Podtlakový karburátor na pretlakový???

Moderátor: Moderátoři

Podtlakový karburátor na pretlakový???

Příspěvekod Puhi » pát úno 06, 2009 18:38

Tak, mal som jeden nápad - Ak by sa napríklad pri klasickom žiguláckom webri napojilo turbo pred karburátor, a nejakým spôsobom prepojilo potrubie medzi turbom a webrom s plavákovou komorou karbca(napr vrtnúť dierku do viečka karburátora a prepojiť-jednoducho aby tam bol vždy rovnaký tlak ako v potrubí), nebol by to nakoniec viac-menej pretlakový karbec?
Takže mám aj otázku, ak by sa to aj takto prepojilo, kadiaľ by ten tlak mohol unikať z karburátora (vraj staré webre mali odvzdušňovák plavákovej komory, ale viac neviem)?
No a možno by aj trebalo prerobiť paliv. čerpadlo na elektrické, ale to je momentálne jedno :roll:
uff, dufam že som napísal všetko čo som chcel :P

ps. príspevky typu že mi už načisto hrabe atd. tu čakám, ale nemuseli by byť, takže prosím len príspevky prečo by to nemalo fungovať, prípadne na čo som zabudol a tak...
Dik :mrgreen:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod HoluboSup » sob úno 07, 2009 12:15

Já mám taky v plánu dát turbo před (pokud se mi nepoštěstí lacino sehnat horizontálního solexe). Chtěl bych celý karbec uzavřít do boxu, odpadnu tak problémy s jeho utěsněním.
Teď mě napadá, kdyby jsi navrtal díru do plovámový komory a spojil s tím potrubím, neutíkal by tudy náhohou benzín rovnou před karburátor? :P
Uživatelský avatar
HoluboSup
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned dub 29, 2007 12:02
Bydliště: Třebíč

Příspěvekod Puhi » sob úno 07, 2009 12:35

HoluboSup píše:Teď mě napadá, kdyby jsi navrtal díru do plovámový komory a spojil s tím potrubím, neutíkal by tudy náhohou benzín rovnou před karburátor? :P

No podľa toho kde by si to vŕtol že? :wink: veď predsa plaváková komora nieje zatopená až po viečko :P
Max by tam unikali výpary
HoluboSup píše:Chtěl bych celý karbec uzavřít do boxu, odpadnu tak problémy s jeho utěsněním.

Hmm, tiež zaujímavý nápad :shock: totiž došlo mi ako to myslíš, len si neviem predstaviť ako by to v reále vyzeralo :roll:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod HoluboSup » sob úno 07, 2009 13:00

Puhi píše:veď predsa plaváková komora nieje zatopená až po viečko :P

No jo, máš pravdu, občas mě napadají zvláštní a děsivé věci :twisted:
Puhi píše:len si neviem predstaviť ako by to v reále vyzeralo :roll:

Jako když na sací potrubí nasadíš krabici od bot 8) , bylo by potřeba předělat ovládání plynu na lanko, rozměry by vycházely zhruba na 25x15x15.
Uživatelský avatar
HoluboSup
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned dub 29, 2007 12:02
Bydliště: Třebíč

Příspěvekod Puhi » sob úno 07, 2009 13:43

No a + utesnovať okolie hadičiek... a potom keď by si sa chcel k tomu karbcu dostať bol by problém... ale to by bolo podľa toho ako rozoberateľnú by si si tú škatuľu urobil...
neviem, pokiaľ by tu niekto napísal kade by mohol z karbca unikať ten tlak(keďže to fakt neviem), možno by to prepájanie s komorou + možno nejaké blendy bola lepšia možnosť :roll:

No ale trochu logiky, teoreticky by už nemal unikať nikade že? pretože aj keď je v ňom podtlak, tak musí byť utesnený, inak by nasával falošný vzduch :roll:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod peet2101 » sob úno 07, 2009 13:51

a nevadil by mu velký tlak po připojení turba do plovákové komory??
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod HoluboSup » sob úno 07, 2009 14:05

Nemám ponětí jakej vliv bude mít přetlak na těsnost karburátoru. Nejlíp to zjistíš když ho utěsníš pod klapkama, nahoru vyrobíš nějakou přírubu na kterou připojíš kompresor a natlakuješ ho.
Uživatelský avatar
HoluboSup
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned dub 29, 2007 12:02
Bydliště: Třebíč

Příspěvekod Puhi » sob úno 07, 2009 14:25

peet2101 píše:a nevadil by mu velký tlak po připojení turba do plovákové komory??

Zrejme nie, ale to je len odhad...
HoluboSup píše:Nejlíp to zjistíš když ho utěsníš pod klapkama, nahoru vyrobíš nějakou přírubu na kterou připojíš kompresor a natlakuješ ho.

No to by bola možnosť. No ale podľa mňa na to vplyv nebude mať žiaden keďže tlak turba je väčšinou čo viem tak okolo 1.5 baru, max 2, ale to už radšej do lady asi nie
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod HoluboSup » sob úno 07, 2009 14:38

Já bych bych doporučoval tlak kolem jednoho baru (pokud se dá jenom tlustší těsnění), ale stejně si netroufám říct že to vliv mít nebude. Třeba zrovna v tý plovákovce podtlak moc není, ne?
Uživatelský avatar
HoluboSup
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned dub 29, 2007 12:02
Bydliště: Třebíč

Příspěvekod Puhi » sob úno 07, 2009 17:09

Veď jeden bar je cca atmosféra nie? :scratch:
Hmm, a s tym plavákom to ešte asi treba premyslieť :roll:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Saša » sob úno 07, 2009 18:16

Pokud se mluví o plnícím tlaku (třeba 1 bar) tak je jasné že je to hodnota jakoby "přičtená" k atmosferickému tlaku . Na tlakoměru také nezačíná stupnice jedna . Nulový tlak je ten který je zrovna roven atmosférickému .
Pokud bude celý karbec v "krabici" a tudíž na stejném tlaku tak je pouze potřeba zvýšit tlak paliva nad max. plnící tlak rurba , jinak do karbecu nepoteče benzín . V tom případě se musí změnit jehlový ventil páč původní zvýšený tlak neudrží . Pak tu máme pomocný kanálek odvzdušnění kliky , nutno zaslepit .
"Krabici" považuji za možnou ALE zbytečně složitá . Jiná možnost u našich karbeců není řešitelná (těsnění hřídelí , membrána akcelerační pumpy ... a jiné) .
Snižte kompresi na cca 8 dejte pod karbec turbo nejlépe podčtverec motor a pojede to jak střela . No dobrá chtělo by to trošku jinou vačici ale pojede to i s origo dobře .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Puhi » sob úno 07, 2009 20:19

Saša píše:pomocný kanálek odvzdušnění kliky

Tu si niesom istý čo máš na mysli... odvzdušnenie kľuky čo ústí do filtra?
Saša píše:Snižte kompresi na cca 8 dejte pod karbec turbo nejlépe podčtverec motor a pojede to jak střela

Ano o tejto možnosti viem, ale ide mi o medzichladič(intercooler) :wink:

Saša, dik za príspevok, ale keď sa dostanem k skladaniu druhého auta aj tak to skúsim cez klasický karbec (asi som debil čo? :lol: ) pretože zatiaľ ma nikto nepresvedčil prečo by to nemalo fungovať, no až na ihlový ventil :roll:

Neviem prečo, ale furt mám také tušenie že by to ísť mohlo, čo už so mnou, ked to nepôjde, tak sa svet nezrúti no :oops: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Saša » sob úno 07, 2009 20:42

Puhi píše:Tu si niesom istý čo máš na mysli

Koukni na schéma odvětrání a zjistíš že je polohou klapky(v karbecu) ovládán malý kanálek (má výstup na hadičku do filtru) . Tudy by to také syčelo a prskalo palivo mimo jiné místa .
Intercooler je pěkná věc ale až v případě že jsou vyčerpány jednodušší metody zvýšení výkonu . Vzduch se v uspořádání "T" pod karbec intenzivně chladí odparem benzínu a snížením tlaku v difuzoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Puhi » sob úno 07, 2009 22:40

Tak díky no, už mi došlo o akom odvetrávaní si písal :)
Saša píše:Tudy by to také syčelo a prskalo palivo mimo jiné místa

Keď sa ti chce, môžeš ich napísať? chcem si utvoriť nejaký ten obraz :roll:
Saša píše:Intercooler je pěkná věc ale až v případě že jsou vyčerpány jednodušší metody zvýšení výkonu

No hej, asi si ma presvedčil a budem to potom robiť takto :roll:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod rosta » ned úno 08, 2009 12:42

a není jednodušší vyměnit karb za přetlakový typ třeba z renaultu 5 turbo? :?:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků