Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Zanek » stř čer 16, 2010 06:11

Hurikán píše:
popest píše:Není to už trošku stupidní?? :lol: To raději rovnou jeďte 2 autama.

:roll: Stupidní by bylo vyrazit a nic si nevzít! Pokud člověk není bohém, kterému je jedno, jestli se někde zasekne na den nebo na měsíc, tak může jezdit i bez šroubováku. Jestliže ale chceš mít jakous takous jistotu, že dojedeš do cíle a i zpět, tak nezbývá nic jiného, než auto náležitě připravit a vybavit patřičnými díly. :idea:

Pokud je pravda, že filtr běžně vydrží cca 80 tkm, tak by mělo stačit jej vyměnit před cestou. V každém případě bych ale vzal náhradní zapalovací modul, senzor klikovky a palivové čerpadlo. Ideálně pak i ŘJ.

Samozřejmě že tohle není všechno. O svíčkách, aspoň jednom VN kabelu, regulátoru dobíjení a dalších mechanických věcech se nebavím. To je základ.


prosímtě, co jsou ty sotatní mechanické věci? Necháme si rádi poradit od zkušenějších..

[ Komentář přidal: Laďuša: st červen 16, 2010 08:37 ]
Ha, málem jsem si toho ani nevšim! Prosím, nepiš dvojitý příspěvky, vždyť i dvě myšlenky jdou napsat do jednoho. Od toho je tu tlačítko upravit ;)
Zanek
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob úno 27, 2010 18:55
Bydliště: Ivančice

Příspěvekod JmJ » stř čer 16, 2010 07:49

Tommel píše:
Hurikán píše:V každém případě bych ale vzal náhradní zapalovací modul, senzor klikovky a palivové čerpadlo. Ideálně pak i ŘJ.


senzor klikovky stači většinou očistit, řj jsem viděl za celou dobu mrtvou jen jednu, palivove čerpadlo vydrži když je ok, moc to dramatizujete, ičko bude potřebovat menši udržbu jak karbec :roll:


snad ano. ale zase ho hur opravis, kdyz uz se neco stane. navic bych rekl, ze ty kramy jsou docela male, takze pokud je dotycny ma/sezene, tak uz by byl hrich je nevzit. navic co mas s sebou, to se nepokazi :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod dvk » stř čer 16, 2010 08:29

To, že filtr je navržený na 80tkm je sice hezké, ale určitě to není napočítané na podmínky východních benzínů a čerpaček všelijaké kvality. Určitě nic nezkazíte, když vemete jeden navíc. Když borci jeli kolem světa s MBčkem, taky chvílema rozebírali a čistili karbec skoro každý den, což určitě není běžná praxe. Šel bych na jistotu, lepší vzít o jednu věc navíc než se pak divit.

A hlavně si vemte tu stříbrnou pásku a vázací drát : )
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvekod Dusan » stř čer 16, 2010 08:31

ja skor vidim problem v tom ze idu na niecom o ocom nemaju sajnu..... nebolo by odveci keby ste mali niekoho co tomu ked nie autu aspon vseobcne autam rozumie...
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Maysner » stř čer 16, 2010 10:15

dvk píše:To, že filtr je navržený na 80tkm je sice hezké, ale určitě to není napočítané na podmínky východních benzínů a čerpaček všelijaké kvality. Určitě nic nezkazíte, když vemete jeden navíc.


absolutne k nicemu. je to navrzeny na rusko. 80tkm v rusku. bezne maj ty filtry u nas najezdeno i 150tkm :roll:
v rusku neni problem neco sehnat na icko, nivy se tam takovy bezne prodavali. a zapalovaci modul je pekne draha vec. i pouzity se draze prodavaji. za par stovek ho nikdo uvedomelej nepusti
cidlo klikovky staci ocistit. je to magnet. chyta na sebe piliny
cerpadlo, pokud je porad zaplaveny a nebezi naprazdno, vydrzi
rj jsem stejne, jak tommel, videl ko pouze jednu. odeslo tam neco ohledne ovladani cerpadla. ale v tom aute nekdo do elektriky sahal, takze kdo vi......
strikacka bude fungovat
spis podvozkovy dily, kdyz se jede na spatny cesty
a hlavne vymenit ten vyfuk
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cooper » stř čer 16, 2010 19:56

Maysner píše:absolutne k nicemu. je to navrzeny na rusko. 80tkm v rusku. bezne maj ty filtry u nas najezdeno i 150tkm

To já nevím, já měnil benz. filtr asi v 83 tisících a když jsem zkusil fouknout do nového a pak do starého, tak to byl kur*a rozdíl......I okem bylo poznat že je na sítku nalepený bordel.....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Hurikán » stř čer 16, 2010 20:21

No on benzín u nás a v Rusku je kvalitní zhruba stejně. Zato směrem ke Kavkazu a Íránu to bude na příměsi asi docela výživné. :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Zanek » čtv čer 17, 2010 06:10

2 Hurikán
Na kavkaze jsem už byl a problém s benzínem tam opravdu je. I vařič pořád čoudil..
Na hlavních tazích je benzín dobrej, povezem kanasytry, abysme museli brát na zapadlých benzinkách co nejmíň.
Ostatní země vč Iránu a Ukrajiny jsou co do kvality benálu OK
Filtr určitě vyměníme, možná dám dva za sebe nebo tak něco, pro jistotu. A pokud vydrží u nás 80K tak v rusku max 10 :)
Zanek
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob úno 27, 2010 18:55
Bydliště: Ivančice

Příspěvekod Chester » čtv čer 17, 2010 06:20

Zanek píše:možná dám dva za sebe

Spíš paralelně ne?
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvekod Dusan » čtv čer 17, 2010 21:36

jeden staci co budes mat z toho ze jeden bude cisty a druby zapchaty..... inak ani ten zapchaty by som potom nevyhadzaval...lebo v nudzy ho tym lacnym benzinom mozes troska precistit.....ak by bol ofakt zle
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Trevor » pát čer 18, 2010 09:32

Len male upresnenie.

SPi teda jednobodove vstrekovanie paliva, ktore je unas asi najrozsirenejsie, vyuziva elektroniku GM a rusi to pravdepodobne davali do aut, ktore isli na zapad. U nich sa to moc nevyskytuje a mam taky pocit ze vo vseobecnosti je to aj velky problem. Na druhu stranu system Bosch je dost rozsireny. Cely vtip je ale ten ze tie cidla su kompatibilne s novsim systemom Bosch. A tie cidla sa daju zohnat na UA a stoja par korun. Bezna cena je okolo 5-10euro. Lamda stoji okolo 30ecek. Palivovy filter tam tiez clovek kupi za par supov a tiez je kompatibilny. Ako to uz bolo spominane, tak jedine by som zobral je : zapalovaci modul, ecu a popripade vstrekovaciu trisku. Ostatne veci dokupit na UA. Nove cerpadlo je tiez okolo 30ecek.
Na druhu stranu moc by som to neprezival, lebo skor klakne vodna pumpa alebo alternator ako system riadenia motora, takze nato treba tiez mysliet :arrow: UA to isti.
Chladenie motora by som jednoznace riesil nejakou vecsou el. saharou a pred vodny chladic by som dal este chladic oleja.
Ak by sa stalo, ze by bolo treba menit vodnu pumpu, tak treba davat velky pozor nato aka sa tam supne. Su dva typy respektive sa lisia iba velkostou vrtule, ktora nahana vodu. 1,7 pouziva vecsiu vrtulu a je zname ze zamena za mensiu vede k prehrievaniu a to nemusi by vonku ani extremne teplo, takze pozor nato :!:

el. sahara je spinana relatkom v postkovej skrini, ktoru ovlada ecu motora. Kabelaz motora je nezavysla od ostatnej kabelaze a ked sa clovek nato dobre pozre, tak si vsimne tenkeho kablu, tusim ze je to cierny s cervenym pasikom ako ide do jedneho domceka v poistkovej skrini. Ecu pri zopnuti ventilatora urobi to ze ten vodic "uzemni" takze staci hodit nejaku spojku a ten vodic si vytiahnut niekde na palubovku do spinaca, kde druhy koniec sa hodi o kasnu teda sa uzemni.
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Re: Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr

Příspěvekod martin061 » pon črc 19, 2010 11:02

až nato že pružiny z kombika sou úplně k prdu pokud nevíte jsou vyšší jen o 1,2 cm od sedanových a průměr drátu je úplně stejný 12,3 mm takže to nemá žádný vliv
martin061
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 23, 2010 11:47
Bydliště: Chrudim

Re: Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr

Příspěvekod Ivo » stř črc 28, 2010 20:05

martin061 píše:až nato že pružiny z kombika sou úplně k prdu pokud nevíte jsou vyšší jen o 1,2 cm od sedanových a průměr drátu je úplně stejný 12,3 mm takže to nemá žádný vliv

Když myslíš. Vyvracet ti to nebudu.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Re: Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr

Příspěvekod Lada_BV » čtv črc 29, 2010 20:54

martin061 píše:až nato že pružiny z kombika sou úplně k prdu pokud nevíte jsou vyšší jen o 1,2 cm od sedanových a průměr drátu je úplně stejný 12,3 mm takže to nemá žádný vliv
To je dle mé vlastní zkušenosti pěkná hovadina....

Drát pružin u kombíka je silnější a je tam víc závitů. Sám jsem měnil sedanové za kombíkové a je to naprčené, jako by to někdo nakopnul...
majitel dvou Lad
1. 21053 původně systém AXTEC :Hangman: :violent1: nyní WEBER a 1700 ccm :hello1: a od 31.12.2009 ohořelá :angryfire: od 10/2010 zase opravená, ale zázrak už to není...
Dne 14.12.2013 umřela
2. 21073 1700i
a z jiného soudku
3. Daewoo Tico
4. Hyundai Accent 1,5 CRDi

5. Hyundai Tucson
6. Hyundai I10
Lada_BV
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon led 01, 2007 10:10
Bydliště: okres Břeclav, ČR

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv črc 29, 2010 21:05

Ono také záleží od výrobce těch kombíkových pružin. V "katalogu pop-artu bývaly uvedeny rozměry a počty závitů, nicméně na nově zakoupených pružinách 2102-xxxxxx jsem zjistil, že počet závitů je tak někde mezi psanými parametry kombíkový a origo sedanových a průměr drátu, že je sice o chlup větší než u origo sedanových, ale nedosahuje rozměru udávaného. Ovšem výsledek na sedanu byl takový jak popisuje Lada_BV a aby si auto štrejchlo zástěrkami, musel člověk hodně dlouho nakládat. Nicméně to nakopnutí mělo i negativní vliv v podobě narušení funkce omezovače brzd, neb jsem jej "nepoladil" vzhledem ke změně výšky zadní části nad nápravou (vlastně jsem ani pořádně nevěděl jak, neb návod co byl kdysi v technice se mi jevil jako velice nesrozumitelný :mrgreen: ).
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků