lionol píše:Čau Teepee, proč ty žigle vypadají z toho předního podhledu tak humpolácky? Úzké, vysoké neproporcionální - to dělají ty plastové členy v masce a vysoké podčelo. Už jsem se naučil svoje auta fotit, vždycky výhradně poloprofil, nikdy jenom zepředu anebo zezadu. Navíc, žigulíky jsou zezadu hezčí, než zepředu. Optimální pohled na žigula zepředu: vestoje, od rohu blatníku, s odstupem cca 50 cm úkosem dolů - pak je to cumel. Jak se koukáš zepředu, je to hranatá krabice ...
Musím přiznat, že na hraní si focením nemám nějak chuť, ale kdyby se chtělo, dalo by se.
Přidané fotky jsou výsledkem momentálního pocitu ze světelných podmínek, kdy záznam z nízké polohy dává vyniknout bočnímu nasvícení zlatavým sluncem. Navíc když fotím ze stoje lehce mi to vane ještě větší leností a při poloze 135° ke straném vozu zase nepříjemně
sklesává záď. Tomu jsem se právě pojetím z úhlu cca 150°/120° a vodorovné polohy snažil předejít. Navíc tím trochu vynikne úhel předního čela (hran) - dravost vozu. Když nad tím teď přemýšlím, stačí málo a ten efekt klesající zádě s hloubkou ostrosti a dalším krokem vzad
vymizí.
Přemýšlím dál ještě nad tím focením z čela, když se podívám
tady a porovnám to se svým čelem výše, tak bych ten trojúhelníkový efekt potlačil právě ještě nižší polohou a silnějším nasvícením. Bude tak výraznější podčelo, smaže se úhel hran čela a dostane se to mému cítění trochu blíž.
Fotím letitým kompaktem Canon A510 (ročník 2005) a na to abych si koupil zrcadlovku a dělal, že umí fotit nemám už prostě prostor. Proto jsem typický oportunistický dokumentarista, který o kompozici přemýšlí asi tak na 30% svých možností a to výhradně při focení. Výsledek je tak z části dílem náhody.
Co na to
Cooper? Jak fotit ty naše Gigolíky?
Bílý LADA a okřídlená spol.