další způsoby přeplňování

Moderátor: Moderátoři

další způsoby přeplňování

Příspěvekod peet2101 » stř dub 08, 2009 16:07

Na foru se hodně diskutuje o možnosti přeplňování turbem a na ostatní způsoby se tak nějak zapomělo. Já osobně vím o dvou dalších, kompresoru a nos, proto bych se tu pokusil zavést diskuzi o těchto způsobech přeplňování...
na začátek něco co o nich vím já:

-NOS- do sacího potrubí je přiváděn plyn (většinou oxid dusný) který se po zahřátí rozloží na kyslík a dusík. Dusík ochlazuje směs a kyslík pomáhá hoření, aby nedošlo k nasátí příliš chudé směsi vstřikuje se spolu s plynem i benzín (to je tzv. mokrý systém), nebo se plyn vstřikuje před čidlo množství nasávaného vzduchu (tzv. suchý systém používaný v USA) ten je pro použití v ladě dle mého názoru nevhodný.

-Kompresor- Pokud vím jde o turbínu poháněnou řemenem která stlačuje vzduch podobně jako turbo, ale je účinější v nízkých otáčkách a nemá tzv. turboefekt (turbodíru).
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod jakke » stř dub 08, 2009 17:55

Ten kompresor by byl dobrej ale kam ho přidělat a jakej pak používat klínák?
jakke
 
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha

Příspěvekod dusin » stř dub 08, 2009 19:09

No,kompresor by montážně snad takovej problém nebyl,ale zkus ho sehnat.Nejlépe z G60(motor je v tom obdobně seskládanej jako v ladě).Horší je to s množstvím těhle kousků na trhu.Nitro je tak trochu problematická věc.V případě lady už jenom z důvodu nepřítomnosti vstřikování.Díky tomuhle handicapu lze nitro použít v podstatě pouze při plně otevřených klapkách,regulace při přechodových jevech je dost neřešitelná.Druhý problém je množství plynu.LPG bomba na to opravdu nejde použít...a klasický malý lahve vydržej tak cca na 400 m.Sám jsem na funkci nitra zvědavej a teď budu mít k této technologii trochu blíže,i když jen jako fotograf
a to zde: http://www.arachnids-dragster.cz/ .A ten systém se momentálně tak nějak nedaří moc naladit.No snad se to ztihne do tohoto výkendu,kdy je v hoškovicích oficiální testování.

Edti:testování je až 18.4.
Naposledy upravil dusin dne stř dub 08, 2009 19:21, celkově upraveno 1
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod EMI » stř dub 08, 2009 19:14

peet2101, kompresor-dejme tomu, ale sežeň nějakej (třeba Volumex-nebo si to pletu... :oops: ) a NOS - moc koukáš na TV :mrgreen:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod peet2101 » stř dub 08, 2009 19:52

no v tv sem nitro naposled viděl v rychle a zběsile.... a myslím že by se to dalo řešit, ale nejspíš by se musela vyřešit dodávka benzínu ke vstřikům nitra... technicky to podle mě nebude o moc složitější než instalace turba (nemyslím to co ti vydrží 10km)

a o kompresorech toho moc nevím sehnat ho asi nebude jednoduchá věc, musel by se použít přetlakovej karb. (nebo dát kompresor pod karb.), co se týče klíňáku v tom bych problem nevyděl musel by se určit podle použité řemenice kterou bys upravil otáčky (a tím tlak) kompresoru
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Maysner » stř dub 08, 2009 19:57

N2O nemuzes vstrikovat dlouhodobe. je to jen na kratkodoby zvyseni vykonu. to bys musel mit sakra jinak stavej motor aby to vydrzel

kompresor G60 neni zas tak slozity sehnat. je to jen o penezich. corrad a golfu G60 se da najit relativne dost. ale nekde jsem se docetl ze pry casteji odchazi. jak to je nevim. ale kazdy G60 co sezenete uz bude met dosti nalitano :roll: remenice a klinak jsou az to posledni cim bych se zabyval. neni problem to vyresit
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Puhi » stř dub 08, 2009 20:01

peet2101, Ja by som zase nitro ako problém nevidel, ale na sucho, nejak ako LPG. Toľko nitro. Kompresor čo ja viem tak okrem toho že sa ťažko zháňa a montuje, tak má vyššiu spotrebu čo ja viem preto, že vždy zaťažuje motor (no veď je poháňaný remenicou) a logicky berie už odspodu, takže aj spotreba tam bude vyššia ako u turba. Toľko moje postrehy, možno nie 100%né :roll:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod peet2101 » stř dub 08, 2009 20:02

dusin píše:Nitro je tak trochu problematická věc.V případě lady už jenom z důvodu nepřítomnosti vstřikování.Díky tomuhle handicapu lze nitro použít v podstatě pouze při plně otevřených klapkách,regulace při přechodových jevech je dost neřešitelná.Druhý problém je množství plynu.LPG bomba na to opravdu nejde použít...a klasický malý lahve vydržej tak cca na 400 m


pokud to moje bolavá hlava stíhá ještě chápat tak v tom nevidím až takový problém weber má mech. klapky = plnej plyn = plně otevřený klapky (nitro budeš používat při závodě nebo předjíždění ne když pojedeš po městě na pul plynu)
co se týče lahve tak 10librová láhev by podle mě postačila (dlouhodobý vstřik by nejspíš nevydrželo těsnění pod hlavou), doma můžeš mít velkou bombu a přepouštěcí ventil na doplňování
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod peet2101 » stř dub 08, 2009 20:04

Puhi píše:Ja by som zase nitro ako problém nevidel, ale na sucho

vysvětli pls.
pokud vím tzv. suchý sistém se používá v usa, ale jak bys vyřešil chudost směsy?
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Maysner » stř dub 08, 2009 20:07

tesneni, krouzky a dalsi veci by nevydrzeli. hlavne na starsim motoru. a ono N2O je jaksi drazsi spas nez nejaka vyssi spotreba u kompresoru :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Puhi » stř dub 08, 2009 20:07

No ten suchý systém, žiadne miešanie s benzínom, to v našich "mašinách" len ťažko dosiahneš :lol:
Maysner, Zbytočne sa tu špekuluje či by to vydržalo atd, jednoducho ak niekto nahrabe prachy nech to skúsi, alebo sa tu o tom netreba baviť, veď lada motor je oproti nitro kitu zanedbateľná položka :lol:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod peet2101 » stř dub 08, 2009 20:12

Puhi píše:No ten suchý systém, žiadne miešanie s benzínom, to v našich "mašinách" len ťažko dosiahneš :lol:

promiň jestli mi to hlava nějak nebere ale oxid dusný se v motoru rozloží na kyslík a dusík a ani jedno z toho nehoří, proto musíš s plynem vstřikovat i benzín (v kitu NOS jsou vstřiky co namontuješ přímo do sacího potrubý napojíš na ně přes RJ přívod banzínu a plynu(vstřikují se do sání společně)
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Puhi » stř dub 08, 2009 20:18

Pravda, musím to ešte nejak premyslieť, nejak extra som sa s tym zatiaľ nezaoberal, to by som riešil až nekôôôr :mrgreen: možno :lol:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod peet2101 » stř dub 08, 2009 20:49

Puhi, pokud se nemýlím tak chceš montovat na natašu 1.3 řemen a s tím by nitro nejspíš trhalo asvalt :twisted:
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Puhi » stř dub 08, 2009 20:55

Ako? Nie nie, Nataša má zatiaľ 15ku motor a po vylágrovaní sa budem obzerať po 17ke a tú ďalej upravovať :wink: Druhá, Tamara, tá ak všetko pôjde dobre bude sa prerábať na coupe, dostane najprv do 15ky turbo, potom možno do 17ky a neskôr ak by som už mal oskúšanú životnosť tých naších motorov by sa uvidelo či vyhodiť toľké prachy za nitro kit :roll:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků