Takže nedávno som písal, že sa treba pozrieť na palivovú sústavu. Dnes sme sa nútene na ňu pozreli, videli a neverili vlastným očiam.
Ale začnem od prvopočiatku. Na strane 14 je fotka vymenenej hadice, ktorá spojuje tankovacie hrdlo a palivovú nádrž. Vtedy, keď sme ju menili sme chceli odkaliť a prepláchnuť aj nádrž. Lenže ten šrób nešiel povoliť ničím a jediná možnosť by bola nadvariť naň tyčku, čim by vznikla páka... Lenže zvárať nádrž s čo i len výparmi by mohlo skončiť veľmi zle. Tak sme to vtedy neurobili. Do toho auta vždy tankujeme z bandasky cez lievik so sitkom, takže špinu to zachytí.
Máme namontovaný aj prídavný filtrík na palivo a nikdy v ňom nebola ani smietka. Možno aj za to, že sme mali vždy viac ako 1/4 nádrže benzínu a tú špinu nenasalo. Ako sme sa minule vozili, mali sme len pár litrov nad rezervou, sa stalo, že niekedy autom zašklbalo a stratilo silu, ale potom to zas išlo normálne. Povedali sme si: asi nasalo nieakú špinku, budeme to musieť niekedy vyčistiť.
Dnes sa to však stalo fatálnym. Vyšli sme z dvora a za chvíľu autom zalomcovalo a zdochlo. Naštartovali sme a zas to isté. Tak hneď nazad. Otvorili sme kapotu, pozerám na prídavný filtrík a je plný hnusnej oranžovej nepriehľadnej tekutiny. Povolil som pásku, vytiahol hadicu, odtiekla z neho časť oranžovej sračky a na tom rebrovanom papieri filtra ostala pevná hmota pripomínajúca maltu. Tak sme pekne ručne vypumpovali čo šlo a budeme mať čo robiť. Mimochodom ten zahumusený filtrík je medzi pumpou a karburátorom. A keď bol ten taký zasratý, ako potom bude vyzerať tá nádrž
To svinstvo bude aj v karburátore, takže sa máme na čo tešiť.
Plánujeme nádrž zhodiť, naliať do nej trocha benzínu, nasypať matice, pomutaľovať a vyliať. Snáď to tak vyčistí. Hadice dáme všetky nové, to aj tak treba, trubky prepláchneme a ostatok len rozobrať, vyumývať a vyfúkať.