Předehřev bloku

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

MartasBrno píše: Jinak táta vzpomínal na ty patrony co se strkaly do PV3S, prý měli na vojně (Martin, SK) strach aby na ně ten motor nevyskočil...

Motor nevyskočil, ale druhá patrona (etylether) dokázala urvat hlavu od válce. Rovněž pokusy s benzinem vstřiknutým do sacího potrubí končily vytrženými "štefty".
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

MartasBrno píše:...Jinak táta vzpomínal na ty patrony co se strkaly do PV3S, prý měli na vojně (Martin, SK) strach aby na ně ten motor nevyskočil...

Já je ještě někde mám, pokud bych hledal, ale tan motor po nich opravdu vyváděl, jako by to byla jeho poslední hodinka.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Tuším se říkalo, že jeden start na éter = 10000km. U osobáku jeden běžný studený start v -20°C odpovídá cca 500km. Co mě zaujalo, dle Finů se používání předehřevu vyplatí od +5°C dolů, když se vezme v úvahu spotřebovaná elektřina a pořizovací náklady versus opotřebení motoru a zvýšená spotřeba u studeného motoru. No, kamarád byl aktivní a v dohledné době bych měl čekat balíček s celou sadou na Ladu : ) Tak dám pak vědět ...
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Kewin
Příspěvky: 142
Registrován: pon zář 25, 2006 20:52
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kewin »

před minuly tyden tu bylo taky rano -25 C na jižni moravu nevidane naš hrach škoda favorit 1993 jedbod i na špatne pistni kroužky 9 let neměněnej olej a vyštavenou baterkou chytl napoprve na druhý pokus by to už neprošlo poněvadž by to neunesla baterie ted již po 45 sekundach točeni byla ke konci rada že stači sat palivo a točit starterem ale řikam bylo žužo dobrodružo jinak garaž nemame a auto parkuju na otevřenem prostranstvi

take si myslim že předehřev nic neřeši a pokud bych to mněl řešit tak jedině nej je ta garaž :-) z těch napadu 8)
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Patrony jsem sice už nazažil, spíš teda jejich používání, ale ty startovací spreje jsme používali v práci. Podle mě je jejich použití až ta poslední možnost, jak nastartovat.

A ještě k tomu předehřevu motoru. Pokud si to někdo koupí a namontuje (klidně i do žigula), tak v tom nevidím žádný problém. Ono totiž, nejenom že to usnadní start motoru, ale ještě to prodlužuje jeho životnost, což asi né všichni dokážou pochopit.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

akurat nesmie dochadyat k prudkemu lokalnemu prehriathz nemrynucej ymesz
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

no ten samej ohřejváček, jak popisoval Marcel, máme i my v traktoru a při zapnutí je po nějakým čase slyšet bublání v bloku, nebo spíš jemný šumění - lokální var...

ty spreje do sání: no pokrok je dobrá věc, ale stejně je to jen na vylágrovaný disely. Normální zdravej motor chytne sám, maximálně se mu dají přečíst noviny :P

... u předehřevu u žigulíka jsem naopak koketoval s myšlenkou výměníku a odpojovací odbočky z ústředního vytápění - proč platit čezu, když teplo mam prakticky jen za cenu práce v lese :) ... je to ale neohrabaný řešení to přiznávam :oops:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

EMI píše:no ten samej ohřejváček, jak popisoval Marcel, máme i my v traktoru a při zapnutí je po nějakým čase slyšet bublání v bloku, nebo spíš jemný šumění - lokální var...

Tohle určitě může nastat, stačí se mrknout jak se chová ponorný vařič v hrnku. Pořád ale doufám, že vhodným výkonem se to dá eliminovat, určo taky záleží na konstrukci bloku a na ochotě chladící kapaliny se "samotížkou" hýbat.

Tudlenctu sadu bych měl v dohledné době mít (je to v rámci přátelské výměny díly za díly, takže nevím, kolik stojí) :
Přílohy
Defa heater 010.jpg
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ja bych rekl, ze pokud staci, aby se to ohralo na rekneme treba 0 - 5 stupnu za rekne 5 hodin, tak se tomu treba nebude muset dat takovy prikon, aby to mistne ohralo kapalinu k varu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“