Na co dát pozor při nákupu Ladovky?

Moderátor: Moderátoři

Na co dát pozor při nákupu Ladovky?

Příspěvekod MartinL » čtv lis 06, 2008 18:51

Zdravím všechny.

Poradíte mi, prosím, na co si dát pozor při koupi?

Chtěl bych si koupit starší Ladu, jako 2. auto do rodiny. Od Nového roku se bude při převodu Ladovky platit 10.000 Kč daň.

Moje požadavky:
1. Chci dojet (vždycky) do cíle.
2. Rozumná spotřeba - tak do 10 litrů
3. Takový typ, aby to opravilo co nejvíce lidí (na vesnici).

Předpokládám, že bych dal tak 10 tisíc, max. 15 tisíc Kč.

Co si myslíte o LPG? Nehrozí nebezpečí, když v Ladovce bude několik roků používané LPG?

Moc díky za odpovědi.


Martin L.

P.S. Nevíte o někom, kdo prodává svoje auto. Uherské Hradiště a okolí (Hodonín, Zlín, Kroměříž) anebo Praha-město? A dobrý servis?
MartinL
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 06, 2008 18:36
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kewint » čtv lis 06, 2008 18:54

Ahoj,o LPG v autě si nesmíš myslet nic špatného je tu spousta výhod-Levnější ježdění, záleží co by jsi chtěl za ty 2101,2102,2103,2104,2105,2106,2107? Spotřebu ti asi nikdo neřekne u každého auta se to liší.....Všechny žiguli jsou na tom motoricky skoro stejně (krom stříkaček),takže to dokáže opravit každý :) podivej se zde na foru na inzerci,nebo na www.sbazar.cz nebo na www.yauto.cz
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Kewint
 
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod MartinL » čtv lis 06, 2008 19:11

Dodatek LPG

Ahoj, díky za reakci.

jde o to, že potřebuju jezdit 15 kilometrů na zahrádku 2 do měsíce. Takže úspora na palivu se nevyrovná starostem s LPG. Nebo se pletu?

Martin L.
MartinL
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 06, 2008 18:36
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kewint » čtv lis 06, 2008 19:25

nevím s 07čkou ve které je plyn jezdíme teprve od Května,teď nás čeká jen výměěna bomby a revize,popsat by mohl někdo kdo má LPG dýl..Tommel,Luďek a hlavně Expert Saša :)
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Kewint
 
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod Jelen » čtv lis 06, 2008 19:31

MartinL, Nepleteš. Plyn patří do zapalovače :twisted: nejlepší pro Tebe by byl nějaký luxusní model 2103 a nebo 2106, je to už vlastně hezký veterán, né jak ty tuctové krabice... Cena za pěkný kousek se pohybuje od 5ti do 20ti tisíc, záleží, na koho narazíš. Pozor si dej na pár věcí ohledně koroze - blatníky rádi hnijou v rozích nahoře u světel, pokud narazíš na auto, které je má netknuté a blatníky neměněné, tak se dá předpokládat, že zbytek auta bude v pořádku. Koukni taky za přední kola, jestli ty "věže", na kterých jsou uchyceny horní ramena nejsou shnilé, potom podlaha bývá o.k., ale podívej se na všechny nosníky, nejčastěji odejdou takzvané sekerky, je to taková placatá příčka, která vede od prahu až k podélnému nosníku a je hned u uchycení na hever. Se zadkem moc problémů nebývá, jen vanička pod rezervou občas prorezne a taky vanička pod nádrží. Z mechanických dílů se dá prakticky všechno vyměnit, jen se koukni, jestli motor nehulí a jestli moc neklepe a nerachtá. Když se rozjedeš, tak by neměla moc hučet převodovka a výfuk má být tichý. Při řazení a pouštění spojky při rozjezdu nesmí z pod auta cinknout. Zkus ještě zahýbat předníma kolama, jestli nemají vůli v čepech, podívej se na zadní bubny směrem ven z auta, jestli nejsou oblité od oleje, nebo od brzdovky, měli by být suché. Možná si na něco ještě vzpomenu.


Ještě dodám, že když koupíš takovýto luxusní model v pěkném stavu, je možné získat veteránskou testaci a pak platíš jen 1/12 povinného ručení na celý rok, vzhledem k tomu, na co auto chceš je to ideální. s LPG ti 99% komisařů testaci nedá.
Přílohy
pic380593.jpg
Naposledy upravil Jelen dne čtv led 01, 1970 01:00, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Maysner » čtv lis 06, 2008 21:45

zas pokud nechces mit starosti s ovladanim sytice, serizovanim karbecu je ideal strikacka. davalo se to do 21044 a 21073. je to 1.7i. kdyz se do toho nesaha jezdi to vetsinou v pohode. spotreba dalky do 8mi litru mesto podle toho jak jezdis. otec to jezdil za 9 ja do 11ti. hafo dilu je stejnych ve vsech modelech nebo jsou mezi sebou zamenny.
kdyz budes koukat na spodek tak casto tece olej z diferaku. je to pohazeny po podlaze. taky motory bejvaj poblity olejem(hodne predni dekl. original úpapirovy tesneni zacne propoustet. ja to resim pouzitim cervenyho silikonu vsude kde se da a nikde ani kapka). prevodovky taky bejvaj obaleny smesi oleje a prachu. ale todle vsechno u vsech typu
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jelen » čtv lis 06, 2008 21:58

Myslim, že jemu o spotřebu nejde, že mu jde o to, aby to opravil kdejakej strejda s traktorem, což "i"čko nesplňuje. Navíc dobře seřízená 15ka jezdí taky za 7 - 8 litrů. Navíc je starší daleko estetičtější, než ten novější. Dejme tomu, že se víc hodí na denní ježdění, ale na projetí se a jízdu na zahrádku daleko více potěší taková 03/06. Je na tom líp, než 01/02, protože má posilovač brzd a komfortnější interier. Dostali bysme se zas do debaty, kde jsme byli jinde, tak tu neřešte takový věci, ty se hodí jinam.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod EMI » čtv lis 06, 2008 22:44

MartinL, Ač Ladaklub drží pospolu, tak ti zde budou "cpány" dvě základní myšlenky: od majitelů tzv. kulaté řady (01,011,02,03,06,061 a různé jiné modifikace) abys koupil "kulaťáka" a od majitelů řady hranaté (04,05,07,053,073,044 atd.) abys koupil "hranaťáka". :D
To na co dát pozor při koupi napsal jelen hezky. Jednoduše se dá říct že problém je kastle. žigulíky sou na rezavění až moc náchylný. naopak motor a celkově pohonné ústrojí je velice kvalitní, nadymenzovaný a poměrně jednoduchý. Takže po motorický stránce tě žigul určitě nezklame a když už tak to neni žádná tragédie. Vše se dá poměrně snadno, rychle a i lacině pořídit a opravit. mluvím teď hlavně o starých klasikách.
K požadavkům:
1.) dojet vždy je nesplnitelné u jakéhokoli auta, žigul se tomu ale dost blíží :P
2.) rozumnou jízdou při dobrým seštelování pudeš vždy pod 10 l u jakéhokoliv typu :wink: (mimo město samozřejmně)
3.) rozhodně zástupce staré kulaté řady + první typy karburátorových klasických hranaťáčů
ad LPG: pokud najedeš okolo 10 000 km/rok je to na pováženou zda LPG ano či ne. vyplácí se až tak při 15-20tkm/rok. Pokud to bude jako druhé auto a nebude "polykač kilometrů" jako to moje, tak by ti asi auto bez LPG stačilo. Jinak je ale LPG dobrá věc a já na ně nedam dopustit...v naší 07mě je LPG už 13 let bez problémů 8)

Já osobně bych ti doporučil 2103,2106,21061 pokud chceš něco co znalci ocení a určitě si s tim neuděláš ostudu (blby tim samosebou nenadchneš), dále 2101 pokud ti stací klasika a prostá elegance a nebo klasickou 2107 s normálním zapalováním a neřízeným karburátorem, pokud chceš funkčnost a pohodlnost v jednom a nevadí ti že to neni "auto s duší" :D monovstřiková íčka a podobné nesmysly bych já osobně nebral pokud bych měl podmínku jednoduché opravy.

Ale je třeba si uvědomit že z technologickýho hlediska a vývoje sme už za zenitem :roll:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Laďuša » čtv lis 06, 2008 23:37

Zdar Martine!
Je pěkný, že jsi se rozhodnul pro Ladu. Pravdu tady mají vlastně všichní. Už jde jenom o to, kdo preferuje klasiku kulatou (2101, 02, 03, 06) a kdo hranatou (2104, 05, 07). Případně jsou tady exotí, co mají Samaru (2108, 09, 099, v Rusku i 2113, 14, 15), Desítku (2110, 111, 112) a nebo dokonce Kalinu (1117, 118, 119).
Vzhledem ale k Tvým dotazom předpokládam, že "prahneš" po klasice.
Všechno od 2101 až po 2107 je stejný. Liší se to v obsahu motoru, tvaru kastle a vedení elektriky. Úplně na všom jsou ale naprosto stejný konstrukční prvky. Myšleno nápravy a tak. Ale třeba 01 a 02 nemají posilovač brzd (zase můžeš vypnout motor a vézt se na chalupu zadarmo. Ale bacha na zamykání volantu!!!). Jde čistě o to, co se tě nejvíc líbí a nebo co najdeš v dobrým stavu. Jedině 21044 a 21073 (1700i) se liší stylem plnění válců (Nivku 21213 nebo 4 či jaký to má čísla nepočítam), jsou to prostě už stříkačky s katalyzátorem. Stroje s karburátoremm Axtec mají už taky kat.
Známo taky je, že ročník 1996 vcelku hníje.
Z tutoho hlediska největší kvalitou zpracování disponujou modely, který byly zhotovený eště za bratra CCCP. To samý s dílama.

Jo a prostě nejhezčí a nejlepší jsou 2103, luxusní model 70. let. Škoda jenom, že nemá výstražný blinkry, vyhřívaný zadní okno a elektrický ostřikovače až od roku 1978/79. Tim už disponuje 2106, ale ta na druhou starunu má málo chromů a celkově už nemá toho ducha.

S opravitelností všude je to takový ...ehm... Na vesnici to zvládnou, ale když se tě to pokákne někde, tak zprvu se o tom dozví někde ve městě a nebo tak. Ale: Lada mě nikdy nikde nenechala s poruchou, kromě jednou. To jednou bylo upadený kolo a to se díky zdejšímu borci Vašátorovi podařilo za něco málo hodin na rušnej silnici v Třebíči rozchodit.
Lada je nezmar, ale vždycky tě může něco překvapit. Lada to umí. Lada má duši. Lada je auto.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod Jelen » čtv lis 06, 2008 23:53

Laďuša píše:2106, ale ta na druhou starunu má málo chromů

s tím nesouhlasím, kde? Snad jen v masce má trošku ubráno a nahradily ji vzhledné rámečky. Jinak má chromu shodně. Laďuša zas ujel na alpě... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Saša » pát lis 07, 2008 09:26

Vítej . Skoro vše tu již bylo řečeno . Co se tžče modelu , já bych zvolil VAZ 2102 (kombi) . Jednoduchost sama , nenáročné na údržbu , vleze se tam spousta věcí . Na Tvůj účel jak dělaný .
Sežeň 02 v pěkném stavu (i když je to úkol nesnadný) už jich není mnoho .
Co se plynu týče , tak pokud budeš jezdit jak píšeš tak to asi opravdu nemá cenu . Je divné že to říkám já který má snad víc km nacouváno než ujeto na benzín .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Pavel V. » pát lis 07, 2008 10:36

Saša Saša Saša
:prayer: :supz:
VAZ 2102 zvaný Žíža
Uživatelský avatar
Pavel V.
 
Příspěvky: 265
Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
Bydliště: Loucká u Velvar

Příspěvekod Martin-MTX » pát lis 07, 2008 10:42

Ahoj Martine, mam doma hodne žigulíku, jak již psali kluci, rozhodl ses dobře! LADA - to je spolehlivost sama o sobě... vysoce bezudržbovy auto a dokonce má schopnosti regenerace.. :) (opravdu, jsem se na tom shodl i s více lidma, že se prostě po čase "uzdraví")

Já osobně mám doma žigulíčků hned několik. Mohl bych Ti nabídnout LADU 2105 - z roku 1989. Je po technické, na které byla o prázdninách. Jako všechny mé LADY i tato prolezla bez problémů.

Kamarád co s ní dřív jezdil, říkal, že ho nikdy nikde nenechala (což mu naprosto věřim) a že jezdil max 9-10l spotřeba. Měl ji po dědovi, který se o ní též dobře staral.

Ted Ti nebudu psát všechny technické parametry motoru jako kolik má najeto (to je u LADY stejně jedno) ale dle mého názoru je fakt pěkná. Já bych si ji nechal ale díky tomu dementnímu zákonu ji bohužel budu nucen prodat. Protože mam doma před barakem uplný parkoviště žigulů a máti šíli.

Barva je červená, obsah motoru 1500. Převodovka 4 kvalt. Pokud bys měl skutečně zájem, pošlu fotky a víc info.


Podle TP je to typ 21053.
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
Uživatelský avatar
Martin-MTX
 
Příspěvky: 481
Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
Bydliště: Mělník

Příspěvekod FOMA » pát lis 07, 2008 13:06

Myslím Martine že do konce roku budeš mít rozhodně z čeho vybírat.Osobně bych volil verzi se vstřikováním (motor 1,7i)ale to se bohužel trošku liší oproti tvým cenovým požadavkúm(asi 30tis.czk),takže zbývají karburátorové verze.
Jinak vybírej co nejmín jetou garážovanou apd.A sleduj sekci prodám a jistě si vybereš :wink:
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Laďuša » pát lis 07, 2008 15:50

Jelen píše:
Laďuša píše:2106, ale ta na druhou starunu má málo chromů

s tím nesouhlasím, kde? Snad jen v masce má trošku ubráno a nahradily ji vzhledné rámečky. Jinak má chromu shodně. Laďuša zas ujel na alpě... :mrgreen:


Tak jasný, chromu je tam habakuk, hned po nulatrojce nejvíc. Ale - rámečky kolem světel, rohy nárazníků, ty svislý věci na nárazníku, střed puklic, dokence konce lišt jsou plastový. A výdechy větrání na zadním sloupku (i když to je dost i u 03). Interiér nevim, co popelník?
Na alpě jsem neujel, jenom jsem blbě podal, že už jich má míň...
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků