Majov kombál II - Legenda pokračuje

Moderátor: Moderátoři

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje

Příspěvekod Majo » pát čer 17, 2016 05:20

si dobry :-) 1944ccm.
Piesty i ojnice su z motora 21126(Priora 1,6), oboje neskutocne lahke a kluka je najvacsia existujuca = 92mm. Je ju vcelku zaujimave dostat do bloku tak, aby sa ojnice pretacali a bolo pri nich este aj miesto na nejaku roztaznost + volu na loziskach.

Celkove zivotnost tohto motora odhadujem do 100tkm a je vcelku mozne, ze mi niekde v otackach vykukne ojnica. Toto bude asi jediny motor, kde fakt necham obmedzovac na 6000. Pri tak vysokej kluke a tak malych piestoch budu tlaky na stenu valca obrovske. Ale za tu srandu to stoji 8-)
Přílohy
13474174_1208841372461882_599907305_n.jpg
13459616_1208841902461829_1499369269_n.jpg
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje

Příspěvekod Cory » pát čer 17, 2016 06:01

Len dalej skusaj a vychytaj muchy,aby som to potom mal jednoduchsie :D ale ja si budem musiet vystacit s mensim objemom....100 tis? Neblazni,ved ty vsade menis motor po 50tis km :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje

Příspěvekod Luděk Musil » pát čer 17, 2016 06:08

Majo píše:si dobry :-) 1944ccm.
Tak celkovou kubaturu jsem odhadl celkem správně. Ale vycházel jsem z jiných čísel
Luděk píše:tak odhaduju 84x84 = 1900
což je tedy (přesně) 1862. Takže je to 82x92. Podčtvercový motor. Odhaduju, že to bude spíše tahoun než rychlík. S těma otáčkama bych to opravdu nepřeháněl. Předpokládám že jednotlivé sestavy (pístxojnice) máš svážený na gram. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje

Příspěvekod Patrac » pát čer 17, 2016 06:36

to má ještě nedoběh?? nebo písty nejsou úplně nahoře. Asi spíš to druhý že :) protože je mi jasný že nedoběh by si asi "obrousil" :mrgreen:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje

Příspěvekod Luděk Musil » pát čer 17, 2016 06:40

Jestli jsou oba obrázky focený bez pohybu kliky, tak tam vidím cca 1 mm nedoběh :?: .
Stejně to musí mít kompresi jaxviň. Počítal jsi to?
Když jsem si (některé hodnoty odhadem) to dohodil do tabulky - tak mi vychází šílený číslo - cca 12. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje

Příspěvekod Majo » pát čer 17, 2016 10:55

To nie je zas tak šialené číslo, kto si pamätá moju prvú 1.6(motor, ktorý som mal najdlhšie najprv na karbe, potom na SPI a umrel na Webroch na prechlastany roztopeny 4.piest) mal kompresný pomer 13.5:1. Ovšem jazdil iba na 100 oktan a na webroch bol problém ho odladit na hranicu zvonenia.
Tento som ešte nepočítal, nedobeh je však neskutocnych 2.4mm. Znižovať blok nebudem, budem upravovať hlavu včetne spalovaku, znižovať sa tiež nebude, kompresak sa doladi tesnenim, ktoré sa bude robiť stejne na mieru(lebo 82.0).... Moja predstava je 11.5:1, ale keď budem 0.5 hore/dole, tak som spokojný....

A kvôli vyvážovaniu som pred časom kupoval digivahu s presnosťou 0.1g a posledný motor sa mi aj podarilo skutočne vyvážiť na 0.1g, teda na nepresnosť váhy.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje

Příspěvekod dvk » pát čer 17, 2016 11:04

Pecka ! :thumbleft:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje

Příspěvekod Majo » pát čer 17, 2016 19:07

A ešte jeden detail k tomu, že to bude spíše tahoun než rychlík, ono je pravda, že ta kluka je strašne ťažká a vysoká, ale to je tak všetko. Tie ojnice a piesty z Priory majú strašne nízku hmotnosť, takže aj keď použijem ťažký zotrvačník, ten krútiaci moment nebude ani zďaleka taký ako u obdobného retazoveho motora s ťažkými ojnicami a piestami. A aj ten, čo som staval do Nivy sa napriek geometrii(84x88) javí ako veľmi točivý."jede to hezky vodspoda" ale na 6000 to zďaleka nekončí a to je sériová vačka... Takže sa budem musieť krotit :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Majov kombál II - Legenda pokračuje

Příspěvekod Cory » pát čer 17, 2016 20:28

Ono zasa ked porovnas krivky motorov 21124 a 21126, oba 1,6 a 16V, akurat priora ma lahku kluku, ojnice a piesty, tak 21126 ma krivku tociveho momentu polozenu vyssie uz od 1500ot., v bode maximalneho momentu 21124 je krivka 21126 tiez vyssie a este pokracuje dalej k 4000ot. Takze podla mna to bude lepsi tahun ako rovnaky motor s tazkou zostavou, len tomu mozno bude treba viac slapat na pedal, kedze zotrvacnost hmoty bude nizsia. Ovšem s tou tazkou klukou...je to aj tak diskutabilne :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků