hlinikovy chladic Master Sport

Moderátor: Moderátoři

hlinikovy chladic Master Sport

Příspěvekod JmJ » ned led 30, 2011 14:59

Vcera jsme za vydatne asistence drobka a asterixe namontovali do meho Werglu hlinikovy chladic MS zakoupeny v otrokovicich.

a) chladic je lehoulinky a vypada efektne :lol:

b) uchyty vrtule jsou matky schovane v plastovem uchyceni. dotahujte velmi s citem. dva uchyty sly normalne, treti sel... do prdele. zde opet zapracoval drobkuv genius a problem vyresil pomoci vhodne ohnuteho a zakracenho uchytu po montazi plastovych oken v asterixove novem byte.

http://xbarinka.rajce.idnes.cz/11_01_29 ... 450_1_.jpg (kovovy pas pod sroubem)

c) chladic ma jinak umistene a jinak tvarovene naustky hadic. horni je posunut vice ke kraji chladice, spodni je mozna taky posunuty, ale hlavne neni zahnuty, ale je rovny. bohuzel v otrokovicich mi zcela necekane k chladici bez mrknuti oka prodali klasicke hadice, ktere nejsou dobre. necekane me zachranil opet drobek, ktery z domu privezl hlinikovy chladic, ktery byl pravdepodobne original namontovan na nejake 2104 1.5 z roku cca 1993. provnavaci foto horni hadice:

http://xbarinka.rajce.idnes.cz/11_01_29 ... 455_1_.jpg

d) cidlo spinani vrtule je na prave strane dole, nikoliv na leve, jako u klasickeho chladice.

Zatim se tvari ze to chladi, coz v -10 neni nic moc prekvapiveho. Uvidime co bude dal :-)

Dekuji drobkovi a asterixovi za vypomoc :-)

Vsech par fotek: http://xbarinka.rajce.idnes.cz/11_01_29 ... _chladic/# ,omluvte neostrosti, neumim jeste fotit s novym aparatem.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Jany_RS » ned led 30, 2011 15:55

co stoji taky chladic? a neni lepši medeny,než hlinikovy?
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

Příspěvekod rosta » ned led 30, 2011 18:47

proč má asi hliníkový větší plochu než mosazný...a proč žigul topí a škodovka ne-problém je v účinnosti-měď a mosaz vedou teplo líp než hliník-stodváca má hliníkový radiátor a žigul měděný......raději bych koupil nový chladiš z mosazi než z hliníku-nehledě na to že mosaz zaletuješ ale alu asi těžko..... :|
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod Puhi » ned led 30, 2011 20:14

ano, ale zabudol si na detail, koľko ma schade objem chladiacej kvapaliny
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Jozef Matuška » ned led 30, 2011 20:30

keď mala škodovka chladiaci systém v poriadku, termostat, hadice dole pod autom neboli prasknuté a pásky prehnité, (nenatiahlo to do obehu vzduch), neexistuje aby sa prehriala. Dovolím si povedať, že vriace škodovky popri ceste bola len lajdáckosť majiteľov, a to nieže by som sa tých škatúľ zastával, ale dákych pár desaťtisícok km som na tom odjazdil a nikdy ani v horúčavách som problém nemal.
Uživatelský avatar
Jozef Matuška
 
Příspěvky: 147
Registrován: úte bře 22, 2005 08:30
Bydliště: Šurany, Slovensko

Příspěvekod Dusan » ned led 30, 2011 23:13

mosadz ma horsiu tepelnu vodivost ako hlinik a ten zasa ako med... ked dobre pametam....

P.S. tufam ze na kritickych miestach t omas podlozene gumou..pripadne ked vidim ten pliesok...aby si to niekde nepresuchal a nezacalo to tiest.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod JmJ » pon led 31, 2011 00:10

chladic stoji krapet pres 1000 Kc, gumou neni co podkladat resp. guma je na stejnych mistech jako u normalniho chladice, princip uchyceni je uplne stejny jak klasika. boky chladice jsou plastove, dole chladic sedi v puvodnich gumovych uchytech, ale samozrejme nesedi na chladici casti, jsou na nem kovove vystupky, ktere kterymi do tech uchytu zapadne. Zadna veda.

Jestli to bude lepsi nebo horsi nez to bylo se uvidi. Stary chladic jednak zacal tect a druhak v lete pri vedrech pri normaln jizde nejak extra moc nechladil, asi nebyl tak uplne pruchozi :-). Leto ukaze, jestli to byl krok spravnym smerem...

ad tepelna vodivost: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tepeln%C3%A1_vodivost
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Drobek81 » pon led 31, 2011 09:11

nemas, zac, pomoc spocivala ve vytahnuti dratu z pracky a premisteni do werglu plus par drobnosti - vlastne ta hadice topeni, to mi pak dej vedet jestli to bude lepe topit :)

P.S. zkus podekovat i WM, takhle nacepyrenou sem ju jeste nevidel :shock: cimz sem si uvedomil, co mam doma za poklad a zaroven ma asterix muj obdiv, tolik let tohle vydrzet, to musi bavit 8)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Lada Rider » pon led 31, 2011 10:17

Ten novy chladic je lepsi, pretoze to v nom netecie len rovno dolu, ako v klasickom. Ma to pekne vodorovne meander a chladi to podstatne lepsie. Ja nemam ani vrtulu a v lete na mieste sa to nikdy este nedostalo cez 90C.
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Lada Rider
 
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvekod JmJ » pon led 31, 2011 15:10

Drobek81 píše:nemas, zac, pomoc spocivala ve vytahnuti dratu z pracky a premisteni do werglu plus par drobnosti - vlastne ta hadice topeni, to mi pak dej vedet jestli to bude lepe topit :)

P.S. zkus podekovat i WM, takhle nacepyrenou sem ju jeste nevidel :shock: cimz sem si uvedomil, co mam doma za poklad a zaroven ma asterix muj obdiv, tolik let tohle vydrzet, to musi bavit 8)


ja mam nejmin co kecat, neb tam vzdycky kulovy udelam, kazdopadne se ale divim, ze si neodlozil lzici a kybl a neodjel jsi mlcky domu. rekl bych, ze to lehce zachazi za hranici dobreho vkusu. no to nic.

topi to asi normalne :-) resp. to topi, nejak nemam jak to posoudit. palubni deska se neroztekla ;-))

byl sem ted v otrokovicich, pan omrkl hadice, rikal ze je zkusi sehnat a rikal, ze oni to resi u horni hadice hadici z nivy, kterou rozrezou napul, vyriznou z ni kus a zbytek spoji trubkou. coz neni uplne od veci, ale kde mam kurva zas brat trubku ;-) navic se nevyslovil jak resi tu spodni hadici :-). kazdopadne to v klidu omrkl primo na aute a ze pozjistuje co se da.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod dvk » pon led 31, 2011 15:46

Tak koukám, že mám asi skoro stejný chladič (akorát tuším íčko nemá čidlo spínání vrtule .. ?). Neměl jsem s ním problémy, neteče, chladí ... prostě chladič 8)

A ta hadice z Nivy + trubka asi vypadá nějak takhle :D

Obrázek
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Drobek81 » pon led 31, 2011 15:52

JmJ píše:kazdopadne se ale divim, ze si neodlozil lzici a kybl a neodjel jsi mlcky domu. rekl bych, ze to lehce zachazi za hranici dobreho vkusu. no to nic.


ano, toto bylo v planu - nicmene se mi zzelelo toho, ktery tim trpi nejvice a uvidime jestli prijde dalsi prilivova vlna...
Mno a co se icka tyce tak vrtule je spinana vrchnim cidlem na natrubku bo co to je za bazmeg. To provedeni s vlozenou trubkou sem videl i na Nive - ale byla to nerezova trubka, takze nevypadala tak orezle (nebo to je zakladovka?)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod dvk » pon led 31, 2011 16:05

Drobek81 píše:nevypadala tak orezle (nebo to je zakladovka?)


Říkejme tomu základovka :wink: Ale jinak je to takové všecko se vším, spíš porezlá základovka. Nechtěl jsem do toho vrtat jen kvůli natírání. Kdybyste tu trubku sháněli a sehnali třeba nerez, rád vám přispěju a kus bych si vzal.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod JmJ » pon led 31, 2011 16:17

dvk píše:
Drobek81 píše:nevypadala tak orezle (nebo to je zakladovka?)


Říkejme tomu základovka :wink: Ale jinak je to takové všecko se vším, spíš porezlá základovka. Nechtěl jsem do toho vrtat jen kvůli natírání. Kdybyste tu trubku sháněli a sehnali třeba nerez, rád vám přispěju a kus bych si vzal.


no ja se hlavne snazim sehnat ty spravne hadice, aby to bylo tubeless :lol:
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon led 31, 2011 18:06

Kdysi jsem na nějakém íčku viděl tu hadici napojovanou spojkou co vypadala velice fabricky. A jak vidím, tak nejsem jediný co něco podobného v záchvatu nutnosti užil :D . Jo, a můj kombajn má i s tímto chladičem sklony k "hřátí se" stejně jako s původním chladičem, asi termostat.

Obrázek

Edit: Spodní hadice je opravdu jiná. Jak pochodíš s nákupem horní hadice nevím, neb hadice co u řetězového motoru s tímto chladičem kamarádila byla u řemenového krátka i když byla delší jak původní. Spojka se dělá dobře z tohoto :lol: .

Obrázek
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne pon led 31, 2011 18:34, celkově upraveno 3
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků