Stránka 15 z 15

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pon bře 12, 2018 13:14
od Georgius
Jinak Lada a novodobá technika se nevylučuje ;-), už dokonce prodávají i s teploměrem chladící kapaliny pro blondýny ;-)

Re: 2106

PříspěvekNapsal: úte bře 13, 2018 22:09
od Nulašestka
Ahoj Honzo,

jak psali kluci - přijeď s čím chceš, rádi tě uvidíme. :wink: To už je let, co jsme se viděli naposledy. A na tvoji otázku odpovím jednoduše - kvalitní díly na tahle auta neexistují. :) To funguje tak, že ať koupíš co chceš, stejně si to musíš dovyrobit doma. Teď jsem za pomoci kolegy vyráběl nový tisícihran na rozdělovač, aby nebyla vůle v usazení náhonu... Dále budeme např. zkracovat zapalovací kabely atd atd.

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pon úno 15, 2021 10:52
od Jan Vaníček
Včera jsem si četl nějaké články o Ladách a zjistil jsem ke svému překvapení, že 2106 a její modifikace jsou zatím nejvíce vyráběným modelem značky. Takže u nás relativní unikátnost ve srovnání s třeba 01, ale v Rusku přesně naopak. Pravda ta jejich hrdá videa, že někde našli šesťorku ve stavu nového auta a pak po otevření kapoty jen třináctistovka, případně ty šeredný interiéry posledních let a palubka bez kořenového dřeva :) … a jen polovina "chromu" :D .

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pon úno 15, 2021 12:50
od uha2324
Tak jasne, 2106 se vyrabela asi nejdyl ze vsech Lad (tedy po Nive). Problem je ze ikdyz 2106 vyjela nekdy v roce 1976 jako nejluxusnejsi auto z Togliatti, velmi brzy se zacala propadat na uroven nejlevnejsiho VAZu. Takze sehnat 2106 s motorem 1600ccm a se semisovym interierem uz neni jednoduche asi nikde. Ty plastove ocesane 2106 s motorem 1300ccm vyrobene v tomto tisicileti uz asi nikoho moc neuchvati. Kdyz 2106, tak maximalne tak do roku 1985 a jedine s 1,6L motorem.

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pon úno 15, 2021 15:50
od Jan Vaníček
Tak samozřejmě, jinak to ani schválit nemohu :).

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pon úno 15, 2021 19:21
od Nulašestka
Motor 1500 mi v tom nevadí, jede to strašně rychle, ale převodovka je pomsta. S pětikvaltem 2107 by to bylo akorát, ale ta krátká jedničková převodovka k tomu 1500 motoru, to je zlo. To delší diferenciál nedožene.
Takže ano, motor 1600 a převodovka 2106 z toho dělá mnohem příjemnější svezení.

Re: 2106

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2021 08:55
od uha2324
Mne se libi i 21061 s motorem 1500ccm, ty se k nam vozily minimalne zacatkem 80tych let. Ale myslim ze 21061 uz nemely ten krasny barevny semis v interieru jako prave 2106 konce 70tych let.

A co se tyce jizdy, 2106 mne prisel sileny tahoun, ten motor 1600ccm ma o dost vetsi kroutak a nevyzaduje tolik razeni.
21061 je hravejsi, motor 1500ccm se radeji vytaci do vyssich otacek, ale ta sila sestnactky mu chybi.

Cim dal vic me mrzi ze jsem svou 2106 prodal, ale nebylo misto v garazi. Dnes uz na hezkou 2106 na prodej clovek nenarazi.

Re: 2106

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2021 15:25
od Jan Vaníček
Tady v práci, když jsem před 20ti lety nastoupil měl pán 21061 z roku 84 nebo 85. Sice jsem už tehdy měl novou Octavii, ale do práce jsem stále jezdil s 06, dokonce pak ještě dostala po 25 letech celolak. Ta 061 jezdila jen v létě a byla překrásná (přesto na rozdíl od mé již měněné oba přední blatníky) - pařížská modř. . Dokonce jsem asi po 2 letech, když už jsem začal "něco znamenat" měl svoje parkovací místo uvnitř areálu, tak jsme oba vozy parkovali vedle sebe. Škoda, fotku nemám. On pak šel v 2009 do důchodu a asi o rok později ji prodal, prý nějakým filmařům. Škoda. Ta 061 měla stejný interiér jako můj model 78 - jen světlejší. Odlišnost byla ještě v bočních lištách - ty už měly plastové konce a plastové prahové lišty ala 2105, dále výhřívané zadní okno (ale to já už měl dodělané též) a zadní mlhovku, kterou jsem já dle legislativy dodělával. Já mám navíc závěs. Jinak si myslím, že ta auta byla stejná. Jinak samozřejmě měla věc, kterou jsem já vždy chtěl a táta mi to nesplnil (a pak mi to bylo jedno), že měla místo zadních bočních odrazek ty černé znaky - já to paradoxně bral jako luxusnější, než u 06. Ale já měl hranatou koncovku výfuku :) .

Re: 2106

PříspěvekNapsal: stř úno 17, 2021 18:02
od Nulašestka
uha2324 píše:myslim ze 21061 uz nemely ten krasny barevny semis v interieru jako prave 2106 konce 70tych let.

Měly, ale jen zezačátku. Od roku cca 83 už se šetřilo, eeeh teda modernizovalo. Dnes by se řeklo "optimalizovalo".

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pát črc 23, 2021 18:32
od Crocodile
Nejstarší dochovaná VAZ-2106. Číslo karoserie 79. A taky 54. sériový vozidlo.

https://www.youtube.com/watch?v=ErL1hRBPXOM

Re: 2106

PříspěvekNapsal: čtv říj 07, 2021 21:10
od Nulašestka
Ani ten prototyp nevypadal špatně. To vyhřívané zadní sklo nebo druhé opěrky hlavy tam mohli klidně nechat. :)
https://www.drive2.ru/c/564227861884436568/

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pát říj 08, 2021 08:46
od Luděk Musil
Nulašestka píše:Ani ten prototyp nevypadal špatně. ...
Pěkný zadní lampy ... inspirace Fiat :?: . L.

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pát říj 08, 2021 09:35
od uha2324
jo jo, kola Fiat atd atd. a ma to i zadni operky :-) a ty narazniky jsou krasne, skoda ze na ne pak aplikovali cost saving :-(

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pát říj 08, 2021 10:00
od Nulašestka
Luděk Musil píše:Pěkný zadní lampy ... inspirace Fiat :?: . L.

Možná spíš SEAT. :)
https://www.favcars.com/images-seat-124 ... 5-80-16887
https://www.veikl.com/d/Seat-124-D-Broc ... ES-84421/5

Re: 2106

PříspěvekNapsal: pát říj 08, 2021 10:06
od Luděk Musil
Nalejme si čistého vína :lol: :P .
Jak Lada, tak (tento) SEAT jsou obdobné licence původního (Fiatu).
Ale to jen drobný exkurs, který na věci nic nemění, tedy škoda, že to nezavedli do výroby :cry: . L.