Zmenšení spotřeby paliva a obsahu škodlivin - škoda

Moderátor: Moderátoři

Zmenšení spotřeby paliva a obsahu škodlivin - škoda

Příspěvekod MartasBrno » pát led 21, 2011 18:26

http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku- ... -s100-136/

Snad mne s tím nevyhodíte, toto si myslím je univerzální nápad, který může pomoci při jízdách se studeným motorem na krátké trasy.

Jádro nápadu spočívá v umístění odparné destičky do sání tak, aby byla vyhřívána spalinami a zajišťovala dokonalý odpar kondenzovaného paliva. Díky zajištění dokonalého odparu a vyloučení sání kapek paliva se zamezuje pomalému hoření kapek, které je neefektivní a zhoršuje exhalace.

Názory?

Ekonomicky mi to přijde problematické ve dvou bodech - výroba destičky a výroba šroubu. Kdo by se vrtal s 500ty dírkama? Spíš bych to vybouchal důlčíkem nebo použil něco už hotového. A ten šroub - mám naproti soustružníka, ten to vytočí za 60,- a je to. Jenže každej to tak nemá.

Technologicky - nekoukal jsem jak přesě vypadá lada potrubí, myslím že úplně jinak než by bylo potřeba. Takže asi smolík. Ale budiž tu myšlenka položena k diskuzi.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » sob led 22, 2011 13:39

Íčka (i naše1.7i) mají tuhle věc sériově , jen ohřev je řešen elektricky . Je to takový ježek v sání . Zapíná/vypíná se dle teploty vody .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JmJ » sob led 22, 2011 19:19

Saša píše:Íčka (i naše1.7i) mají tuhle věc sériově , jen ohřev je řešen elektricky . Je to takový ježek v sání . Zapíná/vypíná se dle teploty vody .


nebude to spis dle teploty nasavaneho vzduchu, pripadne kombinaci obojiho? prece jen si rikam, ze kdyz ma motor +90 a venku je -30, tak teplota nasavaneho vzduchu nebude nic moc extra ;-) i kdyz se mozna pocita s tim, ze se vzduch ohreje okolo vyfukove potrubi. no cert vi. disassemblovat rj asi nebudem ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Saša » sob led 22, 2011 20:18

Hlavní povel k "zatopení" je teplota vody . Když stoupne nad 65°C tak ŘJ vypne ohřev i když je třeba -30°. K vypnutí dojde také když voda nemá ještě 65° ale teplota nasávaného vzduchu přesáhla 80°C , nebo napětí kleslo pod 8V . Sací potrubí je rovněž vyhříváno vodou z motoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod MartasBrno » ned led 23, 2011 14:11

Aha! Takže to má smysl! To jsem chtěl vědět. Samotný princip mi právě přišel opravdu dobrý, že má cenu se tím zabývat. Je známý výkon toho ježka, nebo jak vlastně vypadá? Šlo by to dát do karbecového sání? Udělat k tomu nteligenci je banalita, když už jsi zde napsal konkrétní čísla.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pon led 24, 2011 17:57

Fotku teď asi nevyštrachám , ale má to kruhovou základnu cca 8cm , pak je tělo cca 2 cm vysoké za kterého do sání trčí mnoho "bodlin" (hliníkových tyček) . Nemám teď možnost porovnat íčkové a karbecové sání takže nevím zda je úprava možná , ale asi jo . "Teplý" ježek v momentě zapnutí bere úctyhodných 60A ale v průběhu několika vteřin proud klesá až na konečných 20A . Instalace jako doplněk ke karbecu by významně pomohla zkulturnit běh studeného motoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod MartasBrno » pon led 24, 2011 18:41

Dalo by se říct, že to jde udělat třeba ze žhavicí svíčky z dieselu? Jinak pochopil jsem, že ten ježek není nic jinýho, než tepelný výměník - chladič - ohřívač udělaný tak kulturně, aby zbytečně neprznil proudění směsi v sacím potrubí.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pon led 24, 2011 18:48

Ze svíce s dieselu by to nešlo pro malou topnou plochu . Ježek má uvnitř sání tak 5cm v průměru a bodliny čouhají zhruba 2-2,5 cm do sání . je jich mnoho a mají průměr tak 3mm . Chceš jednoho ? mám jich víc .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod MartasBrno » úte led 25, 2011 00:06

Jestli máš přebytek, tak jednoho bych od tebe mohl odkoupit. Ale bez úpravy ho tam nedám, vnitřek karbecového sání je taková nudle, je to asi hodně odlišné od íčka. Asi zkuším pohledat fotky jak to vypadá. A schéma íčka, bude tam i dimenzování vodičů.

Jinak toho ježka ovládá přímo řídicí jednotka podle těch teplot co jsi psal? To by pak nebyl velkej problém to udělat, vlastně na to stačí tak dva až tři komparátory a výkonový spínač. To možná bude trochu oříšek, ten proud je hodně kravský. Relé nechci, stejně by byl problém ho sehnat, možná spíš mosfety, nějaké modelářské. To by mohlo jít.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod dvk » úte led 25, 2011 10:06

Teď si to taky zhlavy přesně nevybavím, ale tuším že ten ježek je zamontovaný v takové jak když bublině, nálitku na sání. Takže na karburátorové parohy nevím nevím ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Luděk Musil » úte led 25, 2011 12:27

Jenže ona by byla možnost vyměnit i celý parohy. Jenže teď si z hlavy nevybavím, jestli ta "díra nahoře" je stejná. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod MartasBrno » úte led 25, 2011 12:47

Anebo toho ježka okleštit do přijatelného tvaru. Ale je to násilí a nemusí to jít.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » úte led 25, 2011 13:19

MartasBrno píše:Anebo toho ježka okleštit do přijatelného tvaru. Ale je to násilí a nemusí to jít.

Nevím, kolik je místa mezi filtrem a kapotou, ale kdyby to "dalo" tak by to šlo řešit umatexovou vložkou mezi přírubou karbu a "parohama". Bylo to tak u starých Oktávek.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Saša » úte led 25, 2011 16:23

Dnes není až taková věda kus sání zespoda odfrézovat a navařit potřebnou část . Tenhle ježek se montuje zespoda .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Luděk Ondrůch » úte led 25, 2011 17:03

MartasBrno píše:Aha! Takže to má smysl! To jsem chtěl vědět. Samotný princip mi právě přišel opravdu dobrý, že má cenu se tím zabývat. Je známý výkon toho ježka, nebo jak vlastně vypadá? Šlo by to dát do karbecového sání? Udělat k tomu nteligenci je banalita, když už jsi zde napsal konkrétní čísla.

Si ho přijď oměřit a prohlídnout. :D
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron