II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Moderátor: Moderátoři

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Sid » sob lis 26, 2011 23:12

Takže dnes sme merali tlak vo valcoch. Podľa dielenskej príručky. Píše sa, že minimálny tlak by mal byť 1,18 MPa. Náš manometer má však stupnicu v Kg/cm2 Alebo v PSI. Zapisoval som to v tých Kg/cm2 a hodnoty boli takéto:
1. valec:9,6
2. valec:9,3
3. valec:9,7
4. valec:9,6
Po prepočte je to tak 0,88-0,9 MPa, čo je menej ako 1,18. Toto značí asi len jediné: Dni tohoto kombíka sú asi definitívne spočítané.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Jakub Metelka » sob lis 26, 2011 23:17

Co přehodit za jiný motor :?: :wink:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
 
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Sid » sob lis 26, 2011 23:22

To auto má totálne zhnitú karosériu a umretý motor. Čiže neexistuje. Ak by ten motor mal tlaky v poriadku, tak by sme ho už vycibrili a poopravovali aj karosériu, ale takto to ozaj nemá cenu.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Jakub Metelka » sob lis 26, 2011 23:24

Sid píše:To auto má totálne zhnitú karosériu a umretý motor. Čiže neexistuje. Ak by ten motor mal tlaky v poriadku, tak by sme ho už vycibrili a poopravovali aj karosériu, ale takto to ozaj nemá cenu.


Tak to je pak jiná.
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
 
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Sid » ned lis 27, 2011 22:58

Dnes sa konalo opakované meranie s úplne nabitou baterkou, tlaky vyšli vyššie, ale stále je to málo, tak sme začali vyberať diely, ktoré využijeme.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Hurikán » pon lis 28, 2011 00:26

Já si Side myslím, že to zbytečně moc dramatizuješ. Jezdí to auto? Jezdí. Takže na cesty do hory to musí stačit. Naměřeným údajem bych se v tomto případě neřídil. "Směroplatné" :) jsou v tomto případě praktické zkoušky vozidla. :lol: :mrgreen:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Vašátor » pon lis 28, 2011 09:35

A to jsou tlaky na studeném nebo na teplém motoru? On to je totiž docela velkej rozdíl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Sid » pon lis 28, 2011 13:02

Samozrejme, že sme merali tlaky na motore, ktorý sme nechali hodinu v kuse bežať. Riadili sme sa presne podľa dielenskej príručky. Čiže ohriať, vyšróbovať sviečky, nasadiť tlakomer,odpojiť zapaľovanie, stlačiť plynový pedál na podlahu a štartovať, pokiaľ sa tlak neprestane zvyšovať. Namerali sme nielenže nízke tlaky, ale medzi nimi boli aj zásadné rozdiely. Skrátka to podľa dielenskej príručky nevyhovuje. Postupovali sme ďalej, do válca sme dali 20-25 ml oleja a zopakovali meranie. Tlak vyletel až na 16 atmosfér, to znamená, že je chyba na tesnosti valec-piest.

Pred dvomi rokmi sme sa s tým motorom trocha hrali. Bol prasknutý krúžok na 3. valci. Menili sme všetky ložiská, krúžky, tesnenia, zabrusovali sme ventily, menili guferá na ventiloch... Lenže vtedy sme nemali ani dielenskú príručku a ani dutinomer, preto sme to proste len poskladali v dobrej viere a ono to aj jazdilo. A lepšie ako predtým. A jazdilo by to naďalej, lenže je tam lenže.

Nedávno sme zistili, že sa nám už totálne prepadá pravá veža do motorového priestoru. Vytiekla nám náplň v brzdách niekde buď cez zadné brzdy, alebo brzdový valec. Čiže sa na tom nedalo jazdiť. Tým pádom už bolo treba začať niečo robiť a chceli sme to vyvariť. Samozrejme, že len nosné časti a výztuhy, aby bola zachovaná pevnosť karosérie. To by nebol žiadny problém, ale ešte bolo treba opraviť aj zadné brzdy. Bolo by treba zohnať štíty typu 2101, 1 sadu obloženia a štít prednej brzdy. Zadná náprava totižto ani nieje z 2102ky, ale z iného vazu a zadné brzdy tam ktosi naskladal z toho, čo mal poruke. Tak aj to sme chceli, aby to bolo v originále a v 100 percentne funkčnom stave. Plus ešte nieaké drobnosti navyše.

Z toho vylýva, že vlastne celé to auto už bolo prakticky na odpis, ale za niekoľko dní v garáži by sme ho dali do kopy a aj sme sa na to chystali a hlavne kvôli tomu motoru. Ale dostali sme nápad si ho vyskúšame, či je ozaj v takom skvelom stave, ako si myslíme a to bohužiaľ nebol. Tak sme sa včera rozhodli, že si odmontujeme čo sa nám z neho zíde a začali sme rozoberať. Ostalo už len torzo, z ktorého ešte zhodíme pár vecí a prídu si to odviezť na šrotovisko.
Bolo to ťažké rozhodnutie, to auto by sme v januári mali už 4 roky, takže už toho pamätá bolo s ním super. Nikdy sme si ani nemysleli, že ho pošleme do šrotu, ale bohužiaľ to dopadlo takto.
Včera sme zistili, že to je ešte oveľa hnilšie ako sme čakali. rámčeky svetlometov mi ostali v ruke a v čele len diery. Keby poriadne buchnem po svetle, tak by aj odpadlo, Pravý nosník, o ktorý je chytený nárazník už mal zo strany od kolesa prehnitú dieru dovnútra a okolo držiaka nárazníka to je obhnité, že na držiaku je prišróbovaný len kus hnilej plechy. Celý predok na tom aute drží iba silou vôle.
... Ale aj tak by sme to polátali, keby bol ten motor v poriadku. Takto to však bohužiaľ nemá cenu.
Najhoršie je, že teraz sme bez kombíka.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Sid » pát pro 02, 2011 23:19

Dnes o 12tej hodine zakončil kombík svoju životnú púť na vrakovisku Despe v Prievidzi. Polorozobratý skelet odviezla od Doktora z dvora odťahovka tej firmy. Musela ho ťahať hydraulickou rukou z dvora na cestu po podvozku, lebo kolesá sme si nechali. Zmocnil sa ma taký zlý pocit zrady a mám tušenie, že sme spravili strašnú kokotinu keď sme si ho nenechali naďalej. Nikdy som si nemyslel,že takto skončí, dúfal som, že sa raz dočká znovuzrodenia. Bohužiaľ sa tak nestalo. Budiž mu vysoká pec ľahká. Dosť sme toho s ním prežili a bol pevná súčasť partie.
Ale túto tému si chcem nechať naďalej, aspoň mám nieaké fotky, kde môžem občas zavspomínať.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re:

Příspěvekod MartasBrno » pát pro 02, 2011 23:31

Majo píše::axe:
volanty(ani nic ine) nepredavam, som zberatel starozitnosti :mrgreen:

trochu som sa hral so skicarom:
Obrázek
new added 10.10.2007 22:00
Obrázek

To je historie, tyhle příspěvky :-) Ale je fakt, že jste to auto zachránili před přestavbou.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Majo » čtv pro 29, 2011 08:34

nj na taku prestavbu bude nejaka pekna nehnila 1500vka ovela lepsia :weedman:

a vam, Side, ostalo aj bez tohto kombika dost roboty, takze diely sa urcite hodia 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Sid » čtv pro 29, 2011 22:25

Už máme druhý a oveľa lepší kombík a robota pomaličky pokračuje vpred. Niektoré diely sme už aj použili.
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Majo » pát pro 30, 2011 10:46

pozeral som, co vsetko ste uz pozbierali, pekna zbierka, uz ste ma prekonali ked ratame len Lady :-D
drzim prsty pri renovaciach
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: II prírastok v zbierke Sida a Doktora

Příspěvekod Sid » ned pro 17, 2017 15:52

Nech to neumrie..
Sid
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků