Zdravím pánové, po delší době jsem se opět začal vrtat v žigulíkovi a mám v plánu jeden z náhradních motorů trošičku poupravit. Celé fórum jsem pozorně pročetl,pochytal rozumy,ale potřeboval bych si to celé trochu ujasnit - mám motor 2103,čili 1500, 55kW, 106Nm a chtěl bych mu dostupnou cestou zvýšit točivý moment rovnoměrně v celém průběhu otáček,čili aby byly zachovány stávající provozní otáčky,ale motor měl větší sílu,takže nechci žádné závodní úpravy stylem max točák v 5500..
prostě motor do normálního provozu,s normální spotřebou a normálním zvukem a hlavně aby vypadal legálně:-). Moje vize je tato: Blok převrtat na 1600, (popřípadě sehnat blok 2106 a převrtat na 1700),komprese cca 10:1 (provoz pouze na LPG),slícování sání a úprava karburátoru na provoz s LPG,přičemž benzín by se dal použít jenom jako nouzové dojetí-psal o tom Jiří Čech a spočívá to v úpravě II. stupně karburátoru jenom na LPG,takže odřezat malý difuzor a všechny překážky v průtoku plynu,nechat v podstatě jenom díru s klapkou,I. stupeň nechat tak,s ohledem na nouzový provoz na benzín. Tím by se mělo zlepšit plnění motoru při větším sešlápnutí plynu (požiju mechanický weber). Těmato úpravama si představuju dostat rovnoměrně z celého rozsahu otáček o 15%-20% točáku víc,je to vůbec reálné? jsou to víceméně úpravy,které by se při GO motoru musely stejně dělat,tak proč to rovnou neupravit,že:-)Jsem zvyklý jezdit s Mazdou 1,6, která má 66kW a cca 130 Nm,nějak tak by se mi to líbilo i u toho žigula..Po převrtání na 1,6 by měl stoupnout točák ze 106 na 120,snížení hlavy,pořádné slícování kanálů a lepší plnění LPG by těch dalších 10Nm mohlo přidat,ne? Bude na to stačit 1600ccm nebo mám shánět blok 2106 a převrtat na 1,7?