Stránka 1 z 3

bezkontakt favorit

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 13:11
od rosta
máte prosím někdo návod jak dát bezkontakt z fáčka do klasiky01-07-vím že se upravuje rozdělovač-upravuje se hřídel a konec rozdělovače...víc ale nevím-uvítal bych nějakou dokumentaci nebo návod jak na to-mám v práci soustruh tak pro mě není problém cokoliv vytočit

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 19:56
od Marek
Proč to řešíš?

LADA má vlastní bezkontaktní rozdělovače. Jsou s Hallovým símačem, který sám o sobě je spolehlivější než indukční snímač u Favoritu. Z hlediska provedení jsou mnohem jednodušší a snáze se dostaneš ke všem dílům uvnitř - navíc mají lepší regulaci předstihu (u favoriťáckého rozdělovače se musí pro motor Lada dost složitě upravovat).

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 22:06
od rosta
proč to řeším-bojím se pochybné kvality nového a navíc dost drahého dílu-zapalko z fáčka bych mohl mít za pár kaček......a vím že to funguje....a co je to dost složitě-mluv prosím konkrétně....tohle téma mě dost zajímá....sháním každou informaci..

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 07:29
od JmJ
Nespolehlivost VAZoveho bezkontaktu - nemam zatim problem. Rozdelovac se snimacem muze mit tak 35 - 40 000 km a civka s elektronikou jsou oboji starsiho vydani z nejakeho rakouskeho VAZu a ty uz budou mit za sebou docela dost let i km.

A nic ti nebrani vozit s sebou stary rozdelovac a civku. Kdyz by byla krize, prehodis to a domu klidne dojedes. V tom je take jiste kouzlo.

Zeptej se coryho, kolik stoji sada.

A vrele doporucuju pouzit rozdelovac pro ladu, protoze nemusis resit prubeh predstihu, coz neni zadna sranda.

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 07:39
od Křečík Barbuška
Ve "sponzorské sekci" je torzo topicu ve kterém byly výkresy atd. Každopádně ze zbytku diskuze je patrné, že kamenem úrazu je právě ona regulace předstihu. Je to v podstatě slepá vývojová cesta.

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 17:24
od Marek
Favorit díky jiné koncepci motoru má jinou regulaci předstihu. Oproti Ladě je Favorití regulace lineární a delší (34°), zatímco regulace rozdělovače Lada je dvoustupňová a dlouhá 26-28°.

Pokud bys použil rozdělovač z Favorita na motor Lada a neudělal (dost složité a bez zkušeností neuskutečnitelné) úpravy regulace předstihu, musel bys motoru dávat nulový předstih ve volnoběhu. Motor bude špatně startovat a bude velmi líný v nižších otáčkách. Stoupne spotřeba a budou se přehřívat výfukové ventily.
Pokud bys nastavil předstih podle tabulek Lada, motor bude mít v provozních a vyšších otáčkách vysokou hodnotu předstihu, tudíž se bude přehřívat, bude mít nižší výkon a vyšší spotřebu a bohužel i nepříjemné velké opotřebení klikového ústrojí.

Kvalita bezkontaktních rozdělovačů Lada je velmi dobrá. Byly určené pro vozy s katalyzátorem, kde je přesnost a kvalita zapalování velice důležitá. Myslím, že kompletní sada bezkontaktního zapalování (rozdělovač, cívka ze Samary a zapalovací modul) stojí kolem 1500-1700 Kč, což je solidní cena. Navíc montuješ díl, který je schválen a originální, čili neriskuješ náročné úpravy. Některé díly, jako třeba víčko nebo palec rozdělovače, pasují z klasického rozdělovače R125D, což je taky výhoda.

Neblbni a dej ruský bezkontakt. Je to jediná správná cesta k úspoře paliva a ekologičnosti motoru. Přestavbám rozdělovače z favoritu fakt odzvonilo (stejně jako pochybným přestavbám pětikvaltu z Mirafiori a podobně).

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 22:17
od rosta
díky- konečně kvalitní informace-myslím že není co řešit-budu muset šetřit :wink:

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 22:46
od Cory
U mna je cela sada za 65-70e :wink:

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 22:47
od Nemo
Já jen potvrdím, fáčkový rozdělovač jsem zkoušel, nakonec jsem byl rád, že sebou tahám origo, když se mi střihla oska. Jinak nepřesně časoval zápaly, +- 2-3° každý válec jinak. Vůli neměl skoro žádnou. Celkový dojem: zbytečná námaha, ztráta času.

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 10:24
od Jelen
Mám taky dotaz: je cívka na bezkontakt z faka stejná, jako na bezkontakt na ladu?
Stále jezdim s bezkontaktem od coryho na originál cívku na kladívka.

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 11:41
od Marek
Bezkontaktní cívky mají malý odpor primáru, zpravidla méně než 1 Ohm. Cívka z Favorita má primární odpor 0,7 Ohmů a myslím, že cívka ze Samary (tedy ruského bezkontaktu) na tom bude dost podobně.

Cívka z Lady pro kladívkové zapalování má primární odpor kolem 3,5 Ohmu, takže pokud s ní jezdíš na bezkontakt, je to dost o ničem.

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 12:20
od Jelen
No to sice jo, ale funguje to spolehlivě a dobře už x tisíc, možná desítek tisíc km. Cívka v setu bezkontaktu byla vadná, tak jsem nechal původní. Musim teda sehnat z fáčka.

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 12:26
od MartasBrno
Beztak záleží na tom, jak je ten bezkontakt udělanej od výrobce - ale to normálně nezjistíš. Obyč cívka má velkej odpor hádám jen proto, že normální auto s kladívkem nemá odpojování při nečinnosti. Nevím, proč by jinak dobrá obyč. cívka s bezkontaktem chodila špatně, oproti kladívku. Kvůli omezené době sycení cívky? Počítal to někdy někdo?

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 15:30
od Marek
Cívka pro kladívko nemá vyšší odpor pro to, co píšeš. Představ si podle Ohmova zákona, jaký proud teče kladívkem při odporu primáru 3,5 Ohmu. Odpovím Ti, abys to nemusel počítat - cca 4 Ampéry. Kolik by teklo kladívkem v případě, že bys použil cívku s primárním odporem 0,7 Ohmu? Opět Ti odpovím - cca 20 Ampér. Myslíš, že takový kontakt vydrží rozpínat 20 Ampér na vzdálenost čtyř desetin milimetru? Opět Ti odpovím - ani náhodou. Natáhne oblouk a shoří jako papír v komíně.

A cívky pro bezkontakt mají malý primární odpor právě kvůli sycení, resp. velikosti indukovaného množství náboje. I zde přece platí úměra, je to matika a nic víc.


Magnetický tok v cívce v prostředí s konstantní permeabilitou je přímo úměrný proudu procházejícímu touto cívkou (zdroj: Wikipedia.cz).

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 15:32
od Jelen
A co je tedy projevem používání cívky pro kladívko na bezkontaktu? Myslím v praxi. Auto jede normálně v celém spektru otáček.