Stránka 1 z 4

Motor 2103 - zvýšení výkonu do běžného provozu

PříspěvekNapsal: sob črc 24, 2010 13:22
od wlken
Zdravím pánové, po delší době jsem se opět začal vrtat v žigulíkovi a mám v plánu jeden z náhradních motorů trošičku poupravit. Celé fórum jsem pozorně pročetl,pochytal rozumy,ale potřeboval bych si to celé trochu ujasnit - mám motor 2103,čili 1500, 55kW, 106Nm a chtěl bych mu dostupnou cestou zvýšit točivý moment rovnoměrně v celém průběhu otáček,čili aby byly zachovány stávající provozní otáčky,ale motor měl větší sílu,takže nechci žádné závodní úpravy stylem max točák v 5500..:-) prostě motor do normálního provozu,s normální spotřebou a normálním zvukem a hlavně aby vypadal legálně:-). Moje vize je tato: Blok převrtat na 1600, (popřípadě sehnat blok 2106 a převrtat na 1700),komprese cca 10:1 (provoz pouze na LPG),slícování sání a úprava karburátoru na provoz s LPG,přičemž benzín by se dal použít jenom jako nouzové dojetí-psal o tom Jiří Čech a spočívá to v úpravě II. stupně karburátoru jenom na LPG,takže odřezat malý difuzor a všechny překážky v průtoku plynu,nechat v podstatě jenom díru s klapkou,I. stupeň nechat tak,s ohledem na nouzový provoz na benzín. Tím by se mělo zlepšit plnění motoru při větším sešlápnutí plynu (požiju mechanický weber). Těmato úpravama si představuju dostat rovnoměrně z celého rozsahu otáček o 15%-20% točáku víc,je to vůbec reálné? jsou to víceméně úpravy,které by se při GO motoru musely stejně dělat,tak proč to rovnou neupravit,že:-)Jsem zvyklý jezdit s Mazdou 1,6, která má 66kW a cca 130 Nm,nějak tak by se mi to líbilo i u toho žigula..Po převrtání na 1,6 by měl stoupnout točák ze 106 na 120,snížení hlavy,pořádné slícování kanálů a lepší plnění LPG by těch dalších 10Nm mohlo přidat,ne? Bude na to stačit 1600ccm nebo mám shánět blok 2106 a převrtat na 1,7?

PříspěvekNapsal: sob črc 24, 2010 17:49
od Dusan
podla mna najrozumnejsie objem pre danu hlavu je 1500, S upravou hlavy res bloku na 10:1by si sa mohol dostat na slusnu uroven...

PříspěvekNapsal: sob črc 24, 2010 19:53
od Pája
Ty máš asi málo práce a hodně peněz, viď? Sežeň 1,7, slízni hlavu a ser na to. Budeš mrkat, jakej je proti tomu 1,5ka lenoch.

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 07:04
od JmJ
Take bych rekl, ze je vhodnejsi uzit primo seriovy motor 1.7, nez delat elaboraty s 1.5 motorem. Bud ho pouzit i se vstrikem, nebo ho predelat na karbec a rozhodne uzit muj oblibeny bezkontaktni rozdelovac ;-)

zacal bych pouzitim seriovych osvedcenych veci a pokud by byla nespokojenost, tak bych do toho terpve nejak vrtal.

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 11:10
od wlken
Dík za názory - použít sériovou 1,7 mě taky napadlo,ale narazil jsem na otázku legálnosti - do kastle 2103 se dá použít pouze motor 2103 nebo 2106,sériový 1,7 nejde použít i z toho důvodu že je to vstřik a tam asi můj stávající systém lpg pasovat nebude.-) Druhá věc je dostupnost takového motoru 1,7 a jeho cena,za min pár tisíc seženu motor o kterém nevím vůbec nic a za cca 5 tisíc budu mít převrtaný blok a tím pádem motor po GO. Budu samozřejmě hledat na inzerátech motor 1,7,ale pokud nějaký neseženu,tak se asi uchýlím k převrtávání bloku 2106,který půjde sehnat určitě snadněji a navíc ho budu moct dát do auta ve vší legálnosti...

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 11:20
od Saša
wlken píše:sériový 1,7 nejde použít i z toho důvodu že je to vstřik a tam asi můj stávající systém lpg pasovat nebude.-)

LPG tam pasovat bude (i ten nejstarší systém) . Navíc je motor tvarově stejný - krom označení . Po montáži rozdělovače a sacího potrubí s karbecem k nepoznání od 03/06 , krom "prsou" ale i ty lze přešroubovat z 01-06 krom 05 .

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 12:26
od peet2101
wlken, Taky bych doporučoval 1,7. V bazaru sem tet četl něco o motoru 1,7 se zarukou za 4500,- Ty budeš mít sice za 5000 převrtaný blok, ale co zbytek?? Myslím že ta částka by se docela vyšplhala a to nepočítám práci. Takhle stačí přerazit číslo na nálitku a maš z toho 1,5 a ještě ušetříš na pojistce :-D.

To all: je vidět číslo "vylité" na motoru (na mé 1,7 tuším 21213), pokud je motor zastavěn v autě?? Jde mi o to jestli se s tím mám na svém motoru brousit, nebo si toho nikdo nevšimne a stačí přerazit číslo pod nálitkem.

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 14:16
od Little Red Riding Hood
wlken, nutno ovšem podotknout že: žigul + zvýšení výkonu ≠ normální ježdění.. :lol:

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 15:51
od wlken
Muzes prosim vice rozvest svou myslenku? :-)

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 19:28
od patmat1928
Většina z vás řeší pouze jenom motor,ale málokdo ví co dokáže upravená převodovka.

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 19:55
od zigul01
patmat1928 píše:málokdo ví co dokáže upravená převodovka.


A co dokáže ? :|

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 20:06
od MartasBrno
Přece divy divoucí. Proto přece máme minimálně 3 varianty převodovek ne?

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 20:13
od ger007
tentokrat ma ten divny clovek pravdu ak by si si dal vyrobit na mieru prevodovku za takych povedzem 80 000czk a vedel by si si tie prevody prepocitat a podobne gurmanske veci je to OK ale pozrime sa na to triezvo, ja si tu prevodovku teda nekupim :-D a ostanem pri jednej z 3 variantach zalezi co a jak jazdim prisposobim diff a dovi

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 20:24
od peet2101
zigul01 píše:
patmat1928 píše:málokdo ví co dokáže upravená převodovka.


A co dokáže ? :|


Přece přidat 150Hp a ještě superhustej mega zvuk při řazení bez spojky, lepší než bow-of

PříspěvekNapsal: ned črc 25, 2010 20:37
od radek mb
ger007 píše: ak by si si dal vyrobit na mieru prevodovku


Vy se smějete,ale zde na foru JE člověk,který si celou převodovku seskládal podle toho,jak mu vyhovuje.Třeba se přihlásí sám :wink: :)