Rosťova 2105ka

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 08, 2011 05:39

Favocívka má primár žádná celá něco ohmu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » úte úno 08, 2011 07:23

Koko Loko píše:žádná celá něco
Tak tomu říkám přesná hodnota :lol: . Sorry, ale nedalo mi to.
Ale Rosťo - držím palec ... však vono to pude! L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 08, 2011 14:24

Luděk Musil píše:Tak tomu říkám přesná hodnota :lol: ...
To jo, ale lecos to napovídá :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod rosta » úte úno 08, 2011 16:22

MartasBrno píše:Jakože už nenastartuješ ani v původní sestavě? Nebo ti nešlo jen to "lepší" zápalko?
jen to "lepší" na origo to chodí
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 08, 2011 16:29

Jo, třeba mně to stačilo :mrgreen:
Ono je fakt rozdíl mezi nula celá něco ohmu a nějakých pár ohmů. Určitě dostatečnej na to, aby něco zfajrovalo :x nebo nefungovalo :cry: .
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 08, 2011 17:46

Já si kdysi stavěl toto http://kotamuda.humlak.cz/navody_manual ... el_zap.htm , fachčilo výborně, dokonce i s tou favocívkou, ale to pak nebylo radno šahat na chladič tranzistoru nebo cívku :mrgreen: . Jednu úplně novou favocívku jsem tak díky své demenci uvařil, že zkolabovala. Po zchládnutí sice naběhla, ale nelze jí už věřit :? .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 08, 2011 18:28

Hm, Koko, (hodil by se přesun někam kde nebudem zavazet) koukám na ot zapojení. Je tam kond 100n/1000 jako náhrada původního kondíku 220n - nevím proč. A taky nevím, na co jsou kolem toho konce ty zenerky. Jedny jsou C-E, tož to chápu, aby se nešvihnul přechod, ale na co jsou tam ty samé dvě mezi C-B? TO by fungovalo zhruba stejně, akorát proud místo zenerkama poteče tranzistorem, který se díky nim otevře. Dávno již jsem věděl o antisaturační diodě a pod... Asi to budu muset zase nastudovat.

Kolik to tvoje zápalko najezdilo? (mám na mysli problémy se samočištěním kontaktů, ale taky mne vyloženě zaujalo zmenšení odtrhu a tím zlepšení funkce v točkách - to je supr. Ale furt je to jen zlepšovák kladívka. )

Aha, ono je to tak trochu podle fojtíka http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=403 a http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=385
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » úte úno 08, 2011 19:12

Koko Loko píše:To zápalko se k tobě dostalo jako zaručeně dobré? Nebo nějak po haluzi? Jen tak mimochodem, favocívku bych tam nedával. S BU931 by to sice chodilo, ale hřálo jako blázen.

To se Ti ten koncový tranzistor plně neotevíral (velké Usat). Mně ho uchladila krabička od regulátoru napětí dynama.
To MartasBrno-samočištění kontaktu je zde problém - nesmí se na něj dostat ani stopy oleje. Vše vyřešil bezkontaktní přerušovač jak jsem již psal. Jo, a BU931 má ochrannou diodu C-E integrovánu v systému, takže ty mezi C-B jsou pro sichr.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 08, 2011 19:37

MartasBrno píše:Kolik to tvoje zápalko najezdilo? (mám na mysli problémy se samočištěním kontaktů) ...
Sloužilo ve dvou autech, něco přes tři roky s nájezdem nějakých 45 tis. . Nic se nezanášelo, kontakt stále jako nový, samozřejmě občas jsem jej přejel flanelem.

Petr HC píše:To se Ti ten koncový tranzistor plně neotevíral ...
Řekl bych, že se otvíral, až až, ta zátěž byla na něj moc. S originální cívkou bez tepelných projevů.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 08, 2011 19:41

A ten odtrh jsi měl standardní, nebo zmenšený?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 08, 2011 19:43

Standardní v toleranci spíše ke kladné hodnotě, to s tím zmenšováním mi nesedí, to už pak musí v točkách píliš odskakovat. I když, ujasněme si pojmy a dojmy, bavíme se o zmenšování mezery?

Edit: Jsem osel, menší mezera, menší snaha odskakovat, větší mezera, větší snaha odskakovat.
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne úte úno 08, 2011 20:02, celkově upraveno 1
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 08, 2011 19:45

Ano, mezery. Používám terminologii špatně?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 08, 2011 19:48

No někdy se mluví i o úhlu sepnutí, ten se tuším zvětšuje zmenšením mezery, prosťáčci joko jsem já v tom mají bordel :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » úte úno 08, 2011 19:51

Koko Loko píše:
Petr HC píše:To se Ti ten koncový tranzistor plně neotevíral ...
Řekl bych, že se otvíral, až až, ta zátěž byla na něj moc. S originální cívkou bez tepelných projevů.

??? čím více se tranzistor otevře, tím méně hřeje.
To MartasBrno : na odtrhu (úhlu nabíjení cívky) vůbec nezáleží. Monostabilní KO na sestupnou hranu (v okamžiku počátku odtrhu) vypne koncový tranzistor na dobu kyvu MKO, tím dojde k indukci do sekundáru cívky (jiskra) a po zbytek doby do dalšího odtrhu se cívka nabíjí. Proto musí být doba kyvu MKO volena tak, aby i při nejvyšších otáčkách zbyl dostatečný čas na nabití cívky mezi jednotlivými zážehy. Proto jsou lepší cívky s menším odporem primáru (nabíjí se větším proudem a tím jim pro stejnou energii ve Ws stačí kratší čas). Tento nedostatek řeší tyristorová zapalování s pomocným VN zdrojem - ale to by bylo na další dlouhou debatu.
Naposledy upravil Petr HC dne úte úno 08, 2011 19:59, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Křečík Barbuška » úte úno 08, 2011 19:57

Petr HC, naznačuješ snad, že sepnutí zátěže, byť induktivní o hodnotě cca. 0,2 Ohmu ponechá BU931 chladným?

MartasBrno, k tomu snižování mezery, ano, vůči tomuto je to zápalko díky konstrukci imunní, než jsem jej deaktivoval v sedmičce, byl odtrh téměř nulový ... vlivem "kvalitního" kontaktu v novém rozdělovači, rohatka obrousila pertinax nebo co to bylo zač.
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne úte úno 08, 2011 20:00, celkově upraveno 1
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků