Ethanol E85

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Wolfhunt » čtv kvě 29, 2008 10:28

Vdaka, Maysner, tusim som aktualny ako gramofon na kluku...
:lol:
Wolfhunt
 
Příspěvky: 226
Registrován: pát čer 01, 2007 16:06
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Cenek » úte led 13, 2009 09:33

Já bych použití E85 v motorech VAZ vřele NEDOPORUČIL!!! Hodně jsem se ve škole zajímal o problematiku biopaliv a nastudoval téměř vše dostupné - věřte, radím dobře. Toto palivo je určené pro speciálně upravená vozidla - tzv. FFV (Flexible Fuel Vehicles). Umožnují jízdu na benzín nebo jakoukoli směs benzínu s bioethanolem až do koncentrace 85% ethanolu. Mezi nejpodstatnější úpravy patří mimo změny velikosti dávky paliva a předstihu zážehu dle koncentrace etanolu především POUŽITÍ VHODNÝCH MATERIÁLŮ (pryží i kovů) palivového systému. Ethanol je v tomto prevít - pozor hlavně na karburátory!
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Ohledně aktuálního vývoje: minulý týden jsem zaznamenal, že toto palivo E85 začala v ČR vyrábět firma Agroetanol TTD Dobrovice jako první ve střední a východní evropě.
Distridutoři však s uvedením tohoto paliva váhají, jelikož zde zatím není dostatečný počet FFV vozidel.
Cenek
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvekod Saša » úte led 13, 2009 10:27

Nyní je těsně pred dostavbou jednotka na výrobu bioethanolu v Lovosicích .
Cenek píše:Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.

Pokud vím "odpařovací" karburátory jsou již hodně dávnou minulostí
Pokud tedy nebyla myšlena mísitelnost benzín/ethanol , nebo jeho viskozita .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Cory » úte led 13, 2009 10:31

Ja sa stavim, ze Saša niečo vymysli.... a zacne jazdit na etanol :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Petr HC » úte led 13, 2009 11:01

Historie se vrací - viz příspěvek :
Fórum: Poklábosme Zaslal: ne říjen 19, 2008 19:29 Předmět: Mix otázek a odpovědí
A to bylo někdy v letech 1956-58.
P.S. Sašo, byla to ta Škoda 30 ?
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Saša » úte led 13, 2009 11:17

Cory píše:Ja sa stavim, ze Saša niečo vymysli.... a zacne jazdit na etanol

Pokud mi někdo bude prodávat litr za 5kč tak o tom budu přemejšlet , ale LPG je zatím nejlepší volba .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Marek Doležal » úte led 13, 2009 22:47

[quote="Cenek"]
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.


Toto NEPLATÍ pouze pro odpařovací karburátory !!! Je to důležítá vlastnost benzínu i v době,
kdy již v provozu převládají auta se systémy elektronického vstřikování paliva , natož s karburátory! Víte že na pumpách tankujete taky letní a zimní benzín? Rozdíl je hlavně ve výše uvedené vlastnosti... :idea:
Jinak jezdit se dá na ledacos, ovšem jde o to jestli se to skutečně vyplatí. :lol:
Ještě k tomu technickýmu benzínu: nevím kdo rozšířil fámu že na to mohou jezdit jen dvoutakty? Znám osobně několik žigulíků a jednoho fiata 125, kteří jezdili bez problémů na čistej techničák. Pouze u fiata jsem tomu dotyčnýmu pánovi v průběhu třech let mněnil dvakrát těsnění pod hlavou. Na druhou stranu vím o třech wartburgcích, kteří na to tvrdě dojeli -
všechny zaklepali na klice(nadobro) - detonační hoření nemá na jehlové uložení moc dobrý vliv. :wink:
Co se týče mne - preferuju kvalitní benzín. 8)
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Ethanol E85 v Nivě

Příspěvekod Marian123 » čtv úno 11, 2010 20:46

Vím,že se to tu už někde probíralo,ale nijak jsem se nedopátral toho co chci vědět. Dnes jsem se rozhodl jej vyzkoušet v mojí Nivě. Koupil jsem 10l a úplně jsem z Nivy vysál benzín. Potom jsem nastartoval a nechal běžet motor dokud nechcípl a nalil jsem tam E85. Normálně jsem nastartoval a normálně to jelo. Teď to mám smíchaný 50 na 50 s benzínem a jede to vcelku normálně. Sem tam to chcípne,když vyšlápnu za jízdy spojku a náhle klesnou otáčky motoru. Máte někdo zkušenosti s Ethanolem? Na netu jsem vyčetl pár věcí,ale nic zásadního. Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv úno 11, 2010 21:03

Tutaj se to řešilo http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8063&start=0 .

Já to zkoušel s daleko menším obsahem toho ethanolu a nebylo to dobré, hlavně ve volnoběhu a přechodech.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marian123 » čtv úno 11, 2010 21:27

Mě to zatím jen chcípalo. Asi 2x na 20ti kilometrech při cestě z hokny.Mám tam teď asi 20l míchaniny. Zejtra mám v plánu dotankovat doplna ethanolem.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jelen » čtv úno 11, 2010 21:35

Jakou má teplotu hoření? Nepodpálí to ventily?
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Marian123 » čtv úno 11, 2010 22:03

Psali,že hoří studeněji než benzín.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod Marian123 » pát úno 12, 2010 12:02

Tak jsem dotankoval do plna a žádná změna. Vlastně jedna jo. Dnes mi to ani jednou nechcíplo. Jen,když sem se rozjížděl do kopce tak se to trošku přidusilo,ale stačilo víc přidat a bylo dobře. Vyjezdím co tam mám a vyzkouším čistej ethanol.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » pát úno 12, 2010 16:27

Marian123 píše:Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.

"Jakási" hezké slovo pro zblbnutí lidí . Proč prodlužovat dobu vstřikovacích impulzů ? a tím obohacovat směs ?
Když hoří palivo pomaleji tak se přece upravuje předstih a né doba vstřiku !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Marian123 » pát úno 12, 2010 18:19

Saša píše:
Marian123 píše:Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.

"Jakási" hezké slovo pro zblbnutí lidí . Proč prodlužovat dobu vstřikovacích impulzů ? a tím obohacovat směs ?
Když hoří palivo pomaleji tak se přece upravuje předstih a né doba vstřiku !

Takhle to napsali chytré hlavy na netu. Už nevím kde to přesně bylo. Psali,že ta jednotka stojí 8000kč. Pokusím se to znovu najít a dám sem odkaz.
Marian123
 
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 13, 2008 12:14
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků