Ethanol E85

Moderátor: Moderátoři

Re: Ethanol E85

Příspěvekod MartasBrno » pát dub 20, 2012 17:05

Jo, jen mně napadlo, že to mohlo být ještě i něco jiného.
Výhoda, že stříkačky mají tu úpravu tak jednoduchou. No a předstih si snad samy nastaví ten správný...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Ethanol E85

Příspěvekod Petr HC » pát dub 20, 2012 18:32

MartasBrno píše: Jo, jen mně napadlo, že to mohlo být ještě i něco jiného.
...

Ano - přesně tak - je to jen další pokus jak z důvěřivých motoristů vytahnout další peníze. Všechny ŘJ řízené lambda sondou si upraví automaticky spalovací proces tak, aby poměr palivo/vzduch byl v ideálním (stechiometrickém) poměru. Pokud to některé typy ŘJ neumí, budou hlásit chybu příliš chudá nebo příliš bohatá směs (pokud by nestačil rozsah regulace doby vstřiku, což je velice nepravděpodobné).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Ethanol E85

Příspěvekod MacGyver » ned dub 22, 2012 10:42

Autem moc nejezdím, ale přemýšlel jsem o tom, že bych před cestou na jarní sraz, kvůli současné ceně benzínu, načepoval do nádrže nějaký ten E85. Celé jsem to tady pročetl a nějak jsem nezaregistroval, jestli to tedy někdo zkoušel na obyčejný kraburátor, přestože se to nedoporučuje. Na rozdělovači mám ten oktanový korektor, s tím bych hejbnout mohl, ale do karburátoru rejpat nechci. Myslíte, že bych dojel? :D Další věc je, že se bojím toho, že mi to rozleptá hadičky a čerpadlo, ale snad to nebude zase tak horké, když bych po víkendu načepoval zpátky obyčejný benzín. Takže mě zajímá, jestli s tím má někdo zkušenosti na karburátoru, na jaký poměr bych to měl namýchat a o kolik otočit tím korektorem. Dík
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
MacGyver
 
Příspěvky: 1540
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily

Re: Ethanol E85

Příspěvekod MartasBrno » ned dub 22, 2012 19:56

Můj osobní laický názor je, že by to nemělo fungovat dobře, protože karbec míchá nějakou směs, přičemž na líh by musel míchat poměrně brutálně odlišnou. Jinak, co se týká přenastavení motoru, tak kromě poměru mísení paliva je pro líh taky dost odlišný optimální předstih. Takže aby to fungovalo, muselo by se tankovat velmi málo lihu, třeba nějakých 10 - 15%, aby se nezhoršila funkce nad rozumné meze. Skutečný mechanizmus úspory lihového motoru podle mně netkví v nízké ceně paliva (poměr výhřevností a cen...), ale ve větší účinnosti a větším výkonu motoru. To je můj názor.

Samozřejmě pořád může přijít někdo, kdo řekne, že o výhřevnost nejde, že to jezdí za deset na benál i na líh a bude vymalováno :-D

Petr HC:
Nemá přece jenom řídicí jednotka problém dokud má studenou lambdu a míchá podle tabulek?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Ethanol E85

Příspěvekod Petr HC » ned dub 22, 2012 20:36

Někde zde bylo psáno, že to na etanol hůř startuje za chladného počasí. Druhá věc je, že některé ŘJ (např. MP70xx) mají funkci "samoobučenije" a po několikerém nastartování by se měla tabulka dat upravit a držet nová data až do resetu. Mně se lambda elektricky nahřeje po cca 200m jízdy. Ale stoprocentně to tvrdit nemohu.
Karburátorový motor bez úprav nemá smysl krmit etanolem.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Ethanol E85

Příspěvekod Míra151 » ned dub 22, 2012 21:00

karburátor pro ethanol není, zkoušeli to tu a neosvědčilo se to, špatnej start, jízdní vlastnosti špatný ale jako jede to
Já to zkusil u 1,7i jednou 1:1 a jede to , horší start,větší spotřeba , pocit ubýtku výkonu motoru
Můj názor,
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Ethanol E85

Příspěvekod Netopýr » ned dub 22, 2012 22:53

už ve starých knihách se psalo, že je vhodné mísit benzín s lihem pro závodní motory... do cca 15% se nemusí měnit nastavení karbecu a do cca 30% se to dá doladit tryskama :c)

víc nevím - nelaboroval jsem s tím osobně :c)

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Re: Ethanol E85

Příspěvekod dvk » pon dub 23, 2012 06:12

Na GAZ klubu už etanol na karburátorovém motoru někdo zkoušel :mrgreen:

Rád bych se tady podělil o své zkušenosti s e 85kou. Kdo by dnes nechtěl jezdit laciněji, než za těch posraných 32Kč za litr. Já jo. Takže jsem dle rady kamaráda i článků na internetu začal jezdit na směs naturalu a e 85ky 1:1.Jezdí to dobře, motor neprotestuje, nesmrdí to, na 1000ci kilometrech ušetříte asi 500Kč. Fajn, spokojenost. Po měsíci a půl, ale začaly potíže. Auto nejelo tak jak jsem byl zvyklý, no tak jsem začal rozebírat. I zjistilo se. To certifikované kurevstvo, naleptá manžetku akcelerační pumpy v karbecu motoru gaz 24 a tím znemožní jeho funkci - po sešlápnutí pedálu se tento již nevrátí zpět a auto na plný plyn hrne kupředu, třeba v momentě, kdy před vámi po přechodu slimejší důchodci. Z toho "sklíčka"přes které je vidět hladina benzínu v karburátoru to udělá žvýkačku, která by se dala s trochou úsilí ntáhnout místo šprcky na péro a ventilky v AC pumpě se samým blahem začnou rozpadat. Kromě toho, to umí rozežrat barvu kterou je vystříkán vnitřek amerického válečného benzínového kanistru během pár hodin a novou syntetiku z venku, během pár minut. Toš tak. Vyskoušejte si to a podělte se o zážitky.


Takže já mám jasno, už hodněkrát se mi potvrdilo, že vždycky, když chce člověk zázračně ušetřit, tak nakonec skutečně "ušetří" :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Ethanol E85

Příspěvekod MacGyver » pon dub 23, 2012 08:01

Jo, tak to už jsem tu četl, je to o pár stránek zpátky. Právě tenhle příspěvek mě dost odradil :D. Asi se na nějaké laborování vyprdnu, ale jezdit za benzin, který stojí 37kč/l mě celkem odrazuje. Docela přemýšlím, zda-li mám podniknout cestu autem až do Mnichova Hradiště :(
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
MacGyver
 
Příspěvky: 1540
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily

Re: Ethanol E85

Příspěvekod Marťas » pon dub 23, 2012 08:28

Já to párkrát zkoušel taky, nastavení ničeho jsem neměnil.
do 30% lihu jede normálně, ve vysokých otáčkách (možná) vyšší výkon.
50% lihu - v nižších otáčkách nižší výkon a díra v plynu. Zvýšená spotřeba.
do 70% lihu - to samé.
100% lihu - neklidný motor, velmi nízký výkon mezi 2500-3500.

Jakýkoli poměr lihu neměl vliv na výsledek startování, 100% lihu testováno jen cca na 7km - vřele nedoporučuju. Zajímavé je, že ani se 100% lihu to nemělo na volnoběh snahu chcípnout. Asi jediný plus lihu je rozpuštění zkondenzované vody v nádrži.
Výsledek testu: Tankovat benzín
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Ethanol E85

Příspěvekod MartasBrno » pon dub 23, 2012 21:41

Problém neustále opakovaného neúspěšného zkoušení lihu v benzinovém karbecovém autě je ten, že je to s prominutím kokotina, docela zbytečná. Stejně jako následné konstatování, že to za nic nestálo a že to bylo horší než kdy jindy. Na jiné palivo musí být karburátorový motor jinak nastavený a basta. Nakonec to nevydržím a budu muset udělat úpravu aby byly nějaké závěry... Věnujete mi někdo ozona na 1200?

Netopýr - mohl bys napsat z čeho je čerpaný ten poznatek co píšeš? Časopis a jeho číslo například. Ono to totiž zhruba odpovídá dalším tvrzením... těch 15 % bez úprav. Ale aby člověk mohl jezdit jen na líh, změna je větší a je otázka, nakolik je možné použít pouze přetryskování. Těch 30% je bohužel pesimistické číslo. Zkoušel jsem si dělat pro nějaký karbec přepočet a vycházelo mi to dost hrůzně. Poměry mezi tryskami a kanálky se začínaly stírat.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Ethanol E85

Příspěvekod Marťas » pon dub 23, 2012 22:30

Děkuji za skvělé ohodnocení, ale neni to kokotina - Jarda se ptal, jak se to auto bez zvláštního nastavení chová, tak jsem mu to řekl...
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Ethanol E85

Příspěvekod Netopýr » úte dub 24, 2012 13:01

MartasBrno píše:...
Netopýr - mohl bys napsat z čeho je čerpaný ten poznatek co píšeš? Časopis a jeho číslo například. Ono to totiž zhruba odpovídá dalším tvrzením... těch 15 % bez úprav. Ale aby člověk mohl jezdit jen na líh, změna je větší a je otázka, nakolik je možné použít pouze přetryskování. Těch 30% je bohužel pesimistické číslo. Zkoušel jsem si dělat pro nějaký karbec přepočet a vycházelo mi to dost hrůzně. Poměry mezi tryskami a kanálky se začínaly stírat.


mám za to, že to byla knížka ze 70-tých, příp. začátku 80-tých let od Mackerleho "závodní motory", nebo tak něco - mají to v pražské technické knihovně, jinak dostat takovou knížku do ruky, asi by jí chtěli vyvážit zlatem :c(

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Re: Ethanol E85

Příspěvekod MartasBrno » úte dub 24, 2012 21:18

Marťas píše:Děkuji za skvělé ohodnocení, ale neni to kokotina - Jarda se ptal, jak se to auto bez zvláštního nastavení chová, tak jsem mu to řekl...


Není zač :-) Nebylo to na tebe, myslel jsem to obecně. Pardon. Tak jsem si uvědomil, že i na ostatních forech včetně škodováckého je tisíc příspěvků typu "Nalil jsem to tam a nejelo to a žralo to jak prokopnutý, nedoporučuju, je to chcanec" :lol: , přitom ani jeden pozitivní. Tobě díky za uchopitelný příspěvek.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Ethanol E85

Příspěvekod MacGyver » stř dub 25, 2012 09:57

Děkuji, za příspěvek :D, vyprdnu se na to míchání, budu jezdit na čistý benzín a začnu krást.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!! :toothy10:
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Uživatelský avatar
MacGyver
 
Příspěvky: 1540
Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
Bydliště: Plzeň/Prášily

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků