Vracečka benzinu

Moderátor: Moderátoři

Vracečka benzinu

Příspěvekod wiku » ned říj 18, 2009 22:02

Dnes jsem úspěšně dořešil zpětný odvod benzinu do nádrže u auta na LPG. Vedlo mne k tomu to, že mi odešla membrána v palivovém čerpadle ( nejsem sám komu se to stalo) , ale také to že přepínání z plynu na benzin trvalo hrozně dlouho ( 10 - 15 vteřin).

Co vše bylo potřeba? Začneme u nádrže. Tady bylo nutné udělat do jejího víčka ( nemyslím plnící hrdlo ) druhou dírku a připojit hadici. Do víčka jsem vyvrtal 10mm dírku. Skrz ní se provlékl šroub se zaletovanou měděnou trubičkou v hlavě. Z vnitřní strany je fibrové těsnění a přitaženo maticí M10. Trubička je v šroubu zaletovaná cínem a ohnutá o 90°. Dále. Na trubičku je nasazená hadice vedoucí pod auto. Bylo potřeba provrtat v podlaze novou díru průměru 17mm a na hranu díry navléct průchodku aby se hadice neprořízla. Nakonec jsem to ještě zatěsnil silikonem. Pod autem hadice přechází v benzinovou trubku. Trubku jsem koupil novou a byl docela porod jí tam dostat bez odmontování čehokoli ze spodku auta. Ke staré trubce jsem ji přítáhl kábel-bindrama. Trubka končí v motorovém prostoru před benzinovým čerpadlem. Teď to vezmeme z druhé strany. Z palivového čerpadla vychází hadice. Ta se rozdvojí pomocí rozdvjky ( mosazná - stojí 90kč plastová 26kč ale tam mi hned praskla ). Dále vedou dvě hadice za nádržku ostřikovačů. Tam jsou přidělány dva elektromagnetické ventily. Jeden ventil je půvdoní, z něho hadice pokračuje do karburátoru. Druhý ventil je úplně stejný ( konstrukčně ) ale zapojení přes rozpínací relé tak aby byl zavřený když je druhý ventil otevřený a naopak. Z něho vede hadice na trubku vracečky.

Funkce: Jedu-li na benzin, ventil vracečky je zavřený, druhý ventil otevřený a benzín je tlačen do karburátoru.
Jedu-li na plyn, ventil ke karburátoru je zavřený, venzil vracečky otevřený. Čerpadlo honí benzin dokola a jeho membrána je pořád v benzinu ( a o to šlo ).

Prakcké zkušenosti:
takže nejdříve ty pozitivní- Určitě bezpečnost. Sníží se ryziko prasknutí membrány palivového čerpadla a následného rozstřikování benzinu po motoru. Přepínání z plynu na benzin je, i po dlouhé jízdě na plyn, rychlé. 1 až 2 vteřiny kdy motor netáhne.

negativní: při provozu na plyn je při stání na křižovatce ( kdy v autě je celekm ticho ) slyčet žbluňkání benzinu z nádrže ( to jak proud stříká z trubičky na hladinu. Šlo by to odstranit kusem hadice navlečeným zevnitř víčka na trubičku a ponořeným až na dno nádrže.

Snad tenhle sloh někomu dobře poslouží.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod Trevor » pon říj 19, 2009 05:24

Prave kvoli tomu je u ickovej nadrzi spetna trubka ponorena uplne dole. Na druhu stranu tam ale pocut cerpadlo takze ziadna vyhra :D
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod Cory » pon říj 19, 2009 06:16

Trevor píše:Na druhu stranu tam ale pocut cerpadlo takze ziadna vyhra :D


Ale aspon nemas nutkanie cikať :lol:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Saša » pon říj 19, 2009 10:20

wiku píše:Prakcké zkušenosti:
takže nejdříve ty pozitivní- Určitě bezpečnost. Sníží se ryziko prasknutí membrány palivového čerpadla a následného rozstřikování benzinu po motoru.

O té membráně je to pravdivé , jinak více hadic a spojů není o bezpečnosti . Jenom nevím proč tam je to rozpínací relé které je v tomhle případě zbytečné .
Jinak dle popisu a foto je to pečlivě uděláno .
PS: Můj názor je že do karburátorového auta předělaného na plyn již benzín nepatří . 1- bezpečnost a za 2- nikdy to pořádně nepojede .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod wiku » pon říj 19, 2009 15:08

Rozpínací relé tam musí být když ten ventil ovládám od kabelu který slouží k ovládání původního ventilu. Kdyby tam nebylo, měl bych buďto oba zavřené nebo oba otevřené.

Ale patří. Na ten plyn to přecijen nejede tak dobře jako na benzín.
wiku
 
Příspěvky: 219
Registrován: čtv pro 20, 2007 19:55
Bydliště: usti

Příspěvekod Saša » pon říj 19, 2009 16:43

A co ho připojit paralelně k plynovému ventilu :idea: .
wiku píše:Ale patří. Na ten plyn to přecijen nejede tak dobře jako na benzín

"Ale patří" A to je právě ono proč to na LPG nejede . Každý chce aby to jelo dobře na benzín i plyn a to není možné (tedy je ale jen u vstřikovaných soustav) .
Tak jako jde motor upravit a seřídit na vyšší výkon na benzín , tak to lze i na LPG .
Bohužel i úřednicky je bráno LPG jako Alternativní palivo (náhražkové) . A s tím se přistupuje i k technickému řešení zástavby "plynu" u karbeců .A po montáži řeknou : Jede to - jede , jede to levně - jede , tak si nestěžuj že to nemá výkon . Nebo si to přepni na benzín .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod EMI » pát říj 23, 2009 09:06

Saša píše:A co ho připojit paralelně k plynovému ventilu


rozhodně nejsnazší řešení :wink: , ale ve chvíli, kdy přepínam z benz. na LPG a vyjíždim karbec (oba ventily zavřený), tak by ani vracečka nefungovala. pokud tedy je relátko napájeno z sv. 15 a ovl. signál od ventilu benzínu do karburátoru, tak to funguje i v tomto př. ne? :idea: navíc jedno relé navíc neni žádný zlo :D v blizzardu je nárůst relátek o 100% od doby co jsem ho koupil :mrgreen:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI


Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků