Motor bez alternatoru?

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Cory » pát pro 18, 2009 07:46

peet2101 píše:Myslím že to ložisko dotáhl CORY z UA, zkus se zeptat ho.


nic take som nedotiahol
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Dusan » pát pro 18, 2009 08:09

no ono ten altik este bude przdit ventilatorom co bude tiez zaujimavy odpor, + hmotnost rotora :D bez neho to pojjde hoooooodne lepsie do otacok :D :D

Ozaj treba pozriet grafy GOST a SAE normy o kolko je vlastne rozdiel vo vykon s a bez prislusenstav tj vodnej pumpy a altika.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod oto911 » pát pro 18, 2009 09:12

a kde by som nasiel tie grafi?
Vcerajsok je historia, zajtrajsok je Zahada, a dnesok je Dar.
1x Renault 19 1.4e
1x 2101 1200 K.O. :(
1x 2107 1500

http://oto911.rajce.idnes.cz/lada_M_power/#album
Uživatelský avatar
oto911
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon úno 09, 2009 09:07
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Lada Rider » pát pro 18, 2009 10:02

a ja si myslim ze vymyslate kraviny... :P
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Lada Rider
 
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvekod oto911 » pát pro 18, 2009 10:15

Podla mna to neni odveci.. kedze auto bude cisto na zavody, ziadne bezne vozenie tak by mu tie niekolko minutove jazdy bes altiku alebo bez sahari vobec nemali vadit. A je to jednoduchy sposob ako nazbierat niaky ten KW.
Vcerajsok je historia, zajtrajsok je Zahada, a dnesok je Dar.
1x Renault 19 1.4e
1x 2101 1200 K.O. :(
1x 2107 1500

http://oto911.rajce.idnes.cz/lada_M_power/#album
Uživatelský avatar
oto911
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon úno 09, 2009 09:07
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod dusin » pát pro 18, 2009 10:58

Vyhozením alternátoru jako celku toho dosáhneš celkem dost.U nás to bylo třeba na 400 metrech celý 2 desetiny(a to už je sakra ranec).Ale to už sme zase u úprav trochu jinej strojů.Celkovej dojem nebyl ani tak o výkonu,ale o tom,že ten motor de lépe dootáček,což je logické(když s tim nemusí točit).Je to stejnej případ,jako když odpojíš mechanickou vrtuli...........
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Luděk Musil » pát pro 18, 2009 12:31

oto911 píše:Ups.:-D a dopocul som sa ze namiesto toho plechu na napinaku co tlaci na retaz sa pouziva niake kolecko s loziskom. Da sa to zohnat? Alebo ako sa to da prerobit? B-)
Cory píše:
peet2101 píše:Myslím že to ložisko dotáhl CORY z UA, zkus se zeptat ho.

nic take som nedotiahol

Tu "legrácku" přivezl čmelák z Maďarska. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Little Red Riding Hood » pát pro 18, 2009 13:30

jinak moje zkušenost s jizdou na baterku nebyla moc přijemná, jednak motor tahl huře a druhak jsem zachvilku dojel.. (jel sem do olomouce po dalnici, díku luďkovi za odtah.. :) ), nevim jak dlouho už nefungovalo dobijení, bo kontrolka ještě tenkrát nefachčila, všim sem si akorát že rafička je jaksi dole a radio se vyplo.. :roll: nic příjemného..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Marosqo » pát pro 18, 2009 20:40

Takto maju urobene auta co jazdia vrchy ,ale tam je motor vyladeny do takych sfer ,ze kazdy kon sa pocita ,lebo sa biju o stotinky ...coz ja neverim ,ze to bdues robit aj ty s prachnivym zigulom :mrgreen:
ex.VAZ 2102 1974 ex hniloba VS. laminat :P
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A

BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction :D
Lada Niva Urban 2017
Marosqo
 
Příspěvky: 655
Registrován: stř srp 23, 2006 14:13
Bydliště: Košice

Příspěvekod EMI » pát pro 18, 2009 21:36

altík má nějakejch 42A ... může bejt? to je teda výkon 580W, zaokrouhleno ať nežeru 0,6 kW tj. ani ne jedna kobyla + nějaká elektrická učinnost, mech. ztráty jako ložiska a tak. dejme tomu, že to bude 1 HP když jsi fandíme...

takže jsou dvě varianty: a) nemá to cenu b) udělal jsem někde chybu
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Lada Rider » pát pro 18, 2009 21:50

a/ nema to cenu, lebo je to kravina na hentaky motor. akurat to po urcitej dobe prestane tuto tunera bavit menit baterky a davat ich nabijat. a potom sa pekne vrati k altiku, tak ako ma byt, picujuc ze to musi zas skladat... :lol: :mrgreen:
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Lada Rider
 
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pája » pát pro 18, 2009 22:11

EMI píše:altík má nějakejch 42A ... může bejt? to je teda výkon 580W, zaokrouhleno ať nežeru 0,6 kW tj. ani ne jedna kobyla + nějaká elektrická učinnost, mech. ztráty jako ložiska a tak. dejme tomu, že to bude 1 HP když jsi fandíme...

takže jsou dvě varianty: a) nemá to cenu b) udělal jsem někde chybu


Jen bych dodal, že to je výpočet při plnym zatížení(buzení) alternátoru.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Jelen » pát pro 18, 2009 22:15

EMI, nevím, jestli můžeš elektrickej výkon takhle přepočítat 1:1 na mechanickej příkon, ale něco to tomu motoru určitě bere, všimni si, že když máš nastartováno a jenom třeba rozsvítíš, že ti klesnou otáčky, když to zatížíš, tak to dokáže srazit až 200 ot/min, což pochybuju, že by ztráta jednoho koně zapříčinila. Ovšem třeba máš pravdu a při jmenovitým výkonu motoru to ani není znát.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod EMI » pát pro 18, 2009 22:33

no nad tim jsem taky přemejšlel ale dyt i tady musí platit zákon zachování energie. a když pominu účinnost která bude stejně vysoká (kterou el. stroje mají klidně i 98% - to teda ale asi nebude tenhle př.), tak prostě el. výkon co z toho leze se musí rovnat mech. výkonu na řemenici. bavim se o ustáleným stavu. u přechodových jevů to bude jinak: + moment setrvačnosti*dw/dt při roztáčení (brždění)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Jelen » pát pro 18, 2009 22:40

Jasně, taky beru ustálenej stav, ale motor v autě na závody bude málokdy v ustálenym stavu. Ovšem to udělá jen pár procent. Možný je všechno, jen mi subjektivně přišlo, že při zatížení klade alternátor docela velkej odpor. Však jak zavedli povinný svícení i v létě, tak se přeci argumentovalo i zvýšenou spotřebou a zvýšenými emisemi, takže tam něco málo bude.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků