Nové pružiny=paráda, ale

Moderátor: Moderátoři

Nové pružiny=paráda, ale

Příspěvekod krtek86 » sob říj 30, 2010 17:52

Ahoj. Měnil jsem stávající staré pružiny za nové (kombíkové) na Ladě 2105. Předtím jsem ve 4 lidech drhnul zástěrky pořád. Teď se auto neuvěřitelně zvedlo a je krásně ticho,teda...
Naložill jsem další 3 lidi a jeli jsme to vyzkoušet. Při ostrém průjezdu zatáčkou je krásně ticho, ale při projetí nerovnosti (díry) je slyšet jako by štrejchnutí u levého zadního kola. Pravé je OK. Koukal jsem na plastový podběh a ten je v pořádku. Znovu jsem vlezl pod auto a všechno vypadá dotažené. Obě pružiny sedí v miskách. Čím to může být?
krtek
krtek86
 
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvekod Dusan » sob říj 30, 2010 17:56

zeby tlmic ?
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Jelen » sob říj 30, 2010 18:28

A tím štrejchnutím myslíš drhnutí kola o něco, nebo klepnutí? Je dost možný, že jak jsou nový pružiny, tak tlumič klepne na doraz.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Ivo » sob říj 30, 2010 18:51

Nebo je pružina trochu prohnutá a drhne o karosérii při propružení.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Kewint » ned říj 31, 2010 13:29

Nebo se mi stalo , že sem při výměně tlumičů omylem otočil výfuk a ted při propružení drhnul o kardan.
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Kewint
 
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod dmatej » ned říj 31, 2010 21:05

To taky jde? :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned říj 31, 2010 21:20

S kombajnovými pružinami se zadní náprava trošku vyhne do strany, teď si nevybavuji na kterou stranu, ale vyhne. Takže hledej otisk gumy v plastovém podběhu a proveď jeho úpravu, pokud to drhne o něco jiného bude to jistě vidět i na gumě. Určitě by to chtělo poštelovat omezovač tlaku zadních brzd díky změně polohy zádě, je tu nebezpečí, že ti časem zatuhne, osobní zkušenost. Návod hledej v literatůře, sice jsem jej nepochopil, ale je tam. jaké jsi dával ty zadní pružiny? Máš ještě lísteček z pod obalu? Kdyžtak nafoť.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod dmatej » ned říj 31, 2010 22:20

Doprava. Delší pružiny = víc nahoru = panhardka zadní nápravu stáhne doprava.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Nové pružiny=paráda, ale

Příspěvekod krtek86 » pon lis 01, 2010 18:07

Tak první úspěch. Včera to v autě začalo ještě klepat. Nakonec jsem přišel na to, že za klepání může hever, který byl špatně usazený v packách za kolem.
Ten původní zvuk je však ještě občas slyšet, ale míň. Je to ale asi tím, že jezdím jen ve dvou a zadek je prakticky nenaloženej-což se s přicházející zimou změní...
Jinak pružiny mi zvedly zadek fakticky o hodně (teď 2105 vypadá jak NIVA). Zítra (za světla) pořádně mrknu na podběhy a na gumu a uvidíme kde to drhne, ale zástěrky to určitě nejsou...
Ještě jeden menší dotaz. Nemůže být problém skrze ty pružiny na technický? Zadek je fakt hodně ve vzduchu a zadní tlumiče jsou hodně vytažený-středové táhlo je vidět cca 4 cm...

Kokoloko: lístek nemám (už jsem ho vyhodil). Byly zataveny ve smršťovací folii a na lístku bylo made in Russia...

Dmatej: Na pravou stranu? To by šlo. Takže zadní levé kolo by eventuelně mělo drhnout o vnitřní stranu podběhu. Ale všude to vypadá, že má kolo dost místa... No uvidíme zítra ;-)
krtek
krtek86
 
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvekod dmatej » pon lis 01, 2010 22:37

Podle mě by na technický být problém mohl, ale otázka je, kdo to bude kontrolovat, jako vždy ... časem by si to taky mělo i trochu sednout ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Laďuša » úte lis 02, 2010 10:38

Na technický by moh bejt problém v tom, že to bude málo brzdit. To záleží na omezovači brzd.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod montér Kolja » úte lis 02, 2010 18:00

Dost bych se divil,kdyby jsi štopy kontaktu kola a podběhu našel.Příčina rušivého zvuku je jinde.Zvuk se ozývá při průjezdu nerovnostmi (propružení),to za prvé a zadruhé pravděpodobně i při prudkém brždění,kdy se auto postaví na přední nápravu a zadní kola se ještě více odlehčí,tudíž se sklon karoserie na čumák zvětší.To má za následek vychýlení(sklonění) kardanového hřídele na křížovém kloubu v tunelu ještě více dolů k diferenciálu.V tom okamžiku dochází ke krátkému kontaktu (štrejchnutí) zadního kloubového hřídele a lanka ruční brzdy,což je zdrojem zvláštního zvuku.Vsadím,že stopy oděru budou patrné právě zde.Odstranění závady je jednoduché.Stačí na podvozku ohnout držák vratné pružiny páky ruční brzdy směrem dolů a zvětšit mezeru mezi kloubovým hřídelem a lankem.Tímto počinem je dětská nemoc vyléčena.
Uživatelský avatar
montér Kolja
 
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2004 15:25
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Lada_BV » úte lis 02, 2010 19:43

Když jsem dal na 21053 zadní pružiny (nové - červené) z kombíka, tak jsem měl tlumiče nadoraz. Dělalo to neplechu, ale časem to sedlo. Chtělo by to samozřejmě trošku uříznout, ale lenost je hrozná věc a navíc auto denně jezdí. (Je to jak nakoplá koza.)
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Lada_BV
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR

Příspěvekod krtek86 » stř lis 10, 2010 17:42

montér Kolja: Moc ti děkuju. Měl jsi pravdu. Všude jsem všechno prošmejdil a kde nic, tu nic. a ejhle. Na kardanu byla známka drhnutí a přesně to sedělo na půlměsíc na táhle lanka od ruční brzdy. Teď jsem držák pružiny ohnul, tak jsem zvědavý, zda to přestane.
krtek
krtek86
 
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice


Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků