od Jan Vaníček » čtv kvě 24, 2018 20:57
Pokud Ti to stále nebrzdí, asi bys měl oslovit někoho zkušenějšího.
Ono co to znamená: "Pedál brzdy nedává odpor"
-znamená to že se pedál propadne až na doraz a nic se neděje
-znamená to, že začne brzdit až těsně před podlahou
-zabrzdí, nebo nezabrzdí to kolo
-pedál se zastaví a postupně se propadá
Každá rada je pak trochu věštěním. Předpokládám, že při odvzdušňování protéká kapalina z nádobky ke každému kolu. Pokud tomu tak je, HBV bude fungovat. Předpokládám, že u žádného kola se nedělá bublinka, tedy opravdu řádně každé kolo odvzdušněno. Pokud funguje vše, co jsem napsal, pak bych vyloučil závadu předních brzd a vrhnul se na zadek. Tady mě napadají dvě příčiny.
1. Špatná funkce samostavů paken, pokud je jimi auto vybaveno, pakny se vrací do výchozí pozice.
2. Pokud není a je tam excentr, pak neseřízeno.
3. Pokud tam není ani jedno, pak musí být válečky se samostavy.
Pokud nefunguje ani jedno z popsaného, pak to bude příčina. Lze celkem snadno odzkoušet - zatáhnout ručku a šlapáním na pedál brzdy by se měl výrazně zkrátit krok.
4. Pokud to nepomůže, pak ještě jedna možná příčina - omezovač brzdného tlaku. Takže prověřit, jestli se hýbe, jestli ho správně ovládá táhlo, případně jestli nejsou prohozené vstupní a výstupní trubka - která je která nevím, musel bych se mrknout na auto ale to až příští týden - jistě pomůže někdo jiný. Pokud je špatný účinek brzd z důvodu nutnosti hodně a tvrdě šlapat na brzdu, pak je vadný posilovač, nebo nemá přísun podtlaku ze sacího potrubí (pozor, po odpojení hadice z potrubí nepojede motor a bude to vydávat divné zvuky!! Honza