Zadní kotoučové brzdy

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Maysner » čtv lis 15, 2007 20:52

Little Red Riding Hood píše:nejde ani tak o poloosy (ty jsou samo o sobě nepoužitelné) ale o třmeny (+ pajšl) a kotouče a ten držák třmenu....


lepsi si vzit poloosy se vsim a pak si to rozebrat. aspon vis ze sis to zku*vil sam :P
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Little Red Riding Hood » pát lis 16, 2007 14:04

Maysner píše:
Little Red Riding Hood píše:nejde ani tak o poloosy (ty jsou samo o sobě nepoužitelné) ale o třmeny (+ pajšl) a kotouče a ten držák třmenu....


lepsi si vzit poloosy se vsim a pak si to rozebrat. aspon vis ze sis to zku*vil sam :P
samozřejmě já jen píšu co použiješ.. a to sem ještě zvědavej, za chvilku to pujdo pomalu skládat...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pát lis 16, 2007 16:47

Rozteč misek pružiny zadní nápravy:
2101 - 2107 má středovou rozteč 950 mm.
2121 (Niva) má středovou rozteč 1050 mm.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Majo » pát lis 16, 2007 16:53

z toho plynie, ze ak bude niekto velmi chciet taku prasarnu, bude musiet misky prevarit...
a auto bude siroke ako na 5cm podlozkach :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Štěpán » pát lis 16, 2007 22:08

Ale počítam s tím, že taková náprava je víc zesílena, takže by měla lépe snášet extrémní zátěže u těch, co budou mít motor v oblasti většího výkonu. A když už mluvíš o těch podložkách, tak jejích použití by zvýšilo asi dvojnásobně zátěž na ložisku u kola.
Já to sice nechci dávat na svoje auto!!! :D Jen jsem chtěl vědět, jestli by to bylo možný případně použít.
Štěpán
 

Příspěvekod Majo » stř lis 21, 2007 12:18

tym som chcel povedat, ze disky by museli mat ET minimalne 40 aby vobec vliezli do lemov....
zaujimave by to bolo na nivackych 16kach, tie maju ET58 to by tam voslo :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Little Red Riding Hood » ned lis 25, 2007 00:37

Takže dnes sem zkoušel poloosy nasadit (z fiata), kdo si myslel že dát kotouče dozadu bude hračka tomu píšu že jsou tak krátké že ani nedosáhnou do pastorku v difiku... druhá věc která se určitě bude muset udělat je ta že se budou uset přefrezovat diry v te přírubě na které drží třmen, nejenže mají jiný pruměr (což jsem myslel že převrtám), ale jsou i na jiné roztečí...

Takže jisté upravy:
-použití lada poloosy..
-přefrézování děr pro uchycení přiruby třmenu na nápravu..


dál budu připisovat svoje poznatky z montáže...

zároveň se vás taži, jak sundat kroužky z poloosy (co drží ložisko) aniž bych poškodil poloosu a ložisko...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Yellow01 » ned lis 25, 2007 08:37

Buď nahřát plamenem (což u mě nepomohlo, drželo to jako kráva i když to bylo rozpálený do červena) a nebo rozříznutí kroužku ze dvou stran. A montáž nových by to chtělo doporučeným způsobem, teda zahřátím na 240°C a nasunutím na poloosu.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvekod Roman » ned lis 25, 2007 09:59

Kruzok sa da dat dole aj karboskou, treba ho z jednej strany zbrusovat, ale opatrne, nie az do poloosy. Ked je v mieste brusenia cca 0,3 - 0,5mm da sa lahko stiahnut (to brusenie ho zaroven pekne nahreje, aj ked nie az do cervena). Len treba hlavne davat pozor aby clovek nebrnkol kotucom po ploske kde jazni gufero, lebo potom je poloos vhodna maximalne pre nejakeho kovaca na vyrobu majzlikov. :)
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Little Red Riding Hood » ned lis 25, 2007 10:58

Yellow01, diky, nahřátí mě napadlo, ale ložisko má prachovky z gumy, samozřejmě je to řešení...

Roman, asi to tak udělám, ikdyž sem se tomu zprvu bráníl, jelikož už jsem měl v ruce poloosy po výměně ložisek servisem a tam byly ty plochy pobroušené, ale asi jiná možnost nebude...


jen mě napadlo jestli poloosa a kroužek má stejnou tepelnou roztažnost??... ale asi rozdil bude minimální.. :( kdybych celou soustavu ochladil nebo ohřál, třeba by to povolilo, ale jak píšu rozdil bude asi neznatelnej...


samozřejmě naspátek dám nové kroužky a zapomocí tepla..

díky moc..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Roman » ned lis 25, 2007 12:09

Robil som to s tou karboskou a za 20 minut bol kruzok dole bez pouzitia hrubej sily :D Je dobre tu lestenu plosku pre gufero chranit omotanim pasikom tenkeho plechu a izolackou, ta mrcha brusny kotuc sa k nej stale taha :D
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Trevor » ned lis 25, 2007 14:11

Presne tak ako pise roman karboskou. Tolko ho obrusit az bude tak tenky ze rana sekacom urobi ze praskne a potom odtial vypadne aj sam :D Ked sa ti trasu ruky a bojis ze pobehas aj tam kde nemas tak si daj za jeden a uvidis ze to pojde aj same :P
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod Yellow01 » ned lis 25, 2007 19:18

My sme zkoušeli plamenem, nepomohlo, potom přišla na řadu taky právě flexa, ale nebrousilo se, bohužel se kroužek řezal. Dopadlo to tak, že po sundání kroužku byl v poloose milimetr hlubokej zářez. Takže jsem musel vyměnit celou poloosu.
Když bych to chtěl řezat, tak načít flexou a doříznout ruční pilkou.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvekod Ivo » ned lis 25, 2007 20:25

Já na sundání toho kroužku potřebuju 3 věci. Svěrák, kladivo a majzlík. Pár minut a kroužek je dole. Před tím, je ale potřeba udělat něco s ložiskem, protože zavází. Jednoduchá věc. Položit poloosu ložiskem kolmo na svěrák a bouchnout po něm. Ono se rozletí a vypadnou kuličky. Je vhodné to dělat s nějakou ochranou obličeje, protože nikdy nevím, kam co poletí. Pak už se dá dostat majzlíkem na ten kroužek. Vím že je to poněkud drastická metoda, ale funguje to.

Co se týká zpětného smontování, tak jsem přišel na to, že nejlepší období je na to zima. Poloosa je totiž studená a nové kroužky dám do sklepa na komín od kamen, ať se nahřejou. Pak to tam jde skoro samo. A navíc vím, že nejsou přehřáté.
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » ned lis 25, 2007 22:56

Ivo, otázka jak je na tom kvalita novejch ložisek..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků