Na foru se hodně diskutuje o možnosti přeplňování turbem a na ostatní způsoby se tak nějak zapomělo. Já osobně vím o dvou dalších, kompresoru a nos, proto bych se tu pokusil zavést diskuzi o těchto způsobech přeplňování...
na začátek něco co o nich vím já:
-NOS- do sacího potrubí je přiváděn plyn (většinou oxid dusný) který se po zahřátí rozloží na kyslík a dusík. Dusík ochlazuje směs a kyslík pomáhá hoření, aby nedošlo k nasátí příliš chudé směsi vstřikuje se spolu s plynem i benzín (to je tzv. mokrý systém), nebo se plyn vstřikuje před čidlo množství nasávaného vzduchu (tzv. suchý systém používaný v USA) ten je pro použití v ladě dle mého názoru nevhodný.
-Kompresor- Pokud vím jde o turbínu poháněnou řemenem která stlačuje vzduch podobně jako turbo, ale je účinější v nízkých otáčkách a nemá tzv. turboefekt (turbodíru).