MartinL, Ač Ladaklub drží pospolu, tak ti zde budou "cpány" dvě základní myšlenky: od majitelů tzv. kulaté řady (01,011,02,03,06,061 a různé jiné modifikace) abys koupil "kulaťáka" a od majitelů řady hranaté (04,05,07,053,073,044 atd.) abys koupil "hranaťáka".
To na co dát pozor při koupi napsal jelen hezky. Jednoduše se dá říct že problém je kastle. žigulíky sou na rezavění až moc náchylný. naopak motor a celkově pohonné ústrojí je velice kvalitní, nadymenzovaný a poměrně jednoduchý. Takže po motorický stránce tě žigul určitě nezklame a když už tak to neni žádná tragédie. Vše se dá poměrně snadno, rychle a i lacině pořídit a opravit. mluvím teď hlavně o starých klasikách.
K požadavkům:
1.) dojet vždy je nesplnitelné u jakéhokoli auta, žigul se tomu ale dost blíží
2.) rozumnou jízdou při dobrým seštelování pudeš vždy pod 10 l u jakéhokoliv typu
(mimo město samozřejmně)
3.) rozhodně zástupce staré kulaté řady + první typy karburátorových klasických hranaťáčů
ad LPG: pokud najedeš okolo 10 000 km/rok je to na pováženou zda LPG ano či ne. vyplácí se až tak při 15-20tkm/rok. Pokud to bude jako druhé auto a nebude "polykač kilometrů" jako to moje, tak by ti asi auto bez LPG stačilo. Jinak je ale LPG dobrá věc a já na ně nedam dopustit...v naší 07mě je LPG už 13 let bez problémů
Já osobně bych ti doporučil 2103,2106,21061 pokud chceš něco co znalci ocení a určitě si s tim neuděláš ostudu (blby tim samosebou nenadchneš), dále 2101 pokud ti stací klasika a prostá elegance a nebo klasickou 2107 s normálním zapalováním a neřízeným karburátorem, pokud chceš funkčnost a pohodlnost v jednom a nevadí ti že to neni "auto s duší"
monovstřiková íčka a podobné nesmysly bych já osobně nebral pokud bych měl podmínku jednoduché opravy.
Ale je třeba si uvědomit že z technologickýho hlediska a vývoje sme už za zenitem