Stránka 3 z 4

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: ned pro 24, 2017 22:02
od lionol
Aho mayo, je to 456, royal blue

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: úte pro 26, 2017 07:40
od MacGyver
:shock: Už jsem se lekl, že se něco stalo. :-)

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 18:42
od martas
Měl bych k těm palivovým čerpadlům taky jednu příhodu co se mi stala v loni a stála mě nemalé problémy a do dneška nemám kloudné vysvětlení...

V loni na jaře mi odešla membrána na starém čerpadle, koupil jsem nové v Krči značka Rekardo made in Russia.
V létě jsme vyrazili do Asie, čerpadlo šlapalo naprosto v pohodě, začalo to v Tadžikistánu, když jsem se dostali do nadmořských výšek 3500 m.n.m.. Při přechodech z LPG na BA se čerpadlo dlouho nechalo přemlouvat, musel jsem dlouho ručně pumpovat naž se chytla a začala podávat, místní vždy radily polívat vodou aby se čerpadlo ochladilo a začalo fungovat...
Ve výšce přes 4000 m.n.m při stoupání do průsmyku to začalo i za jízdy, čerpadlo prostě přestalo dávkovat benzín.
Byl jsem sám a do další " vesnice" to bylo asi 50km zemí nikoho jednou za hodinu projelo auto, místní radily polívat čerpadlo, nadávali, že nové ruské díly nestojí za nic a čínu nekupovat... Vždy se snažili pomoci, jestli máme vodu a jídlo a popřáli hodně štěstí...
Po dlouhám pumpování jsem vždy dokázal popojet cca 1 až 5km a pak znovu... několikrá jsem rozebral čerpadlo... a takhle jsem bojoval celý den abych ujel těch 50 km. Zkusil jsem i motorek ostřikovačů na čerpání benzínu aby to jelo...
Zrychlím to ve vsi zase všichni chtěli pomoci bohužel čerpadlo kaput, ventilky prostě propouštěli benzín a nedostali ho do karburátoru...
Prodejna dílů ve "městě" 100 km zemí nikoho... Místní ve vsi mi darovali dlouhý kus hadičky a auto jsem zprovoznil na samospád s kanistrem na střechu, druhý den jsem ujel těch 100 km a koupil jsem novou pumpu značky Daaz russia.
A vyrazil jsem směr Kyrgyzská hranice k jezeru Karakol a sedlo AK-Baital 4656 m.n.m.
A ouha při velkém stoupání opět auto přestalo jet, pumpa nedávala benzín, ventilky jako by propouštěli benzín, vždy bylo třeba dobu pumpovat a auto zase jelo, sedlo jsem přejel asi na šestkrát... Ale fungovalo mnohonásobně lépe než staré. Pak už jsme jenom klesali a pumpa fungovala normálně v Kyrgystánu jsme se dostali do max. 3500 m.n.m. a tam už pumpa problémy nedělala a fungovala až domů a funguje dál...

Jediné vysvětlení je, že ventilky v pumpě při nízkém tlaku vzduchu ve vysoké nadmořské výšce začnou " klouzat" a propouštět benzín...

Co byste na to řekli...?

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 18:49
od Luděk Musil
martas píše:... Co byste na to řekli...?
že pokud to neuvidím na vlastní augle - tak tomu neuvěřím :idea: . L.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 18:57
od valda1971
Je to nějaké divnéé.. ale nezdá se mi, že by to bylo nadmořskou výškou. Sám jsem ale ze Žigulem tak vysoko nebyl, nejvíc v Švýcarech-Alpách 1600m a to bylo bez problémů.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 18:58
od martas
Kam zajet nad 4000m.n.m tady v okolí...?

Taky mi to nejde do makovice...
S autem už jsem něco zažil a projel...

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 19:00
od valda1971
martas píše:Kam zajet nad 4000m.n.m tady v okolí...?
...

To asi nikam :( Ani nevím kam se dá dojet v Tatrách.
PS: tak jsem se podíval, a v ČR nejvyšší Sněžka "jen" 1637,5m a na Slovensku Gerlach 2654 - ale na vrchol se jet nedá :mrgreen:

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 19:09
od martas
V Arménii jsem byl s autem ve 3200m.n.m.
Rumunsko, Ukrajina málo...

Auto pak ujelo z Tadžikistánu domů 8000km naprosto v pohodě...
Mám před pumpou průhledný filtřík a při ručním pumpovaní bylo vidět, že se benzín hýbe ale do karboše se prostě nedostal...
I s místními když jsme to rozebirali tak si hráli s těma ventilkama... Benzin z kýble taky nic moc, ale vždy to jelo...

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 19:13
od JmJ
Jedine to testovat pod vyvjevou :-). Nebo nalozit soucastky do lankovky a vyrazit nekam k Mont Blancu.

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 19:32
od martas
V ČR nejvyšší Sněžka "jen" 1637,5m a na Slovensku Gerlach 2654 - ale na vrchol se jet nedá :mrgreen:[/quote]

Tohle když jsem řekl celnikovy na Kyrgyzské celnici ve výšce cca 4000 m.n.m. - Že jsem z Čech a nejvyšší hora je Sněžka brečel smíchy

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 19:36
od martas
JmJ píše:Jedine to testovat pod vyvjevou :-). Nebo nalozit soucastky do lankovky a vyrazit nekam k Mont Blancu.


Tak dojel jsem, koupil jsem membránu do staré pumpy co byla charašo...
Jen jsem se chtěl dobádat nějakého rozumného vysvětlení...

Ještě zkusím kluky ze Slovenska s červeným žigulem, jestli nemají nějaké podobné zážitky...

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 21:25
od 3enit
Sněžku se 1637,5m bych chtěl vidět :scratch: Nebo jich je tady víc? :mrgreen:

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 22:15
od valda1971
3enit píše:Sněžku se 1637,5m bych chtěl vidět :scratch: Nebo jich je tady víc? :mrgreen:

To jsem našel na NETu a jednalo se o tu u Liberce. A co víš Ty ? Napiš :wink:

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: sob bře 10, 2018 22:56
od Liftback
guma dnes a niekedy dávno má iné zloženie a pravdepodobne iné tesniace a elastické vlastnosti vo výškach nad 2000 ? ohľadom toho boli niekde články o prvých lietadlách a ich problémoch pri prekonávaní výšok a pohorí :idea:

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

PříspěvekNapsal: ned bře 11, 2018 11:46
od Vašátor
Nemůže to někde přisávat vzduch ze starší hadice? Nějaká mikrotrhlinka v palivové hadici - řidčí vzduch přes mikroprasklinku projde, hustší už ne. Ale předpokládám, že jste zkoušeli i novou hadici a z kanystru rovnou do palivové pumpy.