krok brzdového pedálu

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned bře 06, 2011 17:04

Takže by při montáži měla o danou vůli zasunout pístek do tělesa HBV? Nebo ... nebo ... . To asi ne :D . Mno, když jsem měnil HBV, tak jsem do toho raději nešahal a plně důvěřoval ve schopnosti sovětského dělníka či dělnice :mrgreen: . Ono to tak ovšem asi vychází neb zápich v pístku zhruba o danou vůli zasahuje pod rovinu příruby HBV, takže vůle je, ale je malá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11029
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hurikán » ned bře 06, 2011 17:14

:lol: Já též důvěřoval proškoleným a zkušeným pracovníkům v OAO. Při výměně jsem se spokojil jen s orientačním okometrickým přeměřením. :D

Koko Loko píše:zápich v pístku zhruba o danou vůli zasahuje pod rovinu příruby HBV, takže vůle je, ale je malá

Tak tak. Zahloubení v pístku zasahuje pod úroveň dosedací pochy HBV. Nevím sice o kolik a ani to nemám na čem změřit, jisté ale je, že velikost zahloubení je takové, aby při výšeuvedeném nastavení tyčky posilovače zbyla mezi touto a pístkem přesně stanovená provozní vůle. A toto vědomí mě úplně stačí ke štěstí. :D 8)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned bře 06, 2011 17:19

Já to právě měřil na repasovaném a zaplaveném HBV co mám v "ostré" záloze :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11029
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod vena » ned bře 06, 2011 17:41

Díky za rady. Bohužel zadní brzdové válečky jsou nové, se samostavy.Soustava několikrát odvzdušněna. Brzdy bez problémů prošly STK. Pouze brzdí v dolní polovině dráhy pedálu. Mám to na druhé Ladě 01 stejné. Také brzdí velmi dobře, ale až níže u podlahy. Chtěl jsem poradit nějakou úpravu, aby brzdy byly velmi ostré. Jinak díky.
vena
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob lis 14, 2009 14:46
Bydliště: klatovy

Příspěvekod Hurikán » ned bře 06, 2011 17:43

No a co to nastavení tyčky na maximum??? Tohle by mě zajímalo. Cos konkrétně udělal?
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod vena » ned bře 06, 2011 17:54

Jde o to, že vytočíš tyčku posilovače před posilovač (více než je udáváná hodnota 1,05-1,25) a přibližuješ naplněný válec. Tyčku nastavíš tak, aby se dotýkala vnitřku válečku (pístku). Je to trochu laborace, aby to bylo akorát. Je-li tyčka vytočená moc, auto přibržduje. Je-li málo , má velký krok pedál. Musí se vzít v úvahu nabývání kapaliny při ohřátí brzd. Ale válec má na pístku z výroby vůli, takže já to stavěl nadoraz. Nechá se to nastavit i podle šuplery, ale prakticky je to jistější.

Nezkoušel někdo použít brzdový válec z jiného vozu, nebo novějšího typu Lady ?
vena
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob lis 14, 2009 14:46
Bydliště: klatovy

Příspěvekod Vašátor » ned bře 06, 2011 18:07

Vždy, když jsem se setkal s brzdícím pedálem brzdy až v dolní polovině, přičemž byl brzdový systém (prasátka, HBV, trubky, hadičky) v pořádku, jednalo se vždy o vzduch v brzdové soustavě. Pozor na správný postup odvzdušňování brzd. Mohu se zeptat jak brzdy odvzdušňuješ? Většina lidí dělá tu chybu, že si nehlídá "šlapače" na brzdu, který brzdu šlape moc rychle, hlavní brzdový válec se nestíhá doplňovat kapalinou a paradoxně se tam takto dostane vzduch. V horším případě kapalina při rychlém šlapání napění ...
No a když brzdový systém v pořádku nebyl, většinou toto způsoboval vadný HBV ... špatné těsnící gumičky, vyrezlý začátek válce, ovalita ... často je toto pozorovatelné tak, že při nalití malého množství kapaliny do doplňovací nádobky se z jednoho okruhu dostává kapalina do druhého.

Tyčka od brzdového pedálu (posilovače) by v žádném případě neměla tlačit na pístek v HBV. Zmenšuje se tak průchod brzdové kapaliny z doplňovací nádobky, který můsí být volný pro již zmíněnou roztažnost kapalin při ohřátí / chladnutí brzd.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9317
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Stanley__001x » ned bře 06, 2011 20:58

Jednou jsem řešil problém s brzdama sice u jiného auta, ale postup k odhalení slabého článku fungoval. U zadní nápravy sundáš bubny shodíš obložení, sťukneš samostavy do výchozí polohy, pak stáhneš prasátko přes výsuvné čelisti francouzákem pevně utahneš a můžeš zkusit změnu chodu pedálu.
Přední brzdy u lady nemá cenu nějak aretovat, protože jejich činnost volný chod je vidět po sundání disků (můžeš zaštourat šroubovákem mezi kotouč-destičku nebo destičku-prasátko).
Otázka je jestli nemáš moc vysoké nároky. U obou mejch lad je chod pedálu brzdy do 1/5 takřka volný ve 2/5 to brzdí a 3/5 je tak strop zmáčknutí. technickou mají obě auta a za brzdy jsem dostal u obou pochvalu...
Těžko chtít aby při použití normálních dílů to mělo jedovatý brzdy jako třeba (nekamenovat) fábka. Ve služebním transitu jsem nechal vyměnit brzdovku a brzdy ožily o padesát porcent (subjektivně), byla tam pět let stará- taky to dělá hodně.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Stanley__001x
 
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Re: krok brzdového pedálu

Příspěvekod Johny21013 » pon lis 28, 2011 09:04

A nemohl by být problém v omezovači tlaku brzd? Mě taky nebrzdil zadek, tak sem ho vyhodil ven a natahl trubku z hlav. brzd. válce přímo dozadu na kostku a od té doby není problém. :)
Uživatelský avatar
Johny21013
 
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: krok brzdového pedálu

Příspěvekod Puhi » pon pro 12, 2011 17:59

jo, a vobec ti neflekuje zadok skôr ako predok že :) takýmto tuningom sú brzdy trochu "nebezpečné"
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Re: krok brzdového pedálu

Příspěvekod Johny21013 » úte pro 13, 2011 15:40

Při normálním provoze sem nepoznal změnu a navíc to bylo na voze, který sem měl po vypršení STK likvidovat, takže nebylo co řešit, na svojí soudobé Ladě 21013, na které provádím GO sem omezovač tlaku brzd vyměnil celý, bohužel jsem musel měnit všechny brzdové trubky od předu až dozadu k hl. brzdovému válci :-D
Uživatelský avatar
Johny21013
 
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: krok brzdového pedálu

Příspěvekod Puhi » úte pro 13, 2011 18:41

pri normálnom jazdení ti stačí, aj keď brzdí jedno koleso... horšie je, ak príde nejaká nečakaná situácia. Fakt by som chcel vidieť, ako mimo mesto v miernej zákrute, dajme tomu v 100km/h ti prebehne cez cestu napr pes. Hodiny by si bez toho obmedzovača robil asi okamžite ;)
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Re: krok brzdového pedálu

Příspěvekod Johny21013 » stř pro 14, 2011 10:34

To asi ano, no psa bych ve 100km/h bych asi psa už asi nestihl řešit. Naštěstí má 21013 masivní nárazník, takže v té situaci by bylo lepší jen dát nohu z plynu a držet přímý směr
Uživatelský avatar
Johny21013
 
Příspěvky: 161
Registrován: pon lis 28, 2011 08:51
Bydliště: Ruda nad Moravou, okres Šumperk

Re: krok brzdového pedálu

Příspěvekod Luky » stř pro 14, 2011 14:37

Kapku mimo mísu, ale 21013, je jednička s jakým motorem? Patnáctkou? Originálně dovezeno, nebo homezrobeno?
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Luky
 
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: krok brzdového pedálu

Příspěvekod Laďuša » stř pro 14, 2011 16:35

Je to 21011 s motorem 1200.

Psa jsem nedávno potkal na úplně nečekaným místě, na silnici, co je z obou dvou stran osvodidlovaná. Bylo to něco jako labrador nebo taková ňáká velikost. Jak jsem to udělal nevim, ale brzdit mě ani nenapadlo, prostě noha z plynu a hlavou mi jenom prolítlo, že buď proti nepojede auto a nebo ho radši rozválcuju. Měl štěstí, že proti fakt nic nejelo a nehodlal spáchat sebevraždu, tak jsem ho ladně objel a pokračoval. Nevim, kde se to v takových situacích bere, ale prostě se ňák reaguje :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků