bezkontakt favorit

Moderátor: Moderátoři

bezkontakt favorit

Příspěvekod rosta » sob úno 12, 2011 13:11

máte prosím někdo návod jak dát bezkontakt z fáčka do klasiky01-07-vím že se upravuje rozdělovač-upravuje se hřídel a konec rozdělovače...víc ale nevím-uvítal bych nějakou dokumentaci nebo návod jak na to-mám v práci soustruh tak pro mě není problém cokoliv vytočit
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod Marek » sob úno 12, 2011 19:56

Proč to řešíš?

LADA má vlastní bezkontaktní rozdělovače. Jsou s Hallovým símačem, který sám o sobě je spolehlivější než indukční snímač u Favoritu. Z hlediska provedení jsou mnohem jednodušší a snáze se dostaneš ke všem dílům uvnitř - navíc mají lepší regulaci předstihu (u favoriťáckého rozdělovače se musí pro motor Lada dost složitě upravovat).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod rosta » sob úno 12, 2011 22:06

proč to řeším-bojím se pochybné kvality nového a navíc dost drahého dílu-zapalko z fáčka bych mohl mít za pár kaček......a vím že to funguje....a co je to dost složitě-mluv prosím konkrétně....tohle téma mě dost zajímá....sháním každou informaci..
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod JmJ » ned úno 13, 2011 07:29

Nespolehlivost VAZoveho bezkontaktu - nemam zatim problem. Rozdelovac se snimacem muze mit tak 35 - 40 000 km a civka s elektronikou jsou oboji starsiho vydani z nejakeho rakouskeho VAZu a ty uz budou mit za sebou docela dost let i km.

A nic ti nebrani vozit s sebou stary rozdelovac a civku. Kdyz by byla krize, prehodis to a domu klidne dojedes. V tom je take jiste kouzlo.

Zeptej se coryho, kolik stoji sada.

A vrele doporucuju pouzit rozdelovac pro ladu, protoze nemusis resit prubeh predstihu, coz neni zadna sranda.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned úno 13, 2011 07:39

Ve "sponzorské sekci" je torzo topicu ve kterém byly výkresy atd. Každopádně ze zbytku diskuze je patrné, že kamenem úrazu je právě ona regulace předstihu. Je to v podstatě slepá vývojová cesta.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » ned úno 13, 2011 17:24

Favorit díky jiné koncepci motoru má jinou regulaci předstihu. Oproti Ladě je Favorití regulace lineární a delší (34°), zatímco regulace rozdělovače Lada je dvoustupňová a dlouhá 26-28°.

Pokud bys použil rozdělovač z Favorita na motor Lada a neudělal (dost složité a bez zkušeností neuskutečnitelné) úpravy regulace předstihu, musel bys motoru dávat nulový předstih ve volnoběhu. Motor bude špatně startovat a bude velmi líný v nižších otáčkách. Stoupne spotřeba a budou se přehřívat výfukové ventily.
Pokud bys nastavil předstih podle tabulek Lada, motor bude mít v provozních a vyšších otáčkách vysokou hodnotu předstihu, tudíž se bude přehřívat, bude mít nižší výkon a vyšší spotřebu a bohužel i nepříjemné velké opotřebení klikového ústrojí.

Kvalita bezkontaktních rozdělovačů Lada je velmi dobrá. Byly určené pro vozy s katalyzátorem, kde je přesnost a kvalita zapalování velice důležitá. Myslím, že kompletní sada bezkontaktního zapalování (rozdělovač, cívka ze Samary a zapalovací modul) stojí kolem 1500-1700 Kč, což je solidní cena. Navíc montuješ díl, který je schválen a originální, čili neriskuješ náročné úpravy. Některé díly, jako třeba víčko nebo palec rozdělovače, pasují z klasického rozdělovače R125D, což je taky výhoda.

Neblbni a dej ruský bezkontakt. Je to jediná správná cesta k úspoře paliva a ekologičnosti motoru. Přestavbám rozdělovače z favoritu fakt odzvonilo (stejně jako pochybným přestavbám pětikvaltu z Mirafiori a podobně).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod rosta » ned úno 13, 2011 22:17

díky- konečně kvalitní informace-myslím že není co řešit-budu muset šetřit :wink:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod Cory » ned úno 13, 2011 22:46

U mna je cela sada za 65-70e :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Nemo » ned úno 13, 2011 22:47

Já jen potvrdím, fáčkový rozdělovač jsem zkoušel, nakonec jsem byl rád, že sebou tahám origo, když se mi střihla oska. Jinak nepřesně časoval zápaly, +- 2-3° každý válec jinak. Vůli neměl skoro žádnou. Celkový dojem: zbytečná námaha, ztráta času.
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Jelen » pon úno 14, 2011 10:24

Mám taky dotaz: je cívka na bezkontakt z faka stejná, jako na bezkontakt na ladu?
Stále jezdim s bezkontaktem od coryho na originál cívku na kladívka.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Marek » pon úno 14, 2011 11:41

Bezkontaktní cívky mají malý odpor primáru, zpravidla méně než 1 Ohm. Cívka z Favorita má primární odpor 0,7 Ohmů a myslím, že cívka ze Samary (tedy ruského bezkontaktu) na tom bude dost podobně.

Cívka z Lady pro kladívkové zapalování má primární odpor kolem 3,5 Ohmu, takže pokud s ní jezdíš na bezkontakt, je to dost o ničem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Jelen » pon úno 14, 2011 12:20

No to sice jo, ale funguje to spolehlivě a dobře už x tisíc, možná desítek tisíc km. Cívka v setu bezkontaktu byla vadná, tak jsem nechal původní. Musim teda sehnat z fáčka.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod MartasBrno » pon úno 14, 2011 12:26

Beztak záleží na tom, jak je ten bezkontakt udělanej od výrobce - ale to normálně nezjistíš. Obyč cívka má velkej odpor hádám jen proto, že normální auto s kladívkem nemá odpojování při nečinnosti. Nevím, proč by jinak dobrá obyč. cívka s bezkontaktem chodila špatně, oproti kladívku. Kvůli omezené době sycení cívky? Počítal to někdy někdo?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marek » pon úno 14, 2011 15:30

Cívka pro kladívko nemá vyšší odpor pro to, co píšeš. Představ si podle Ohmova zákona, jaký proud teče kladívkem při odporu primáru 3,5 Ohmu. Odpovím Ti, abys to nemusel počítat - cca 4 Ampéry. Kolik by teklo kladívkem v případě, že bys použil cívku s primárním odporem 0,7 Ohmu? Opět Ti odpovím - cca 20 Ampér. Myslíš, že takový kontakt vydrží rozpínat 20 Ampér na vzdálenost čtyř desetin milimetru? Opět Ti odpovím - ani náhodou. Natáhne oblouk a shoří jako papír v komíně.

A cívky pro bezkontakt mají malý primární odpor právě kvůli sycení, resp. velikosti indukovaného množství náboje. I zde přece platí úměra, je to matika a nic víc.


Magnetický tok v cívce v prostředí s konstantní permeabilitou je přímo úměrný proudu procházejícímu touto cívkou (zdroj: Wikipedia.cz).
Naposledy upravil Marek dne pon úno 14, 2011 15:33, celkově upraveno 1
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Jelen » pon úno 14, 2011 15:32

A co je tedy projevem používání cívky pro kladívko na bezkontaktu? Myslím v praxi. Auto jede normálně v celém spektru otáček.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků