Zdravím všechny!
Rád bych založil nové téma na motorové rogalo s karburátorem DAAZ 2105 a motorem VW T1 1600, z let 1970 - 1973.
Modifikace, které na motoru mám:
- motor je přestavěn na 1600 ccm (původně 1300)
- mechanické palivové čerpadlo je vyměněné za elektrické
- na motoru je karburátor DAAZ 2105-1107010-20
- na motoru je rozdělovač JFU 4 (0 231 146 101 a 113 905 205 AL) s podtlakovou regulací
Přikládám pár fotek mého rogala a budu vám moc vděčen, když mi poradíte ke správnému seštelování karburátoru DAAZ 2105.
Děkuji.
Martin
Motorové Rogalo VW T1 1600 karburátor DAAZ 2105
Moderátor: Moderátoři
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600 karburátor DAAZ 2105
A mám hned dotaz na správné zapojení karburátoru DAAZ 2105.
Podle mého obrázku motoru a schematického obrázku níže je vidět, že podtlakovou regulaci rozdělovače mám zapojenou do místa na schemaťáku označeném jako "DO FILTERBOXU". A tam kde je označení "DO ROZDELOVACA" tam původní majitel něco zapojil, je tam přes černou hadici zapojená hliníková trubka asi ze sání.
Co myslíte, je to problém?
Pokud obě tyto trubky mají v sobě stejný podtlak ze sání, který je různý podle otáček motoru, pak je asi jedno kde je podtlak z rozdělovače připojen.
Mám pravdu?
Prosím o radu a vaše názory.
Děkuji vám moc.
Martin
Podle mého obrázku motoru a schematického obrázku níže je vidět, že podtlakovou regulaci rozdělovače mám zapojenou do místa na schemaťáku označeném jako "DO FILTERBOXU". A tam kde je označení "DO ROZDELOVACA" tam původní majitel něco zapojil, je tam přes černou hadici zapojená hliníková trubka asi ze sání.
Co myslíte, je to problém?
Pokud obě tyto trubky mají v sobě stejný podtlak ze sání, který je různý podle otáček motoru, pak je asi jedno kde je podtlak z rozdělovače připojen.
Mám pravdu?
Prosím o radu a vaše názory.
Děkuji vám moc.
Martin
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600 karburátor DAAZ 2105
Ahoj Martine,
pravdu máš částečně s ohledem na provozní režim a otáčky, ale prakticky pravdu nemáš.
Vycházejme z popisku na obrázku:
Nátrubek "do filtboxu" je odtah výparů z klikové skříně motoru. Funguje ale jen při zvýšených otáčkách (postupně od cca 2000 ot/min), protože jinak podtlak uzavírá šoupátko umístěné na hřídeli první škrticí klapky. Je to tam proto, že při volnoběhu jsou výpary z klikové skříně malé a jdou spolu s čistým vzduchem přímo do sání. Při vyšších otáčkách, kdy jsou výpary vyšší, je vyšší i podtlak v sání. Otevře se šoupě a výpary obchází klapku. Jednak se tím maže její hřídel a zároveň eliminuje znečistění difuzoru první komory.
Nátrubek "do rozdělovače" je správné místo pro zapojení hadičky podtlaku pro rozdělovač. V praxi ale toto dodatečné zvýšení předstihu funguje spíš při brzdění motorem, kdy se nuceně zavřou obě škrticí klapky a vzroste tak pro tuto soustavu podtlak (kvůli emisím). Dále to funguje v přechodových režimech částečného zatížení, kdy podtlakový karburátor umí zavřením klapky II. komory zvýšit podtlak na I. komoře za účelem lepšího promísení směsi a zvýšení její účinnosti. Zrovna karburátor 2105 má v originále další prvky odpojující dodávku paliva při brzdění motorem (pneumatický ventil a mikrospínač), takže by logicky ta podtlaková regulace na rozdělovači vlastně až tak být nemusela, ale stejný unifikovaný rozdělovač se používal i pro motory 2101/21011, kde elektronicky řízený karburátor nikdy sériově nebyl. Čili reálné využití tohoto podtlaku může být v případě rogala diskutabilní s ohledem na skutečnost práce motoru po většinu času pod zátěží. Ale nesmí to zůstat volně jen tak, pak by to ovlivňovalo složení směsi (falešný vzduch).
Hodně štěstí s tým pértinaxem.
pravdu máš částečně s ohledem na provozní režim a otáčky, ale prakticky pravdu nemáš.
Vycházejme z popisku na obrázku:
Nátrubek "do filtboxu" je odtah výparů z klikové skříně motoru. Funguje ale jen při zvýšených otáčkách (postupně od cca 2000 ot/min), protože jinak podtlak uzavírá šoupátko umístěné na hřídeli první škrticí klapky. Je to tam proto, že při volnoběhu jsou výpary z klikové skříně malé a jdou spolu s čistým vzduchem přímo do sání. Při vyšších otáčkách, kdy jsou výpary vyšší, je vyšší i podtlak v sání. Otevře se šoupě a výpary obchází klapku. Jednak se tím maže její hřídel a zároveň eliminuje znečistění difuzoru první komory.
Nátrubek "do rozdělovače" je správné místo pro zapojení hadičky podtlaku pro rozdělovač. V praxi ale toto dodatečné zvýšení předstihu funguje spíš při brzdění motorem, kdy se nuceně zavřou obě škrticí klapky a vzroste tak pro tuto soustavu podtlak (kvůli emisím). Dále to funguje v přechodových režimech částečného zatížení, kdy podtlakový karburátor umí zavřením klapky II. komory zvýšit podtlak na I. komoře za účelem lepšího promísení směsi a zvýšení její účinnosti. Zrovna karburátor 2105 má v originále další prvky odpojující dodávku paliva při brzdění motorem (pneumatický ventil a mikrospínač), takže by logicky ta podtlaková regulace na rozdělovači vlastně až tak být nemusela, ale stejný unifikovaný rozdělovač se používal i pro motory 2101/21011, kde elektronicky řízený karburátor nikdy sériově nebyl. Čili reálné využití tohoto podtlaku může být v případě rogala diskutabilní s ohledem na skutečnost práce motoru po většinu času pod zátěží. Ale nesmí to zůstat volně jen tak, pak by to ovlivňovalo složení směsi (falešný vzduch).
Hodně štěstí s tým pértinaxem.
Re: Motorové Rogalo VW T1 1600 karburátor DAAZ 2105
Nahrál jsem několik videí pro ukázku zvuku motoru.
Na zemi se zdá že je vše v pořádku, zvuk je zcela OK
https://drive.google.com/open?id=164Bo6 ... v7KPa2lNt8
Při rozjezdu po dráze začíná být slyšet sípavý cvakavý (prdící) zvuk
https://drive.google.com/open?id=16rH94 ... _IVSfSuKZv
A za letu je slyšet pořád
https://drive.google.com/open?id=1sYHRh ... c7DHsvl1rw
Na zemi se zdá že je vše v pořádku, zvuk je zcela OK
https://drive.google.com/open?id=164Bo6 ... v7KPa2lNt8
Při rozjezdu po dráze začíná být slyšet sípavý cvakavý (prdící) zvuk
https://drive.google.com/open?id=16rH94 ... _IVSfSuKZv
A za letu je slyšet pořád
https://drive.google.com/open?id=1sYHRh ... c7DHsvl1rw