Takže koho to zajímá, minulou sobotu jsem byl v Praze na výroční schůzi Asociace Klubů Historických Vozidel ČR (AKHV), kde prezident asociace pan Danda na všechny testační komisaře apeloval, aby
netestovali auta, se kterými chtějí jejich majitelé běžně jezdit, ale přitom platit jen dvanáctinu pojištění. A to i kdyby vůz z hlediska stáří a autentičnosti stavu odpovídal legislativním požadavkům. Důvodem jsou hlavně škody způsobené při provozu s těmito vozidly- AKHV se obává, že by pojišťovna (v současné době stále jenom Česká) úplně zrušila výhodu 1/12 pro otestované veterány a pak by na to doplatili všichni.
Píšu o tom hlavně kvůli Martinově zmínce, že
... veteranske SPZ jsou dost omezujici, rozhodne nejsou pro bezny provoz. Tobe staci jen tzv. "klubova testace", tj. protokol, ktery ti muze vystavit nektery z veteran klubu...
V souvislosti s tím se probíralo, zda stanovit hranici 25 nebo 30 let pro testaci historických vozidel. Bylo to 50/50, ovšem FIVA letos odsouhlasila ponechání 25 leté hranice, takže se prozatím nic nemění...
Třetí moje zpráva se týká podrobností ohledně výše probíraného zřizování klubových testačních komisařů.
Aby jste se jako Ladaklub mohli zaregistrovat u jedné z veteránských asociací (viz můj starší příspěvek), je potřeba svolat schůzi, na níž zakládající členové oficiálně založí Ladaklub jako občanské sdružení a sepíšou
stanovy klubu, které si pak nechají potvrdit na ministerstvu. Zároveň je potřeba nechat si zapsat vlastní
IČO klubu a prostřednictvím podpisů zakládajících členů stvrdit vůli klubu registrovat se v některé z veteránských organizací. Jakmile bude existovat oficiální klub se vším všudy, bude si také muset vést podvojné účetnictví!
Bez toho vás nikde nezaregistrují.
Až bude tohle všechno splněno, bude možno vyplnit žádost o registraci a vybrat jednoho nebo dva jedince z vedení klubu, kteří budou na výroční schůzi asociace prezentovat svůj klub- o přijetí klubu se totiž vedou diskuse, kladou se dosti nepříjemné otázky a nakonec o přijetí přítomní zástupci již registrovaných klubů hlasují.
Pak teprve bude moci klub vybrat ze své členské základny alespoň tři adepty, které navrhne na post klubových testačních komisařů. Asociaci se návrhy předkládají s jejich podpisovými vzory a s potvrzením předsedy (Lada)klubu. Asociace pak jednou nebo dvakrát ročně provádí školení testačních komisařů, které musí každý adept podstoupit jednou ročně.
Tolik podrobnější popis vypsaný proto, aby dál nevznikaly nějaké nejasnosti a nesrovnalosti. Řešíme to teď v našem (Fiat)klubu a pokud se vše podaří vyřídit tak jak si představujeme a jak se to jeví, v červnu příštího roku bychom už mohli testovat