Stránka 18 z 18

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: čtv čer 12, 2014 10:56
od tomass
Vašátor píše:Pokud chceš, mohu ti donést vzorek této hadice, kterou čtvrtým rokem používám jako palivovou a protéká jí standartní N95 (takže bez pochyb kolikrát i pouze 85% N95 a 15% biolihu), ale garantuji ti, že na ni nenajdeš ani desetinové poškození jak na běžné palivové hadici.


Vašátore, věřím. Člověk se musí přiučit od zkušennějších. Jakmile mi dojdou palivové hadice, budu kupovat na benzín v Gumexu EPDM.

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: pon čer 23, 2014 16:54
od tomass
Ze zvědavosti jsem vyzkoušel obeslat zastoupení Fiat s dotazem na E85 u dvou konkrétních modelů z roku 2002 a 2011. Očekával jsem požadavek na VIN, který bych mohl dodat pouze u prvního z nich, druhý model nemám k dispozici.

Docela mi vyrazila dech vyhýbavost jakéhokoliv vyjádřování se k problematice přímým zastoupením Fiatu. Byl jsem odkázán na položení dotazu kterémukoliv servisnímu místu Fiat. "Ohledně tohoto typu dotazu se pro odpoveď prosím obraťte na kterékoliv autorizované servisní místo Fiat. Jejich kompletní seznam včetně kontaktů naleznete na webových stránkách."

Obeslal jsem dotazem 6 náhodně vybraných servisních míst z různých krajů, z toho 2 ze sítě velkých servisních míst a 4 jednotlivé menší servisy.
Ze dvou velkých servisů přišla odpověď ještě tentýž den, z malých nepřišla žádná ani 11. den. Odpovědi se alibisticky ubírají soukromým názorem, nikoliv profesionálním, jak bych čekal. Zde je přesná kopie obou odpovědí:

první odpověď:
"Můj subjektivní názor je „jezdit na to, co je doporučeno výrobcem“. Pokud chci experimentovat pak, je to libovůli."

druhá odpověď:
"neexistuje jednoznačná odpověď.
Můj názor:
E85 je energeticky a chemicky rozdílné palivo od B95
Motory které uvádíte výrobce na toto palivo nekonstruoval, ani netestoval.
Z toho vyplývá, že to můžete otestovat jedině vy.
Možná rizika:
Řídící jednotka nedokáže přenastavit hodnoty zapalování tak, aby se palivo spalovalo optimálně. Projevilo by se to případně nepravidelným chodem, zvýšenou spotřebou, vyššími emisemi, snížením výkonu, ztrátou tahu v určitých otáčkách, obtížným startem atd.......... Toto pravděpodobně upravují přestavbáři na E85.
Jiná chemie, toho bych se obával nejméně, ve spojených státech testovali standardní motor který původně nebyl určen na E85, najeli s ním 100 000 km a nic se jim nerozleptalo.
Ale jak uvádím, je to můj soukromý názor.
Jsem s pozdravem"

Mohl bych se pokusit vylámat nějakou odpověď z dalších servisů. Myslím, že je to vcelku zbytečné. Je to sice velmi malý vzorek názorů, profesionálové ze strachu z problémů se odpovědím v oblasti E85 vesměs vyhýbají. Nezabývají se tím, je to problematické, neumějí řešit, neumějí poradit, nebo spíš nechtějí řešit a vůbec se zabývat jakýmikoliv zbytečnými problémy.........neunesli by důsledky případného pochybení a vlastní neznalosti.
Čekal jsem, že některý napíše, že to jde, ale je třeba 1x - 2x do roka taková a taková údržba navíc s nutností přestavení řídící jednotky u nich v servisu a třeba že se tyto náklady vyplatí od tolika ujetých kilometrů ročně a že se pokusí získat zákazníka na budoucí servis........velmi mylná představa.

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: pon čer 23, 2014 19:14
od Tommel
Podle mě hledáš problém tam kde není, když automobilka nenabizi do svých aut tuto přestavbu, tak proč by servis měl řešit něco co nedělaji ? Tento dotaz máš poslat firmě která řeší přestavbu na E85 a né servisu Fiat který tuto možnost nenabizí :)

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: úte čer 24, 2014 07:44
od JmJ
Tommel píše:Podle mě hledáš problém tam kde není, když automobilka nenabizi do svých aut tuto přestavbu, tak proč by servis měl řešit něco co nedělaji ? Tento dotaz máš poslat firmě která řeší přestavbu na E85 a né servisu Fiat který tuto možnost nenabizí :)


V tom pripade bych cekal, ze oficialni zastoupeni napise: "provoz na E85 nedoporcujeme a nemuzeme garantovat ani spravnou funkci motoru a ani to, ze nedojde k jeho poskozeni. pri provozu vozidla na E85 v prubehu zarucni doby, ztraci zakaznik zaruku na motor". (to sem si ted vymyslel).

Vyhybava odpoved, kdy te dovozce posle za frantou omackou do servisu v dolnich kotehulkach, mi prijde dost divna.

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: úte čer 24, 2014 10:01
od tomass
Tommele, myslím, že obrátit se na výrobce (dovozce, zastoupení) o radu by měl být první krok u jakékoliv zásadní neznámé. Kdybys dělal přestavbu na LPG, nebo CNG u auta, kde není hromadná přestavba, je to vcelku běžný postup jít pro posvěcení a pak pro štempl k dovozci. U neobvyklé konstrukce, nebo použití něčeho dost nestandardního taky buď pro radu, zkušennost, nebo přímo pro souhlas.

Pamatuju, že s první Ladou 2101, kdy ještě nebyly žádné hromadné přestavby na LPG v roce 1991 se muselo za formální razítko platit jednomu automobilovému závodníkovi oficiální cenu třetinu měsíční výplaty, aby byl provoz legální. Totéž, ale za míň ještě jeden institut a až pak se šlo teprve na STK - jinak to prostě legálně nešlo. První dvě razítka byly od stolu, tak výše poplatku byla dost postavena na hlavu. Možná Ti to všechno přijde dnes byrokratické, nebo velmi směšné, ale je doba po té formální stránce dnes v některých případech horší, než bývala. Brzy se na nás nahrnou ekonálepky a to proti tomu byla celá dřívější formální byrokracie ohledně obíhání razítek vcelku legrační a snadná.......


JMJ dík, že jsi mě pochopil. Vlastně jsem si chtěl zdůvodnit proč do E85 v současné době nepůjdu. Ale ono za pár let a s jiným autem může být situace jiná.

Vašátore, pardon, jestli jsem tuhle diskusi moc svými názory na E85 rozvrtal. Je vidět, že jsi nejdál a že máš E85 dost zmáknutý. :D

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: úte čer 24, 2014 11:59
od Vašátor
Odpovědi dovozce se divím. Stejně jako JmJ bych očekával odpověď typu "toto palivo není výrobcem automobilu doporučeno, pro radu si běžte do servisu".

Na druhou stranu, E85 se hojně na benzínkách prodává, ve velké míře frčí i všechny možné přestavby na E85, o nějakých problémech s motorem, hadicemi, čerpadlem... se z praxe ovšem nikde nedočtete. O problémech píší jen teoretici (myslím to globálně).

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: čtv dub 06, 2017 06:16
od Marek
Ptal jsem se pěti absolutně různých "přestavbářů" na různých místech republiky (Tábor, Karlovy Vary, Jihlava, Hradec Králové a Nový Jičín), jaké mají zkušenosti s přestavbami na E85 po těch pár letech, co to existuje.

Všichni bez výjimky mi potvrdili, že takovou přestavbu lze provést u jakéhokoli zážehového motoru, který má řízení (tzn. jednotku, vstřikování a lambda sondu). Ovšem také mi všichni stejným názorem nezávisle potvrdili, že u takto přestavěných motorů se při provozu na E85 zvýší spotřeba paliva o cca 20%, u ne úplně nových vozidel i více než 20%. Jinak to z principu věci ani nejde - pokud motor má pracovat s bohatší směsí, nutně to palivo do té směsi někde vzít musí. Cena přestavby se pohybuje kolem 4000-5000 Kč - někdo jako bonus dává plnou nádrž zdarma.

A teď trocha matematiky:
Rozdíl ve spotřebě paliva před- a po přestavbě je - podle tvrzení samotných přestavbářů, i na základě recenzí a diskusních skupin samotných uživatelů takových vozů, minimálně 20% v neprospěch lihu.
Cena litru E85 je (v Třebíči a okolí) 24-25 Kč. Cena litru N95 je (v Třebíči a okolí) 30-31 Kč. To je 24-25% v prospěch lihu.

Já nevím, ale mně to vychází tak, že se takový pochybný experiment s mnoha riziky rozhodně nevyplatí. Abych pro nejistou úsporu méně jak 5% finančních investic za palivo riskoval, že mi to v zimě nebude startovat, že mi to zničí palivové potrubí, těsnění v systému a další věci, na to nemám povahu. Rozumným a rozvážným jízdním stylem umím uspořit mnohem víc, než jen 5% paliva, to si můžete být jistí, a nepotřebuju na to žádnou pochybnou alternativu ;-).

Takže za mne - Ethanol NE !!!

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: čtv dub 06, 2017 06:47
od Luděk Musil
Od půlky prosince tankuju benzín, tedy konkrétně Natural 95. A marně lovím v paměti, jestli na (mnou navštívených) benzinkách ještě ten Ethanol mají :scratch: :?:
To ovšem nic nemění na mém názoru, že tohle mi do auta nesmí. Dost na tom, že přilévají ty biosračky do normálního benzínu :cry: . L.

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: čtv dub 06, 2017 07:08
od Marek
Ethanol normálně je. U nás v TR jej mají snad na třech neb čtyřech benzinkách. Ovšem 100% bionafta zmizela - tu už nikde nevidno. Jezdil jsem na ni s Galaxy v dobách, kdy palivo bylo drahé a rozdíl na litru nafty a B100 byl i přes šest korun.


Nicméně s Tvou poslední větou také souhlasím. Sice jezdím obvykle na naftu, ale i v ní v ČR biosložka je. Poznám to dost výrazně, protože mám na palivo dost citlivé auto a snažím se tankovat v TR u známého, co má vlastní čerpačku, neb vlastnil autodopravu, a nakupuje naftu v Rakousku. Je bez biosložky a je to rozdíl jak prase.

Mimochodem - naftu s biosložkou a bez ní lze z laického hlediska rozlišit i pohledem - nafta s biosložkou je žlutá, bez biosložky je čirá, resp. do šedomodra.
Bohužel, přítomnost biolihu v benzinu pohledem identifikovat nelze.

Dovolím si udělat malou reklamu jedné společnosti provozující čerpací stanice v ČR. Nebudu jmenovat, ale napovím - je modrá a její název se skládá z dvou písmen (shodných s dvojicí písmen v názvu jedné střešní krytiny) a pak následuje slovo o pěti písmenech, které začíná na P. Ti krom "běžné" motorové nafty nabízejí asi o korunu dražší prémiovou naftu, u níž deklarují, že je bez biosložky. Dovolím si tomu věřit. Především proto, že ji téměř pravidelně tankuju do služebního Mastera - auto mi jede o poznání lépe (a věřte, že na téměř čtyřtunové dodávce je každý koník navíc sakra znát) a nafta je šedá, nikoli žlutá jako obvykle. Takže tam bych klidně tu korunu připlatil, protože je to palivo o úplně něčem jiném.

Re: Ethanol E85

PříspěvekNapsal: úte kvě 08, 2018 10:06
od davidradio
Marku díky,ušetřil si mě pracného přepisování :wink: