od Cory » ned kvě 16, 2010 11:06
ja si chystam 1,8 teda 1809ccm z bloku 1,7i a to tak, ze spravim vybrus z 82mm na 82,8 a k tomu klukovku so zdvihom 84mm a ojnice kratsie o 2,5mm. Piesty mam odlahcene so zosilnenymi stenami a "protioterovou" vrstvou na namahanych stranach piestu. S tymito ojnicami dosiahnem nedobeh 1,4mm a kompresny pomer cca 9,6:1. Na tuto velkost kluky by bolo dobre nechat ojnice s povodnou dlzkou, kvoli tlakom na stenu valcu (niekde som sa docital, ze dlzka ojnice by mala byt rovnaka alebo vacsia ako 3,2 nasobok polovice zdvihu), ale budem si musiet postacit s kratsou o 2,5mm, kvoli kompresnemu pomeru a antidetonacnej medzere.
Ak by si chcel dat do bloku 1,3 klukovku so zdvihom 80mm, potrebujes ojnice kratsie o 7-7,5mm, takze bud z nejakeho fiatu alebo z UA (tak ako ja) a na klukovku so zdvihom 80mm bude tato dlzka ojnice este v norme...vybrus spravis na 82mm, to je asi tak maximum co sa da a dostanes objem 1,7. o Inom sposobe zvysenia objemu v bloku 1,3 neviem.
Z 1,7 sa da spravit aj 1,9, to bol moj povodny plan, kluka 84mm, piesty 84mm z fiatu a ojnice kratsie o 2,5mm alebo 5mm...len cena piestov ma odradzala a za tych par konikov navyse by som preplatil skoro 8000sk, co je dost. No a potom sa da spravit 2,0 (1952) a to piesty fiat 84mm, klukovka so zdvihom 88mm a ojnice kratsie minimalne o 5mm, ale dlzky tych ojnic by uz boli hlboko pod normou a tam by som sa uz bal, aby sa kluka nepozrela za jazdy na pocasie vonku....
Edit: Prave citam ze si uz dal z bloku o 1,8mm dole, co je velmi zle, ak chces zvysovat objem motoru...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)