Rosťova 2105ka

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 08, 2011 20:00

Já vím, že je to řízené MKO. Jde mi o to, že zmenšením odtrhu se může snížit mechanické namáhání elektricky odlehčeného kladívka a mohlo by lépe chodit ve vysokých otáčkách.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 08, 2011 20:04

Ano, jsem osel, o stranu vzad jsem se opravil. Menší mezera bude méně odskakovat.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » úte úno 08, 2011 22:05

Kdyby měla cívka (primár) odpor 0.2 ohmu, pak by při jí sepnutém přerušovači tekl proud 60 A a ztráta na ní by byla 720 W. to by za chvíli musela být rozžhavená do červena.
Skutečnost je v nejhorším případě cca 2 ohmy. (Literatura uvádí pro 12V cívky odpor primáru 2 - 4 ohmy). Proud je potom 6 A a ztráta 72 W, tedy 10x menší než uvažuješ a ty její plocha spolehlivě vyzáří. Samozřejmě bude horká.
Tranzistor BU 931P (datasheet) má v tom nejhorším případě max. saturační napětí 1 V, což představuje ztrátu 6 W, přičemž max kolektorová ztráta tohoto tranzistoru je (s ideálním chlazením) > 120 W. Takže je značně předimenzován .Běží - li motor budou všechny ztráty přibližně třetinové (uplatní se induktivní reaktance cívky).
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř úno 09, 2011 05:39

Petr HC, věř tomu, že u cívek určených pro favorita s elzapem či u cívek pro sovětsko-ruský bezkontakt je na primáru pod jedním ohmem. Konkrétněji, ruská cívka co mám teď zrovna po ruce má nějakých 0,3-0,5 Ohmnu, měřeno různými měřáky, pravda je někde "mezi" :lol: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » stř úno 09, 2011 10:28

Koko Loko píše:Petr HC, věř tomu, že u cívek určených pro favorita s elzapem či u cívek pro sovětsko-ruský bezkontakt je na primáru pod jedním ohmem. Konkrétněji, ruská cívka co mám teď zrovna po ruce má nějakých 0,3-0,5 Ohmnu, měřeno různými měřáky, pravda je někde "mezi" :lol: .

Ten ohmmetr zahoď. Pokud nemáš miliohmmetr, pak určitě "kecá" (stačí slabší baterka). Změř to klasickou metodou pana Ohma. Pusť do primáru 1 ev.2, 5 nebo 10 A , změř úbytek na vinutí (druhým přístrojem,připojeným přímo na vinutí - tedy za ampérmetrem) a odpor vypočti.
A pokud máš pravdu, cívku zahoď také, poněvadž má mezizávitový zkrat.
Naposledy upravil Petr HC dne stř úno 09, 2011 10:35, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 09, 2011 10:35

Petr HC píše:Ten ohmmetr zahoď.
Petr HC píše:A cívku zahoď také
:D :D :D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: No comment! L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod MartasBrno » stř úno 09, 2011 11:44

No, nevím, jak funguje origo favo zapalování, ale pokud je chytré a umí tu cívku při stojícím motoru odpojit, tedy pohlídá si aby netopila zbytečně, tak proč by cívka nemohla mít malej odpor? Aspoň se bude líp krmit v provozu.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř úno 09, 2011 12:28

Luděk Musil píše:
Petr HC píše:Ten ohmmetr zahoď.
Petr HC píše:A cívku zahoď také
:D :D :D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: No comment! L.


:lol: dobře, vzdávám to, mám tu větší množství vadných cívek, včetně těch dvou co mi vrčí v autech :koko: . Vadné mám též všechny měřáky od "pouťového", až po každoročně kalibrovaného, chjo.

Ač blbý středoškolák, povoláním výměnář, myslím, že měřit ještě umím.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Roman » stř úno 09, 2011 12:51

Citat z http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=2 : " Zapalovací cívka
Nesmí být zapojena do soupravy s kontaktním rozdělovačem. Odpor primárního vinutí je 0,6ohmu při 12V a přibližně 20A. Odpor sekundárníhovinutí je 5 kohmů. Hodnoty jsou pouze informativní. Cívku lze zkoušet pouze v sestavě bezkontaktního elektronického zapalování na zkušebním zařízení odborné dílny."
Inac ked sa hovori o cievkach. Velmi dobra cievka je origo cievka pouzivana v Tatre 603. Ma primarne vinutie vhodne pre kontaktny rozdelovac, ale ma vyssi prevod takze je schopnejsia dodat vyssie sekundarne napatie a celkovo vyssiu energiu iskry. Jej konstrukcia bola vynutena kontaktnym rozdelovacom a osemvalcovym motorom. Klasicka indukcna cievka to totizto za tak kratke doby zopnutia kontaktov nestihala .
Pouzival som ju niekolko rokov s elektronickym zapalovanim s tym, ze primarne vinutie bolo previnute hrubsim drotom. Zapojenie aj popis upravy cievky bol v nejakom amaterskom radiu (dost davno - favority este neboli na svete).
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned úno 13, 2011 18:07

Konkrétněji se jedná o cívku PAL 443 212 215 820, primár měřím 0,6 Ohmu, sekundár 4,82 KOhmu. S těmi 0,2 Ohmy na předchozí stránce jsem zjevně přestřelil, paměť mi již neslouží :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » ned úno 13, 2011 18:38

Ono taky nelze jednoduše počíátat proud cívkou dle Ohmova zákona . Elektronické zapalování odpojí automaticky cívku když se motor netočí , aby v případě "sepnutého" snímače neshořela . A pokud se motor točí se již nejedná o stejnosměrný proud - nýbrž střídavý a tam ve spojení z cívkou již Ohmuv zákon neplatí . Skuste si změřit odpor primárního vinutí trafa na 230V a z hrůzou zjistíte po dosazení hodnot do výpočtu proudu pomocí Ohmova zákona pro stejnosměrný proud ( I = U x R ) vám výjde že trafem "poteče" neůměrně velký proud který trafo nemůže přežít . Ono u střídavého proudu a cívky je to vše úplně jinak .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod rosta » ned úno 27, 2011 13:12

zima pomalu končí a včera jsem řešil první škody na vazidle-zjistil jsem že na straně řidiče upadla zástěrka i s držákem :( , tapec na levejch zadních dveřích je zkroucenej :? a Janě se povedlo rozštípat spojler :evil: navíc účinky soli na kastli.... :cry: po zimě. Držák zástěrky jsem naohýbal z novýho plechu a přinýtoval - spoj s nýty zapatlal karosářským tmelem....zástěrku jsem koupil novou v mototechně v Holicích za 40 kč-originál. Až nebude venku taková kosa budu pokračovat abych na jarním srazu neudělal ostudu.....
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod rosta » stř bře 23, 2011 20:18

tak dnes vyměněno vodní čerpadlo-ucpávka byla na dva kusy- chcalo to pod řemenicí a ložisko hučelo jako piliňák -jo a dostalo se mě do ruky nový od FENOXu-tak už je tam..... a ono je krásně zticha a hlavně neteče......
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod Kewint » stř bře 23, 2011 21:29

rosta, Někomu teče pumpa , někomu chladič, takže pumpa ode mě už je taky v pánu ? :D
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Kewint
 
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod rosta » pát bře 25, 2011 19:24

jo je..... :|
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků