Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Teepee » stř kvě 31, 2006 07:52

A co sezoní pojistění, které nabízí ČPP. Vybereš si období (třeba květen až říjen) uzavřeš smluvu o povinném ručení a platíš jen ten časový úsek (v mém příkladě polovinu). Bonusy Ti nabíhají polovičním tempem, a co je hlavní udajně není potřeba v době kdy nemáš platné povinné ručení vracet značky do depozitu. I když s tím depozitem je to sporné. Smlouva o Povinném ručení se dá uzavřít taky třeba jen na měsíc (U ČPP za 1/10 roční ceny) a když smlouva vyprší a značky neodevzdáš a nejezdíš tak sice hrozí finanční postih, ale pokud s tím nepojedeš, tak kdo jiný by do toho štoural?
Já to sice vím, buď Česká kancelář pojistitelů (ale nevím jak moc to v praxi dělají) a nějaký nenechavý udavač (to si musíš ohodnotit sám).
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Jelen » stř kvě 31, 2006 14:12

Hm, nejlepší nápad mi zatim přišel nechat si udělat tu veteránskou testaci na normálních značkách a pak jen platit 500/rok a normálně jezdit na STK. Uvidim, jak to dopadne. V originál stavu je a nějaký úpravy nemám v plánu. Na to dávat tam ozon, to mi pár lidí tady rozmluvilo(nepřímo, přece jen výkon je výkon) tak snad to projde.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Ondrej » sob čer 10, 2006 22:22

Tak něco tu už nadhodil Martin, o další se pokusím já.

Klubovou testaci mohou poskytovat jen kluby, které mají atest, což nejsou všechny. Některé z klubů navíc provádějí klubové testace jen pro členy, některé i pro nečleny. Chce to pohledat, který klub v Tvém okolí testuje i pro širokou veřejnost, abys ses nemusel registrovat do klubu a platit ještě roční členské poplatky.
Pro nečleny zde testuje třeba VCC Mohelnice, ale to je pro Tebe poněkud z ruky.
Délka platnosti klubových testací se také různí, u některých klubů je pouze na rok, u jiných na pět let. Cena těch ročních testací jest orientačně kolem 400,-kč, pětiletých kolem tisícikoruny.
Po provedení klubové testace Ti zůstávají stávající SPZ/RZ a také stávající doklady. Jezdíš prostě dál na normálních značkách a chodíš každé dva roky na STK.

Kriteriem pro hodnocení je samozřejmě co nejpůvodnější stav, ale přísnost hodnocení se klub od klubu různí, to nejde nijak shrnout, nicméně obecně jsou klubové testace méně přísné než krajské testace (sloužící k vydání průkazu historického vozidla) a jsme v Čechách, takže se samozřejmě dají i docela snadno koupit :wink: :roll:


Sezonní pojištění u ČPP je samozřejmě také možnost, tedy spíše pro toho, kdo auto nepoužívá pro denní provoz a přitom ho nemá úplně originální. Momentálně tak mám pojištěného já svého poláka, než jej klubově otestuji.
Mimo sjednanou sezonu opravdu není potřeba dávat SPZ do depozitu, můžou zůstat na autě, ovšem pakliže bys s tím autem někam vyjel a chytili Tě policajti nebo jsi způsobil nehodu... tak asi není potřeba vysvětlovat více.
Uživatelský avatar
Ondrej
 
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.

Příspěvekod Deli » sob zář 09, 2006 11:40

Ondrej píše:Sezonní pojištění u ČPP je samozřejmě také možnost, tedy spíše pro toho, kdo auto nepoužívá pro denní provoz a přitom ho nemá úplně originální. Momentálně tak mám pojištěného já svého poláka, než jej klubově otestuji.
Mimo sjednanou sezonu opravdu není potřeba dávat SPZ do depozitu, můžou zůstat na autě, ovšem pakliže bys s tím autem někam vyjel a chytili Tě policajti nebo jsi způsobil nehodu... tak asi není potřeba vysvětlovat více.


Je tomu opravdu tak? Doted jsem byl presvedcen, ze kdyz mam SPZ, tak musim platit povinne(od 1.1.2000).


Od jakeho roku vyroby muze auto projit klubovou testaci a pak mit mensi pojistne?
Deli
Deli
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Ondrej » čtv zář 14, 2006 20:24

Ano, je to tak, ale pokud vím, tuhle službu nabízí jenom ČPP. Jde o to, že máš trvalý doklad o pojištění, který vozíš s sebou, napsaný na dobu neurčitou, ale přitom ve smlouvě máš přesně uvedenou dobu, kdy pojištění aktivně platí (mně konkrétně od dubna do října) a tuto dobu si také platíš.

Testace historických vozidel jsou omezeny regulemi FIVA, která stanovuje i minimální přípustné stáří pro testaci. Přesným číslem si nejsem jistý, protože se to průběžně posouvá, ale mám pocit, že stáří vozu musí být alespoň 25 let, přičemž je tam tuším ještě nějaké další omezení v tom smyslu, že pokud se ta konkrétní typová generace vozů vyráběla déle (tzn. pakliže by naprosto stejný typ vozu, jaký bys chtěl otestovat, mohl být i mladší pětadvaceti let), tak za určitých okolností nelze otestovat ani třeba ten exemplář, který by věkově odpovídal.

Například na 2101 veteránská testace není problémem, ale ani nejstarší 2105 by už sem zřejmě nespadala.
Uživatelský avatar
Ondrej
 
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.

Příspěvekod Jelen » čtv zář 14, 2006 20:38

Mě šlo o 2103, do kdy se dělaly? Já mám 77 rok, čiliž jí je za půl roku 30...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod zigulman » pát zář 15, 2006 05:58

No taky jsem se tim zabyval,chci si na veteranske papiry nahodit Milaska 2105/83.
No klubova testace asi nepripada v uvahu ackoli uz mame ofic. klub,bo nemame proskoleneho komisare. Ale ptal jsem se po ruznych klubech naokolo a snad by to ani nemusel byt problem.Z jednoho se mi ozvali ,ale protoze tento rok testuji vozy do roku 82 tak to mam zkusit az pristi rok kdy bude na rade 83. Ale s ladou je jeste dalsi problem,nikdo ji nezna a tak nevi co tam ma byt a co uz je predelavka.Z jednoho klubu mi napsali ze se lady nestiti,ale problem je v neznalosti toho auta.
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani :-)
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
zigulman
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv srp 04, 2005 09:03
Bydliště: Prerov

Příspěvekod Teepee » pon zář 18, 2006 06:44

zigulman píše:Z jednoho klubu mi napsali ze se lady nestiti,ale problem je v neznalosti toho auta.

No jo, bude se muset najít někdo, kdo LADU dobře zná. A kdopak to asi bude, Ferda, kterej je sice všečlenem různých asociací, klubů a opravuje vozy startující se klikou a nebo ten kdo se v tom denně vrtá a má za sebou rekonstrukci LADY?
Možná jednou přijde doba, kdy po někom "z nás" šáhnou.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod zigulman » úte zář 19, 2006 05:52

No ja jsem pro aby jsme si jednoho komisare vyskolili.Ale nejak nevim co a jak.Kazdopadne by to mel byt ladysta celym telem i dusi se znalosti vsech modelu.
Takze kdo bys to chtel delat a mas pro to predpoklady tak se ozvy :-)
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani :-)
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
zigulman
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv srp 04, 2005 09:03
Bydliště: Prerov

Příspěvekod Wolf » úte zář 19, 2006 06:08

zigulman píše:No ja jsem pro aby jsme si jednoho komisare vyskolili.Ale nejak nevim co a jak.Kazdopadne by to mel byt ladysta celym telem i dusi se znalosti vsech modelu.
Takze kdo bys to chtel delat a mas pro to predpoklady tak se ozvy :-)

Ja mam pomerne slusne vzdelani automobiloveho smeru, prvniho zigula jsem koupil pred dvaceti lety, ale delat to nechci :D :D :D . W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Ondrej » úte zář 19, 2006 10:58

zigulman píše:No ja jsem pro aby jsme si jednoho komisare vyskolili.Ale nejak nevim co a jak.Kazdopadne by to mel byt ladysta celym telem i dusi se znalosti vsech modelu.
Takze kdo bys to chtel delat a mas pro to predpoklady tak se ozvy :-)

Nevím, jaké máš povědomí o tom, co je všechno potřeba kolem toho, takže to napíšu poněkud obšírněji.

Základem je existence oficiálního klubu, který musí být registrovaný u jedné ze čtyř nebo pěti veteránských asociací pověřených ministerstvem- tedy buď VCC ČR, AKHV nebo další (nepamatuju, jak se všechny jmenují).
Každá z těchto organizací má trochu jiné podmínky pro registraci u nich, ale řekněme obecně, že za každého člena klubu (v tomto případě asi Ladaklubu) je jim třeba platit roční příspěvek, který se pohybuje od cca 50 kč do 300, za kterýžto obnos také tyto organizace nabízejí rozdílné služby. Některé nabízejí "v ceně" vyškolení testačních komisařů, u některých je to vyškolení potřeba zaplatit extra, některé nabízejí ABA kartu (vcelku k ničemu), některé ne, atp.
Každopádně aby si Ladaklub mohl provádět klubové testace, musí si u některé z těch organizací nechat vyškolit komisaře, a to v počtu alespoň tří jedinců.

Takže není to jenom tak.
Uživatelský avatar
Ondrej
 
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.

Příspěvekod zigulman » stř zář 20, 2006 06:42

aha hmmm no abych se priznal tak nevim co to obnasi,to jsem se nikde nedocet,pouze jsem studoval u ostatnich klubu co k tomu vsechno potrebuju. Takze dle tveho popisu to asi sranda nebude,takze mi asi nezbude nic jineho nez se domluvit s tim klubem pristi rok az budou delat rocnik 83 a nechat si udelat klubovou testaci.
Nebo mate nekdo odkaz na klub co to jeste dela? Ten co se mi ozval je Veterán Klub Vysočina
Lada neni jen auto,je to zivotni styl.
2103 model 77 Bila pani :-)
2105 model 83 Milašek
2105 model 85 otrok
zigulman
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv srp 04, 2005 09:03
Bydliště: Prerov

Příspěvekod Ondrej » stř zář 27, 2006 21:56

Pro nečleny tady na Moravě testuje třeba HCC Mohelnice anebo jsem měl posledně nabídku od člena jakéhosi brněnského Praga klubu, ale nevzpomenu si přesně, jak se ten klub jmenoval. Našel jsem spoustu vizitek, ale ne zrovna tu, kterou jsem hledal...
Schůdné by mohly být obě varianty, HCC je velký a známý klub a u toho brněnského má zase ten člověk, který mi jej nabízel, otestovanou novější verzi poláka, tedy nějaký model '76 nebo '78
Uživatelský avatar
Ondrej
 
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.

Příspěvekod Ondrej » sob pro 02, 2006 22:52

Takže koho to zajímá, minulou sobotu jsem byl v Praze na výroční schůzi Asociace Klubů Historických Vozidel ČR (AKHV), kde prezident asociace pan Danda na všechny testační komisaře apeloval, aby netestovali auta, se kterými chtějí jejich majitelé běžně jezdit, ale přitom platit jen dvanáctinu pojištění. A to i kdyby vůz z hlediska stáří a autentičnosti stavu odpovídal legislativním požadavkům. Důvodem jsou hlavně škody způsobené při provozu s těmito vozidly- AKHV se obává, že by pojišťovna (v současné době stále jenom Česká) úplně zrušila výhodu 1/12 pro otestované veterány a pak by na to doplatili všichni.

Píšu o tom hlavně kvůli Martinově zmínce, že
... veteranske SPZ jsou dost omezujici, rozhodne nejsou pro bezny provoz. Tobe staci jen tzv. "klubova testace", tj. protokol, ktery ti muze vystavit nektery z veteran klubu...


V souvislosti s tím se probíralo, zda stanovit hranici 25 nebo 30 let pro testaci historických vozidel. Bylo to 50/50, ovšem FIVA letos odsouhlasila ponechání 25 leté hranice, takže se prozatím nic nemění...

Třetí moje zpráva se týká podrobností ohledně výše probíraného zřizování klubových testačních komisařů.
Aby jste se jako Ladaklub mohli zaregistrovat u jedné z veteránských asociací (viz můj starší příspěvek), je potřeba svolat schůzi, na níž zakládající členové oficiálně založí Ladaklub jako občanské sdružení a sepíšou stanovy klubu, které si pak nechají potvrdit na ministerstvu. Zároveň je potřeba nechat si zapsat vlastní IČO klubu a prostřednictvím podpisů zakládajících členů stvrdit vůli klubu registrovat se v některé z veteránských organizací. Jakmile bude existovat oficiální klub se vším všudy, bude si také muset vést podvojné účetnictví!
Bez toho vás nikde nezaregistrují.

Až bude tohle všechno splněno, bude možno vyplnit žádost o registraci a vybrat jednoho nebo dva jedince z vedení klubu, kteří budou na výroční schůzi asociace prezentovat svůj klub- o přijetí klubu se totiž vedou diskuse, kladou se dosti nepříjemné otázky a nakonec o přijetí přítomní zástupci již registrovaných klubů hlasují.

Pak teprve bude moci klub vybrat ze své členské základny alespoň tři adepty, které navrhne na post klubových testačních komisařů. Asociaci se návrhy předkládají s jejich podpisovými vzory a s potvrzením předsedy (Lada)klubu. Asociace pak jednou nebo dvakrát ročně provádí školení testačních komisařů, které musí každý adept podstoupit jednou ročně.

Tolik podrobnější popis vypsaný proto, aby dál nevznikaly nějaké nejasnosti a nesrovnalosti. Řešíme to teď v našem (Fiat)klubu a pokud se vše podaří vyřídit tak jak si představujeme a jak se to jeví, v červnu příštího roku bychom už mohli testovat :D
Uživatelský avatar
Ondrej
 
Příspěvky: 75
Registrován: stř zář 01, 2004 22:20
Bydliště: Zb.

Příspěvekod Myso » pon pro 04, 2006 10:55

super prispevok Ondreji, diky, dal by osm ti helped bodik keby to slo, bohuzial to moze iba clovek co zalozil tuto temu...

btw. my uz mame klub oficialne zaregistrovany aj s vlastnym ICOm...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Myso
 
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků