Stránka 1 z 1

Nový HBV , brzdy odvzdušněny, tyčka posilovače vymezena

PříspěvekNapsal: čtv kvě 24, 2018 19:02
od kolja1
Už nevím čím by to bylo....vyměnil jsem hlavní brzdový válec za originál nový, brzdy byly odvzdušněny, přesah tyčky z posilovače seřízen tak, jak jsem tady našel na foru v diskuzi......brzdový pedál při odvzdušnění všech brzd stále nedává odpor...

Re: Nový HBV , brzdy odvzdušněny, tyčka posilovače vymezena

PříspěvekNapsal: čtv kvě 24, 2018 20:57
od Jan Vaníček
Pokud Ti to stále nebrzdí, asi bys měl oslovit někoho zkušenějšího.

Ono co to znamená: "Pedál brzdy nedává odpor"
-znamená to že se pedál propadne až na doraz a nic se neděje
-znamená to, že začne brzdit až těsně před podlahou
-zabrzdí, nebo nezabrzdí to kolo
-pedál se zastaví a postupně se propadá

Každá rada je pak trochu věštěním. Předpokládám, že při odvzdušňování protéká kapalina z nádobky ke každému kolu. Pokud tomu tak je, HBV bude fungovat. Předpokládám, že u žádného kola se nedělá bublinka, tedy opravdu řádně každé kolo odvzdušněno. Pokud funguje vše, co jsem napsal, pak bych vyloučil závadu předních brzd a vrhnul se na zadek. Tady mě napadají dvě příčiny.
1. Špatná funkce samostavů paken, pokud je jimi auto vybaveno, pakny se vrací do výchozí pozice.
2. Pokud není a je tam excentr, pak neseřízeno.
3. Pokud tam není ani jedno, pak musí být válečky se samostavy.
Pokud nefunguje ani jedno z popsaného, pak to bude příčina. Lze celkem snadno odzkoušet - zatáhnout ručku a šlapáním na pedál brzdy by se měl výrazně zkrátit krok.
4. Pokud to nepomůže, pak ještě jedna možná příčina - omezovač brzdného tlaku. Takže prověřit, jestli se hýbe, jestli ho správně ovládá táhlo, případně jestli nejsou prohozené vstupní a výstupní trubka - která je která nevím, musel bych se mrknout na auto ale to až příští týden - jistě pomůže někdo jiný. Pokud je špatný účinek brzd z důvodu nutnosti hodně a tvrdě šlapat na brzdu, pak je vadný posilovač, nebo nemá přísun podtlaku ze sacího potrubí (pozor, po odpojení hadice z potrubí nepojede motor a bude to vydávat divné zvuky!! Honza

Re: Nový HBV , brzdy odvzdušněny, tyčka posilovače vymezena

PříspěvekNapsal: pát kvě 25, 2018 05:16
od Luděk Musil
Jan Vaníček píše:..., případně jestli nejsou prohozené vstupní a výstupní trubka - která je která nevím, ...
Nejsem si jist, ale každá by měla mít jiný závit.
Na tomto obrázku se zdají být stejné: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/193.htm
Ale na tomto obrázku už víme víc: http://www.ladaklub.com/manualy/3/imagepages/161.htm , vpravo dole - spodní je vstup, horní je výstup. Má to i logiku (vytlačení vzduchových bublin při odvzdušnění. L.

Re: Nový HBV , brzdy odvzdušněny, tyčka posilovače vymezena

PříspěvekNapsal: sob kvě 26, 2018 20:07
od Hurikán
Luděk Musil píše:Nejsem si jist, ale každá by měla mít jiný závit.

Všechny závity na brzdách jsou stejné = M10x1,25

Re: Nový HBV , brzdy odvzdušněny, tyčka posilovače vymezena

PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2018 06:16
od kolja1
Tak v sobotu opět odvzdušnování, kontrola nastavení tyčky z posilovače do HBV....a tentokráte už to začalo brzdit...sice ne na začátku sešlápnutí, ale opět až na konci. Zaplať pán bůh , alspon za to. Díky za rady všem.

Re: Nový HBV , brzdy odvzdušněny, tyčka posilovače vymezena

PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2018 11:33
od Jan Vaníček
Ale zkontroloval jsi, co jsem napsal?? Pokud jsou zadní brzdy v pořádku, nemůže to brzdit až na konci. Honza

Re: Nový HBV , brzdy odvzdušněny, tyčka posilovače vymezena

PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2018 19:12
od Vašátor
Honzo, může, pokud jsou přední brzdové válečky Fenox. Odzvdušňovací otvor tam totiž není svrtaný v nejvyšším bodě. Aby bylo možné tento typ válečků odvzdušnit, je potřeba je nadoraz zasunout.

Re: Nový HBV , brzdy odvzdušněny, tyčka posilovače vymezena

PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2018 19:29
od Křečík Barbuška
Tedy pred zasunutim zaplavit co to jde. Napada mne injekcni strikacka s jehlou, ale pozor na napeneni (provzdusneni) kapaliny.