Stránka 4 z 4

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: ned bře 11, 2018 12:22
od martas
Vašátor píše:Nemůže to někde přisávat vzduch ze starší hadice? Nějaká mikrotrhlinka v palivové hadici - řidčí vzduch přes mikroprasklinku projde, hustší už ne. Ale předpokládám, že jste zkoušeli i novou hadici a z kanystru rovnou do palivové pumpy.


Vše zkoušeno, hadice poliuretanové nové...
Dokonce před tím nejvyšším sedlem, jsem vzal poliuretanovou hadičku z odvětrání zadního diferenciálu a přímo z nádrže jsem ji dostal kabinou až k pumpě. Úvaha byla že je originální železná trubka někde prorezlá a saje to vzduch... Potíže stejné při prejizdeni sedla...
Když jsme sjeli níž tak už nic a auto dojelo až domů bez těchto problémů, přechody z LPG na Ba, starty vše v pohodě... Prostě to dělalo jen vtěch výškách a to mi nejde na rozum...

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: pon bře 12, 2018 07:44
od JmJ
valda1971 píše:
3enit píše:Sněžku se 1637,5m bych chtěl vidět :scratch: Nebo jich je tady víc? :mrgreen:

To jsem našel na NETu a jednalo se o tu u Liberce. A co víš Ty ? Napiš :wink:

Snezka u Liberce?

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: pon bře 12, 2018 08:31
od Georgius
Tak furt blíž Liberce než Moskvy, ne ?

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: pon bře 12, 2018 23:56
od Jimmi
Vašátor píše: ...řidčí vzduch přes mikroprasklinku projde, hustší už ne....
To ale nemyslíš vážně, že ne.....? :wink:

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: úte bře 13, 2018 06:22
od Luděk Musil
Jimmi píše:
Vašátor píše: ...řidší vzduch přes mikroprasklinku projde, hustší už ne....
To ale nemyslíš vážně, že ne.....? :wink:
Vezmi to jako analogii s vodou :idea:
V hadici máš mikrotrhlinu a studená voda neprojde - je hustší, naopak teplá až horká voda projde - je řidší :idea:
:lol: :lol: :lol: :mrgreen: :weedman: . L.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: úte bře 13, 2018 08:58
od Teepee
A co takhle? :idea:
Ve vyšší nadmořské výšce je nižší tlak vzduchu, tudíž se sníží i bod varu benzínu. K tomu podtlak v sací části před čerpadlem ještě dále sníží bod varu a stejně jako voda ve vakuové pumpě už třeba i při pokojové teplotě (fyzika, cca sedmá třída ZŠ, nebo přiložené video), se začne vlastně vařit, viz: https://www.youtube.com/watch?v=X-8x436YsRQ
A jestli bylo horko, tak tím dřív to nastane, viz: https://www.youtube.com/watch?v=0BjuAJUiylo

Kdyby to bylo ono, všechna auta s čerpadlem v nádrži tenhle problém ve velké nadmořské výšce nemají.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: úte bře 13, 2018 23:54
od Jimmi
Luděk Musil píše: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :weedman: . L.
Tohodle bych se držel 8)
Řešení je prosté. Podtlak, vytvářený čerpadlem směrem do nádrže, je jen snížení tlaku oproti aktuálnímu tlaku vzduchu venku. Takže čerpadlo s nižší kondicí prostě nenasaje, protože to z nádrže tlačí míň.
A řidší horský vzduch procházející mikrotrhlinkami mě fakt pobavil :mrgreen:

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2018 09:28
od Teepee
Jimmi píše:Takže čerpadlo s nižší kondicí prostě nenasaje, protože to z nádrže tlačí míň.
Jimmi, tys (mi) tu mou teorii nějak zamotal. :rolleyes:
Když je čerpadlo v nádrži v palivu a z nádrže jenom tlačí, tak v palivovém potrubí je palivo vždy pod tlakem a bude to OK. Ale jakmile je přívod paliva do motoru rozdělen na sací a výtlačnou část, tak díky (pulzujícímu) podtlaku v sací části bude mít problém asi každé čerpadlo. Tím spíš, když je sací část dlouhá (klade odpor) a čerpadlo ohřáté. Kritické místo je pak před sacím ventilkem v čerpadle, kde se udělají bubliny. (největší podtlak a nejvyšší teplota paliva v sací části).
Je-li teorie správná pak by ale nejezdilo nic ve vyšších nadmořských výškách... ?

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2018 15:02
od martas
Jimmi píše:
Luděk Musil píše: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :weedman: . L.
Tohodle bych se držel 8)
Řešení je prosté. Podtlak, vytvářený čerpadlem směrem do nádrže, je jen snížení tlaku oproti aktuálnímu tlaku vzduchu venku. Takže čerpadlo s nižší kondicí prostě nenasaje, protože to z nádrže tlačí míň.
A řidší horský vzduch procházející mikrotrhlinkami mě fakt pobavil :mrgreen:


Tohle zní asi jako nejrozumější vysvětlení záhady.
Jen jí nabourává jedna věc co jsem psal v prvním příspěvku, obě čerpadla byla nová...
Ale podle místních snimiž jsem se závadu snažil odstranit při hovoru nadávali na kvalitu nových ruských dílů. Vždy první co bylo polevali čerpadlo studenou vodou a když jsme čerpadlo rozebirali tak se věnovali přepouštěcím ventilkům a jejich chodu a těsnění...
Viděl bych to tedy na hůře vyrobený díl, který může mít větší tolerance z výroby a vysokou nadmořskou výšku... A prostě nedokáže vytvořit dostatečný podtlak na podání benzínu...
Nivy, Uazy... Všechna stará auta tam normálně jezdila

Ještě že karburátor může jet na samospád :-D

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2018 23:03
od Jimmi
Já jsem Teepee opravdu uvažoval klasické čerpadlo u motoru.
Jinak bod varu benzínu asi nadmořská výška tolik neovlivní. Spíš bych dumal o správném nastavení zdvihu nového čerpadla.
Ty přepouštěcí ventilky se dříve dělaly z čehosi podobného podložce pod cuprexit. Mělo to velmi, opravdu velmi lesklý a hladký povrch. Z čeho se to dělá teď? Není chyba tam?

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2018 23:08
od martas
:roll:
:mrgreen: