od Vašátor » ned bře 06, 2011 18:07
Vždy, když jsem se setkal s brzdícím pedálem brzdy až v dolní polovině, přičemž byl brzdový systém (prasátka, HBV, trubky, hadičky) v pořádku, jednalo se vždy o vzduch v brzdové soustavě. Pozor na správný postup odvzdušňování brzd. Mohu se zeptat jak brzdy odvzdušňuješ? Většina lidí dělá tu chybu, že si nehlídá "šlapače" na brzdu, který brzdu šlape moc rychle, hlavní brzdový válec se nestíhá doplňovat kapalinou a paradoxně se tam takto dostane vzduch. V horším případě kapalina při rychlém šlapání napění ...
No a když brzdový systém v pořádku nebyl, většinou toto způsoboval vadný HBV ... špatné těsnící gumičky, vyrezlý začátek válce, ovalita ... často je toto pozorovatelné tak, že při nalití malého množství kapaliny do doplňovací nádobky se z jednoho okruhu dostává kapalina do druhého.
Tyčka od brzdového pedálu (posilovače) by v žádném případě neměla tlačit na pístek v HBV. Zmenšuje se tak průchod brzdové kapaliny z doplňovací nádobky, který můsí být volný pro již zmíněnou roztažnost kapalin při ohřátí / chladnutí brzd.