho kroužku potřebuju 3 věci. Svěrák, kladivo a majzlík. Pár minut a kroužek je dole. Před tím, je ale potřeba udělat něco s ložiskem, protože zavází. Jednoduchá věc. Položit poloosu ložiskem kolmo na svěrák a bouchnout po něm. Ono se rozletí a vypadnou kuličky. Je vhodné to dělat s nějakou ochranou obličeje, protože nikdy nevím, kam co poletí. Pak už se dá dostat majzlíkem na ten kroužek. Vím že je to poněkud drastická metoda, ale funguje to.

Co se týká zpětného smontování, tak jsem přišel na to, že nejlepší období je na to zima. Poloosa je totiž studená a nové kroužky dám do sklepa na komín od kamen, ať se nahřejou. Pak to tam jde skoro samo. A navíc vím, že nejsou přehřáté.

PříspěvekNapsal: ned lis 25, 2007 22:56
od Little Red Riding Hood
Ivo, otázka jak je na tom kvalita novejch ložisek..