Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Moderátor: Moderátoři

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod martas » ned bře 11, 2018 12:22

Vašátor píše:Nemůže to někde přisávat vzduch ze starší hadice? Nějaká mikrotrhlinka v palivové hadici - řidčí vzduch přes mikroprasklinku projde, hustší už ne. Ale předpokládám, že jste zkoušeli i novou hadici a z kanystru rovnou do palivové pumpy.


Vše zkoušeno, hadice poliuretanové nové...
Dokonce před tím nejvyšším sedlem, jsem vzal poliuretanovou hadičku z odvětrání zadního diferenciálu a přímo z nádrže jsem ji dostal kabinou až k pumpě. Úvaha byla že je originální železná trubka někde prorezlá a saje to vzduch... Potíže stejné při prejizdeni sedla...
Když jsme sjeli níž tak už nic a auto dojelo až domů bez těchto problémů, přechody z LPG na Ba, starty vše v pohodě... Prostě to dělalo jen vtěch výškách a to mi nejde na rozum...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
martas
 
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod JmJ » pon bře 12, 2018 07:44

valda1971 píše:
3enit píše:Sněžku se 1637,5m bych chtěl vidět :scratch: Nebo jich je tady víc? :mrgreen:

To jsem našel na NETu a jednalo se o tu u Liberce. A co víš Ty ? Napiš :wink:

Snezka u Liberce?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Georgius » pon bře 12, 2018 08:31

Tak furt blíž Liberce než Moskvy, ne ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
Georgius
 
Příspěvky: 3997
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Jimmi » pon bře 12, 2018 23:56

Vašátor píše: ...řidčí vzduch přes mikroprasklinku projde, hustší už ne....
To ale nemyslíš vážně, že ne.....? :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 13, 2018 06:22

Jimmi píše:
Vašátor píše: ...řidší vzduch přes mikroprasklinku projde, hustší už ne....
To ale nemyslíš vážně, že ne.....? :wink:
Vezmi to jako analogii s vodou :idea:
V hadici máš mikrotrhlinu a studená voda neprojde - je hustší, naopak teplá až horká voda projde - je řidší :idea:
:lol: :lol: :lol: :mrgreen: :weedman: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Teepee » úte bře 13, 2018 08:58

A co takhle? :idea:
Ve vyšší nadmořské výšce je nižší tlak vzduchu, tudíž se sníží i bod varu benzínu. K tomu podtlak v sací části před čerpadlem ještě dále sníží bod varu a stejně jako voda ve vakuové pumpě už třeba i při pokojové teplotě (fyzika, cca sedmá třída ZŠ, nebo přiložené video), se začne vlastně vařit, viz: https://www.youtube.com/watch?v=X-8x436YsRQ
A jestli bylo horko, tak tím dřív to nastane, viz: https://www.youtube.com/watch?v=0BjuAJUiylo

Kdyby to bylo ono, všechna auta s čerpadlem v nádrži tenhle problém ve velké nadmořské výšce nemají.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Jimmi » úte bře 13, 2018 23:54

Luděk Musil píše: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :weedman: . L.
Tohodle bych se držel 8)
Řešení je prosté. Podtlak, vytvářený čerpadlem směrem do nádrže, je jen snížení tlaku oproti aktuálnímu tlaku vzduchu venku. Takže čerpadlo s nižší kondicí prostě nenasaje, protože to z nádrže tlačí míň.
A řidší horský vzduch procházející mikrotrhlinkami mě fakt pobavil :mrgreen:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Teepee » stř bře 14, 2018 09:28

Jimmi píše:Takže čerpadlo s nižší kondicí prostě nenasaje, protože to z nádrže tlačí míň.
Jimmi, tys (mi) tu mou teorii nějak zamotal. :rolleyes:
Když je čerpadlo v nádrži v palivu a z nádrže jenom tlačí, tak v palivovém potrubí je palivo vždy pod tlakem a bude to OK. Ale jakmile je přívod paliva do motoru rozdělen na sací a výtlačnou část, tak díky (pulzujícímu) podtlaku v sací části bude mít problém asi každé čerpadlo. Tím spíš, když je sací část dlouhá (klade odpor) a čerpadlo ohřáté. Kritické místo je pak před sacím ventilkem v čerpadle, kde se udělají bubliny. (největší podtlak a nejvyšší teplota paliva v sací části).
Je-li teorie správná pak by ale nejezdilo nic ve vyšších nadmořských výškách... ?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod martas » stř bře 14, 2018 15:02

Jimmi píše:
Luděk Musil píše: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :weedman: . L.
Tohodle bych se držel 8)
Řešení je prosté. Podtlak, vytvářený čerpadlem směrem do nádrže, je jen snížení tlaku oproti aktuálnímu tlaku vzduchu venku. Takže čerpadlo s nižší kondicí prostě nenasaje, protože to z nádrže tlačí míň.
A řidší horský vzduch procházející mikrotrhlinkami mě fakt pobavil :mrgreen:


Tohle zní asi jako nejrozumější vysvětlení záhady.
Jen jí nabourává jedna věc co jsem psal v prvním příspěvku, obě čerpadla byla nová...
Ale podle místních snimiž jsem se závadu snažil odstranit při hovoru nadávali na kvalitu nových ruských dílů. Vždy první co bylo polevali čerpadlo studenou vodou a když jsme čerpadlo rozebirali tak se věnovali přepouštěcím ventilkům a jejich chodu a těsnění...
Viděl bych to tedy na hůře vyrobený díl, který může mít větší tolerance z výroby a vysokou nadmořskou výšku... A prostě nedokáže vytvořit dostatečný podtlak na podání benzínu...
Nivy, Uazy... Všechna stará auta tam normálně jezdila

Ještě že karburátor může jet na samospád :-D
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
martas
 
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Jimmi » stř bře 14, 2018 23:03

Já jsem Teepee opravdu uvažoval klasické čerpadlo u motoru.
Jinak bod varu benzínu asi nadmořská výška tolik neovlivní. Spíš bych dumal o správném nastavení zdvihu nového čerpadla.
Ty přepouštěcí ventilky se dříve dělaly z čehosi podobného podložce pod cuprexit. Mělo to velmi, opravdu velmi lesklý a hladký povrch. Z čeho se to dělá teď? Není chyba tam?
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod martas » stř bře 14, 2018 23:08

:roll:
:mrgreen:
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Uživatelský avatar
martas
 
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků