Dobrý den chlapi,
jsem relativně čerstvým majitelem VAZ Žiguli 21011, 1300ccm, r.v. 1975, zářivě červená barva, toho času 10 dní po technické bez závady, ale už si nevím rady.
Asi to bude trošku delší a jsem novým i tady, tak kdyby vás cokoli napadlo na zlepšení, vylepšení, úpravy, tak sem s tím
Auto je v rodině odjakživa, celou dobu v garáži, nalítáno momentálně kolem 80 tisíc (to že se celý tacháč přetáčí, to vím, opravdu má 80 tis najeto, a nikdy né v zimě, nemá ani zimní gumy).
Děda byl (no ale stále furt je) na auta vždycky pes. Jak nebylo stopro vypiglované a podle jeho představ, bylo zle. Takže vymazlenec zůstane doma a pryč nepůjde
(chtěli ho koupit v místním servisu na náhradní díly za 5 litrů, prej že dá max 7, tak sem ho borca nakonec vyhodil z garáže)
Auto jsem zdědil po dědovi. Dokonce mě na něm učil jezdit, dneska to zvládnu v pohodě a leccos si opravím, vylepším (podsvícení apod.)
Jedna věc ovšem mě trápí a to dost:
Pokud jedu delší cestu, dejme tomu 80 a víc km a motor se víc zahřeje, je problém pak nastartovat. Musím cca hodinu počkat, než se to ochladí a pak cestuju vesele dál. Což me docela štve.
Start prostě za horkého motoru neproběhne, auto točí, točí, ale nic..
Kratší trasy nebyly problém, pojížďky po obdhodech a tak a autko chytá skvěle.
Nikdo neví, co s tím, dva servisy zklamaly, ani děda si nepamatuje, že by mu tyhle problémy někdy nastaly.
Zastudena, chladna apod není problém, motor chytí nadrnc a něma problema.
Benzín teče, teď na STK dokonce mi opravili těsnění na pumpě, že prej to prosakovalo, tak mi to dali nové.
Jiskra je, kontrola všech 4 svíček.
Zapalování jak elektronické, tak normální a dělá to na obou to samé.
Starter točí, měl jsem ho venku, preventivně vyleštil kontakty ve spínači a na kotvě, promazal spínač, nové matice a podložky kontaktů, uhlíky preventivně nové, na stole krásně fungoval.
Nový kabel ke startéru, vlastní výroba, CYA25, nově nalisovaná oka (vlastním firmu na elektromontáže, takže elektro umím)
Nový kabel na odpojovač baterie (auto ho má) a na kostru, opět CYA 25 s novými oky.
Nové šrouby a podložky na upevnění startéru k motoru.
Karbec rozebrán, vyčištěn několikrát, hladina je prej správná, rozborka a kontrola do šroubku proběhla.
Nové palivové hadice do čerpadla a z čerpadla do karbecu, všude nové hadicové spony.
Baterka 60Ah, značku teď netuším, údržbová (jiné neberu ani do nákladní dodávky ani do traktoru), baterie je OK, dovede točit k neutahání a stejně nic.
Starter novy nebo jiny jsem nezkoušel, nemam po ruce takový
Nenapadá vás borci, co jste tady, co ještě všechno bych mohl vyzkoušet nebo na co bych se měl ještě zaměřit???
Co mám zkusit??
Já už si nevím rady, takže když někam jedu, raději počítám s hodinovou pauzou, což samo sebou zdržuje a tak...
Snad jsem to napsal srozumitelně a jde pochopit, o co tu kráčí