Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Moderátor: Moderátoři

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Vašátor » stř úno 19, 2014 20:43

Luděk Musil píše:
Vašátor píše:Hmmm ... čistě náhodou, nejsou ty kola v pozitivu?

Čistě technicky vzato co se kol a jejich odklonu týká:
pozitivní = jako písmeno A postavené na špičku nebo taky takto \ /
negativní = jako písmeno A, nebo také takto / \ (oblíbená tuningová úprava, třeba i u BMW)
L.

Má pravdu, soudruhu :wink: . Zkrácením předních pružin (u Lady) se svislý čep horního ramene posouvá výše, čili horní rameno se "vodorovně rovná" a horní část kola jde ven = pozitivní odklon.
Nulový odklon je u Lady víceméně úplně naprd, protože při propérování (jízda do zatáčky a zátěži na dané kolo) se posouvá do pozitivu. Pro lepší stabilitu je však mnohem lepší odklon negativní. V základním nastavení geometrie bych proto doporučil odklon mírně negativní. U sériových pružin je znát už "blbá" váha řidiče, kdy má nezatížená Lada odklon negativní, po nasednutí řidiče jde na nulový (předepsaný) odklon.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Petanek2101 » stř úno 19, 2014 21:11

Však právě proto by se to mělo dělat se 4ma lidma v autě,ale kde budu zrovna schánět lidi na geometrii že jo.Tak to logicky udělám trochu do A v nezatíženým autě.
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Uživatelský avatar
Petanek2101
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Vašátor » stř úno 19, 2014 21:15

Že by se geometrie měla dělat se 4-ma lidma v autě slyším teda prvně. To je nějaká sportovní úprava? :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 19, 2014 21:19

V nějaký chytrý knížce jsem opravdu čet´, že hodnoty geometrie jsou při plném zatížení :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Vašátor » stř úno 19, 2014 21:32

To musela být opravdu velmi chytrá knížka. Už když se nad tím člověk zamyslí, je to blbost. Že by v továrně či autorizovaném servisu lezli do auta 4 lidi, načež by technik seřizoval odklony? Jak odhadnout "plnou" hmotnost? Opravdu velmi ekonomické... Odklony jsou (nechci tedy říct) vždy udávané pro pohotovostní hmotnost, tak by to mělo být a tak by se mělo seřizovat. Navíc je pro správné seřízení odklonů potřeba použít otočné desky, pokud se seřizují odklony na pevné podložce (zemi), správnost seřízení je spíše nahodilá.

Luďku, některá literatura udává dvoje hodnoty seřizování (při pohotovostní váze a plném zatížení), nicméně ty při plném zatížení jsou hlavně pro kontrolu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Luděk Musil » čtv úno 20, 2014 06:45

Vašátor píše:..., některá literatura udává dvoje hodnoty seřizování (při pohotovostní váze a plném zatížení), nicméně ty při plném zatížení jsou hlavně pro kontrolu.
Což je asi odpověď na Petánkův příspěvek :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Vašátor » čtv úno 20, 2014 12:36

Pro plné zatížení platí určité normované hodnoty, rozložení závaží v přesných místech vozu, načež při jejich nedodržení je to stejně seřízení orientační.
Pokud si chce někdo opravdu se seřízením geometrie vyhrát, doporučil bych auto postavit na otočné plotny (bez těch to nejde), geometrii měřit s nejčastějším zatížením vozu (řidič) a nastavit lehký negativ (např. 1° u sériových pružin).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Petanek2101 » čtv úno 20, 2014 14:05

A byl by někdo tady z klubu schopny a ochotný mi tu geometrii potom nastavit?
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Uživatelský avatar
Petanek2101
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Vašátor » čtv úno 20, 2014 19:43

Petanek2101 píše:A byl by někdo tady z klubu schopny a ochotný mi tu geometrii potom nastavit?

Na dílně máme geometrii GS Smart 700, která využívá CCD kamer a tudíž se na ní pěkně pracuje (žádné nepřesné nastavování, každé pohnutí seřizovacím šroubem je hned vidět). Pokud si budeš chtít někdy udělat výlet k Brnu, v nastavení geometrie nevidím problém ;-). Pokud na to netlačíš, klidně před Jedovnickým srazem a budeš to mít po cestě ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Petanek2101 » pát úno 21, 2014 10:07

No Jedovnici ještě nevím jestli mám v plánu a hlavně bych to právě potřeboval ted na jaře. V létě ho ceka cesta do Maďarska a hned jak ho vytáhnu z garáže tak to chci snižit. Leda že bych si udělal výlet zrovna.
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Uživatelský avatar
Petanek2101
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Vašátor » pát úno 21, 2014 12:38

Kdy si uděláš výlet, je na tobě ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Teepee » pát úno 21, 2014 13:06

Jen pro doplnění, u P406 se geometrie zadní nápravy má nastavovat s pomocí nějakých stahováků, kdy se docílí vzdálenosti tuším 20 cm referenčního bodu na prahu od země - podlahy. Zkrátka žádné laborování s váhou, ale přesná pozice závěsů kol.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Petanek2101 » sob dub 26, 2014 20:43

Tak proběhla technicka,takže zase na dva roky pokoj.A proběhla velmi dobře. Celkem mi bylo žigo pochváleno,jakože celkove ale hlavně brzdy.

http://petr2101.rajce.idnes.cz/Zigo#20140424_081524.jpg
http://petr2101.rajce.idnes.cz/Zigo/#20 ... 082137.jpg
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Uživatelský avatar
Petanek2101
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » ned čer 22, 2014 11:10

Zapomněl jsem poslat fotografie z cesty domů z MH 2014, tak to napravuji:

Začalo to nevině, jen se na nás lepil...
Obrázek

Nakonec nám až do kufru lezl... ;)
Obrázek

Divím se, že jsi nezjišťoval, kdo že si tě tak okatě fotil a předjížděl a dojížděl a pak i brzdil :D
Dík za pózování :D
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Re: Petánkův VAZ 2101 - v dobrých rukou

Příspěvekod Petanek2101 » stř čer 25, 2014 19:57

Tak přišlo mi to divný,že si me fotí někdo z vochcávky nebo co to bylo.Ale jel jsem si to svoje tempo a nějak moc jsem to neresil,i když to je pěkný když někoho zajímá takhle to auto.
Mno a už je po bastlu,ať jsou mu hutě lehké.
Uživatelský avatar
Petanek2101
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob bře 04, 2006 16:56
Bydliště: Trutnov

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků