Stránka 1 z 3

hlinikovy chladic Master Sport

Napsal: ned led 30, 2011 14:59
od JmJ
Vcera jsme za vydatne asistence drobka a asterixe namontovali do meho Werglu hlinikovy chladic MS zakoupeny v otrokovicich.

a) chladic je lehoulinky a vypada efektne :lol:

b) uchyty vrtule jsou matky schovane v plastovem uchyceni. dotahujte velmi s citem. dva uchyty sly normalne, treti sel... do prdele. zde opet zapracoval drobkuv genius a problem vyresil pomoci vhodne ohnuteho a zakracenho uchytu po montazi plastovych oken v asterixove novem byte.

http://xbarinka.rajce.idnes.cz/11_01_29 ... 450_1_.jpg (kovovy pas pod sroubem)

c) chladic ma jinak umistene a jinak tvarovene naustky hadic. horni je posunut vice ke kraji chladice, spodni je mozna taky posunuty, ale hlavne neni zahnuty, ale je rovny. bohuzel v otrokovicich mi zcela necekane k chladici bez mrknuti oka prodali klasicke hadice, ktere nejsou dobre. necekane me zachranil opet drobek, ktery z domu privezl hlinikovy chladic, ktery byl pravdepodobne original namontovan na nejake 2104 1.5 z roku cca 1993. provnavaci foto horni hadice:

http://xbarinka.rajce.idnes.cz/11_01_29 ... 455_1_.jpg

d) cidlo spinani vrtule je na prave strane dole, nikoliv na leve, jako u klasickeho chladice.

Zatim se tvari ze to chladi, coz v -10 neni nic moc prekvapiveho. Uvidime co bude dal :-)

Dekuji drobkovi a asterixovi za vypomoc :-)

Vsech par fotek: http://xbarinka.rajce.idnes.cz/11_01_29 ... _chladic/# ,omluvte neostrosti, neumim jeste fotit s novym aparatem.

Napsal: ned led 30, 2011 15:55
od Jany_RS
co stoji taky chladic? a neni lepši medeny,než hlinikovy?

Napsal: ned led 30, 2011 18:47
od rosta
proč má asi hliníkový větší plochu než mosazný...a proč žigul topí a škodovka ne-problém je v účinnosti-měď a mosaz vedou teplo líp než hliník-stodváca má hliníkový radiátor a žigul měděný......raději bych koupil nový chladiš z mosazi než z hliníku-nehledě na to že mosaz zaletuješ ale alu asi těžko..... :|

Napsal: ned led 30, 2011 20:14
od Puhi
ano, ale zabudol si na detail, koľko ma schade objem chladiacej kvapaliny

Napsal: ned led 30, 2011 20:30
od Jozef Matuška
keď mala škodovka chladiaci systém v poriadku, termostat, hadice dole pod autom neboli prasknuté a pásky prehnité, (nenatiahlo to do obehu vzduch), neexistuje aby sa prehriala. Dovolím si povedať, že vriace škodovky popri ceste bola len lajdáckosť majiteľov, a to nieže by som sa tých škatúľ zastával, ale dákych pár desaťtisícok km som na tom odjazdil a nikdy ani v horúčavách som problém nemal.

Napsal: ned led 30, 2011 23:13
od Dusan
mosadz ma horsiu tepelnu vodivost ako hlinik a ten zasa ako med... ked dobre pametam....

P.S. tufam ze na kritickych miestach t omas podlozene gumou..pripadne ked vidim ten pliesok...aby si to niekde nepresuchal a nezacalo to tiest.

Napsal: pon led 31, 2011 00:10
od JmJ
chladic stoji krapet pres 1000 Kc, gumou neni co podkladat resp. guma je na stejnych mistech jako u normalniho chladice, princip uchyceni je uplne stejny jak klasika. boky chladice jsou plastove, dole chladic sedi v puvodnich gumovych uchytech, ale samozrejme nesedi na chladici casti, jsou na nem kovove vystupky, ktere kterymi do tech uchytu zapadne. Zadna veda.

Jestli to bude lepsi nebo horsi nez to bylo se uvidi. Stary chladic jednak zacal tect a druhak v lete pri vedrech pri normaln jizde nejak extra moc nechladil, asi nebyl tak uplne pruchozi :-). Leto ukaze, jestli to byl krok spravnym smerem...

ad tepelna vodivost: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tepeln%C3%A1_vodivost

Napsal: pon led 31, 2011 09:11
od Drobek81
nemas, zac, pomoc spocivala ve vytahnuti dratu z pracky a premisteni do werglu plus par drobnosti - vlastne ta hadice topeni, to mi pak dej vedet jestli to bude lepe topit :)

P.S. zkus podekovat i WM, takhle nacepyrenou sem ju jeste nevidel :shock: cimz sem si uvedomil, co mam doma za poklad a zaroven ma asterix muj obdiv, tolik let tohle vydrzet, to musi bavit 8)

Napsal: pon led 31, 2011 10:17
od Lada Rider
Ten novy chladic je lepsi, pretoze to v nom netecie len rovno dolu, ako v klasickom. Ma to pekne vodorovne meander a chladi to podstatne lepsie. Ja nemam ani vrtulu a v lete na mieste sa to nikdy este nedostalo cez 90C.

Napsal: pon led 31, 2011 15:10
od JmJ
Drobek81 píše:nemas, zac, pomoc spocivala ve vytahnuti dratu z pracky a premisteni do werglu plus par drobnosti - vlastne ta hadice topeni, to mi pak dej vedet jestli to bude lepe topit :)

P.S. zkus podekovat i WM, takhle nacepyrenou sem ju jeste nevidel :shock: cimz sem si uvedomil, co mam doma za poklad a zaroven ma asterix muj obdiv, tolik let tohle vydrzet, to musi bavit 8)


ja mam nejmin co kecat, neb tam vzdycky kulovy udelam, kazdopadne se ale divim, ze si neodlozil lzici a kybl a neodjel jsi mlcky domu. rekl bych, ze to lehce zachazi za hranici dobreho vkusu. no to nic.

topi to asi normalne :-) resp. to topi, nejak nemam jak to posoudit. palubni deska se neroztekla ;-))

byl sem ted v otrokovicich, pan omrkl hadice, rikal ze je zkusi sehnat a rikal, ze oni to resi u horni hadice hadici z nivy, kterou rozrezou napul, vyriznou z ni kus a zbytek spoji trubkou. coz neni uplne od veci, ale kde mam kurva zas brat trubku ;-) navic se nevyslovil jak resi tu spodni hadici :-). kazdopadne to v klidu omrkl primo na aute a ze pozjistuje co se da.

Napsal: pon led 31, 2011 15:46
od dvk
Tak koukám, že mám asi skoro stejný chladič (akorát tuším íčko nemá čidlo spínání vrtule .. ?). Neměl jsem s ním problémy, neteče, chladí ... prostě chladič 8)

A ta hadice z Nivy + trubka asi vypadá nějak takhle :D

Obrázek

Napsal: pon led 31, 2011 15:52
od Drobek81
JmJ píše:kazdopadne se ale divim, ze si neodlozil lzici a kybl a neodjel jsi mlcky domu. rekl bych, ze to lehce zachazi za hranici dobreho vkusu. no to nic.


ano, toto bylo v planu - nicmene se mi zzelelo toho, ktery tim trpi nejvice a uvidime jestli prijde dalsi prilivova vlna...
Mno a co se icka tyce tak vrtule je spinana vrchnim cidlem na natrubku bo co to je za bazmeg. To provedeni s vlozenou trubkou sem videl i na Nive - ale byla to nerezova trubka, takze nevypadala tak orezle (nebo to je zakladovka?)

Napsal: pon led 31, 2011 16:05
od dvk
Drobek81 píše:nevypadala tak orezle (nebo to je zakladovka?)


Říkejme tomu základovka :wink: Ale jinak je to takové všecko se vším, spíš porezlá základovka. Nechtěl jsem do toho vrtat jen kvůli natírání. Kdybyste tu trubku sháněli a sehnali třeba nerez, rád vám přispěju a kus bych si vzal.

Napsal: pon led 31, 2011 16:17
od JmJ
dvk píše:
Drobek81 píše:nevypadala tak orezle (nebo to je zakladovka?)


Říkejme tomu základovka :wink: Ale jinak je to takové všecko se vším, spíš porezlá základovka. Nechtěl jsem do toho vrtat jen kvůli natírání. Kdybyste tu trubku sháněli a sehnali třeba nerez, rád vám přispěju a kus bych si vzal.


no ja se hlavne snazim sehnat ty spravne hadice, aby to bylo tubeless :lol:

Napsal: pon led 31, 2011 18:06
od Křečík Barbuška
Kdysi jsem na nějakém íčku viděl tu hadici napojovanou spojkou co vypadala velice fabricky. A jak vidím, tak nejsem jediný co něco podobného v záchvatu nutnosti užil :D . Jo, a můj kombajn má i s tímto chladičem sklony k "hřátí se" stejně jako s původním chladičem, asi termostat.

Obrázek

Edit: Spodní hadice je opravdu jiná. Jak pochodíš s nákupem horní hadice nevím, neb hadice co u řetězového motoru s tímto chladičem kamarádila byla u řemenového krátka i když byla delší jak původní. Spojka se dělá dobře z tohoto :lol: .

Obrázek