Patrac píše: Jen aby si nedopad jak ten důchodce.. dal si etaviro na motor odešel si pro čaj a když se vrátil už měl auto zahřáté tak že volal hasiče
Rezna píše: ano, alespon pak maji hasici praci
)
U vojenských PV3S byla v příslušenství benzinová "letlampa" pro nahřívání motoru a nepamatuji, že by se někomu z řidičů několika desítek těchto vozů podařilo "vejtřasku" podpálit. Pravda - nafta není benzin.
Citace z "honu na miliampéry" : <<Pro zajímavost - na vojně jsem měl na starost PV3S, 2xT805,a GAZe - v zimě byly propojeny do serie a napájeny po telefonním vedení thyratronovou 70 V nabíječkou proudem cca 0,5 A a ve 20st.C mrazech všechny chytaly na první zastartování (na cvičeních v terénu dostala akorát PV3S "čuchnout" k poplivanému karbidu vápníku). >> A když nebyl karbid, dostala "čuchnout" k zapáleným novinám (nejlépe deník Pochodeň
) a naskočila také .
Při stavbě RD v r. 1974 se mi "podařilo" zapálit PS5T . Byla těsně po "technické" a Arva s mastnotou naflákanou do tlumící "deky" nad motorem, spolu s jízdou do kopce stylem - "redukovaná 3" na plný plyn s nákladem 55 q vápna, udělala své. Kolega sedící na nouzovém sedátku nad motorem mně několikrát upozorňoval že se mu pálí "pozadí". Až, když jsem ucítil pálící se barvu, zastavil jsem, mezerou před sklem vyšlehly plameny a teprve jsem uvěřil tomu , že hoříme. Naštěstí to bylo v zimě, okolo plné příkopy sněhu, na voze dvě lopaty - tak jsme S5ku uhasili.