Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Moderátor: Moderátoři

Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod lionol » pon kvě 08, 2017 17:39

Jako každý rok, přišel čas jít s autem na technickou ... tentokrát se to týká modré šestnáctky ... takže zahájení sezóny a hned dva příběhy.

Než o tom začnu, předešlu, že jsem musel vyměnit palivová čerpadla u čtyř ze čtyř aut, tedy ani jedno auto už nemá původní palivové čerpadlo, byť s nimi všechna dokázala žít předchozích 30 a více let ...

Jenže od té doby, co benzín není benzínem, ale sračkou plnou MEŘO, dochází k rozleptávání gumových membrán PČ metylesterem obsaženým v BA. Čili už dva roky tankuji výhradně u Eurooilu, který toto svinstvo do benzínu podle jejich vlastní deklarace nepřidává. Přesto dochází k destrukcím palivových čerpadel (dřív tam bylo asi něco s MEŘO) ... ona totiž ta rozpuštěná guma ucpává dýzy v PČ a dokáže se dostat i do karburátoru, kde taky udělá svoje. Takže mám 4 čerpadla na ponku na vyčištění, k tomu několik rozežraných membrán, a stále to řeším ... už jsem z toho celý otrávený.

Příběh 1 - VAZ 2106

Takže dnes jsem vyzvednul auto v Přerově a přepravoval ho do Olomouce na STK. Celou cestu 16-ka jela jak dráha, a cca 1 km před koncem cesty, v tom nejprudším kopci na Tabulák (pro ty, kteří znají místo, tak uvádím že přímo ve stoupání na Okružní od křižovatky s I. P. Pavlova pod vodojemem), skok, druhý skok ... a zhaslo to. Kalamita ve stoupání, zúžení ostrůvkem u přechodu, po 100 m autobusová zastávka a silný provoz. Lahůdka. Samozřejmě ... membrána v pr ... lano, manželka mě odtáhla a na ulici sborka-rozborka. Co udělala metylesterřepková dobrota s membránou je vidět na fotce ... ta střední pryžová část ztvrdla na kámen a normálně se rozlámal jak bakelit. Hnus flus.

Příběh 2 - VAZ 2103/1977

Vyvezl jsem po zimě před měsícem na slunce tamovomodrou trojku, všechno OK. Dnes ji zase vytáhnu, otevřu zadní dveře ... a skoro jsem s sebou "flák vo zem". Do auta vletěl před tím měsícem mol, a ta svině nakladla vajíčka do zadní sedačky, a to nádherné, přede dvěma týdny dokonalé, netknuté sedadlo, ty bestie z poloviny zkrmily. Tak s tím se člověk fakt nevypořádá ... auta jsou jak v bavlně, člověk jim chodí pomalu dávat dárky pod stromeček, a během pár dnů se o to postarají moli ... jeden pitomý motýl, který tam muset vletět toho 1. dubna, když bylo 26°C a auta byla otevřená celé odpoledne venku. Tak to sem dávám, abyste viděli, že auto přežilo rovných 40 let (r.v. 1977) bez úrazu, a jeden motýlek velký cca 10 cm jej dokáže poškodit. :axe:

Už jsem volal čalouníka, říkal, že není problém to opravit, ale znáte mě ... já a moje pověstná mánie pro původnost. No prostě nářez. A vo tom to je ... a fčil do mě :)
Přílohy
IMG_2109.JPG
IMG_2111.JPG
IMG_2112.JPG
IMG_2114.JPG
IMG_2116.JPG
IMG_2117.JPG
IMG_2119.JPG
IMG_2120.JPG
IMG_2126.JPG
Naposledy upravil lionol dne pon kvě 08, 2017 21:51, celkově upraveno 3
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
lionol
 
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Mičun » pon kvě 08, 2017 17:56

Když je auto takto zneuctěno, je načase mi ho prodat... :D :D :D
Já jezdím na Vervu od Benziny a zatím gumičky drží...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka... :-) :-) ;-)
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Uživatelský avatar
Mičun
 
Příspěvky: 1297
Registrován: pát črc 15, 2011 11:03
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod valda1971 » pon kvě 08, 2017 18:08

Problémy s NEbenzínem vesměs známe, ale s tím molem to je nářez :twisted: Nikdy jsem si neuvědomil, že i auto (sedačky) by tuto pohromu mohly schytat :( Tak asi preventivně dávat něco proti molům, ale většinou to smrdí :(
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod lionol » pon kvě 08, 2017 18:29

Ahoj Valdo, pravdu díš ... ale radši smrad, než sežrané sedačky ... do pikele práce
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
lionol
 
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Cory » pon kvě 08, 2017 19:07

Ja by som sa tiez zahryzol do takej peknej nenaprdenej sedacky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Nulašestka » pon kvě 08, 2017 19:07

Co se týče benzinu, na zimní odstávku tankuju vždycky 100 oktan bez biosložky a není problém. Pokud chceš mít klid od palivového čerpadla, lze vyřešit buď výrobou membrány z membránového plátna (někteří zde to tak mají), nebo pořízením pumpy od Pierburgu, ale do toho nepůjdeš, protože už to nevypadá jako originál, i když absence páčky pro ruční dočerpání je řešitelná instalací balonku na hadičku od benzinu. :) Mimochodem to pumpuje tak dobře, že i bez dočerpávání benzínu mi 2105-ka chytla po půlroční odstávce po pár otočení startéru.

S tím molem to nepotěší, ale jsou určitě i horší věci. Samozřejmě ale ty čalounické práce jsou opruz. Málokdo to umí dobře udělat, stojí to ranec a sehnat něco, co se alespoň vzdáleně podobá původní látce, prakticky nejde. Na šestnáctku jsem 10 let marně sháněl nové výplně dvěří, nakonec se musely přečalounit původní a ten leštěný semiš jsem za půl roku shánění prostě nesehnal. Musela se tam dát nějaká látka na čalounění gaučů a stejně to stojí za prd...klasika. :roll:

Tohle je ale vcelku pohoda, když si vzpomenu, jak známým začátkem 90. let opadal v garáži na asi tříletou nulapětku strop a poškrábalo to střechu, kapoty, boky...
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod lionol » pon kvě 08, 2017 19:22

Ahoj Cory, to membránové plátno možná není špatný nápad ... a moli jsou prevíti ... bohužel, díry už jsou pořízeny
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
lionol
 
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Jan Vaníček » pon kvě 08, 2017 19:23

Pokud jsi četl moje příspěvky tak před dvěma lety, tak jsem si na své šestce užil též svoje. První membrána vydržela asi 35 let a pal jsem během měsíce vyměnil 4, než ... teď to snad ani nesmím napsat, abych nezakřiknul :). Jo, poprvé mi to zdechlo v kopci na silnic 1.třídy, naštěstí rychle identifikoval a měl sebou náhradní pumpu.
S tím sedadlem je to fakt zlé, upřímě Tě lituju, taky bych to špatně rozdýchával. Čalounění bych nechal až jako nejzašší možnost, zkusil bych poptat/shánět jiný sedák. Myslím si, že sedáky se seženou snáž, než opěradla. Pokud by to byla šestka, sedák bych měl.
Do Fiata jsem před lety dal cosi, co smrdí/voní, mám to tam asi 7 let, stále to má účinek, kolega co mi to tehdy dával říkal, že to odpuzuje i myši. Bohužel už nevím, jak se to jmenuje, letos na jaře jsem pytlík od toho vyhodil. Honza
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod lionol » pon kvě 08, 2017 19:55

Čau Honzo, vypadá to, že to chcípání v kopci je nějaké symptomatické :) Tak ono to má svou logiku, záběr motoru dokáže udělat "vír v nádrži", no a tam většinou dojde k ruptuře membrány. Taky si radši vozím náhradní pumpu a membránu, akorát jsem zdechl v místě, kde se fakt nedalo auto rozebírat :) Největší vopruz je to, že všechna auta jezdila na původní pumpu do r. 2015 ... od té doby se to smolí.

Jinak sedák ... naprosto souhlasím, ale už jsem sedák hledal, a problém je ten, že je trojkový, a barva taková ta žlutohnědá, kterých je pohříchu velmi, velmi málo. Nebudu ti říkat, jak jsem to rozdýchával já ... chodil jsem kolem auta a hodinu jsem řval jak raněné zvíře ... odpuzovač tam byl, ale jak vidíš, evidentně jim to bylo egál. A hlavně ... kdo by řek, že ty mrchy budou žrát molitan? Navíc, on to ten zmetek nasypal i do tepichu, ale ty larvy v sedačce normálně prosperovaly, měli 1 až 2 cm na délku a hýbaly se, ale ty v koberci byly dlouhé tak 3 mm, tenké a chcíplé. Takže sovětský jekor jim nechutnal, ale molitan a semiš si daly, mrchy nelidské.
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
lionol
 
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Mikeš » pon kvě 08, 2017 20:54

Ty sedačky to je peklo....mě by asi šlehlo :evil: ,hodně štěstí při schánění náhrady.
Jinak ty membrány v čerpadlech-Nulašestka mě varoval,že čím víc červená tím víc na houby,hnědá je lepší,nejlepší bude asi to černé membránové plátno od Vaška(doufám),
protože to co nás čeká a nemine s benzíny ala E10 bude ještě výživnější než současné problémy.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Mikeš
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod lionol » pon kvě 08, 2017 21:18

Ano, je to čistokrevné peklo ... stále ještě nemohu uvěřit, že tak nepatrný živočich dokázal během jednoho měsíce zničit něco, co předtím nezničilo 35 let běžného používání

Ve VAZu 2103 (r.v. 1975) jsem měl světle hnědou silnou gumovou membránu, v provedení 1 guma nahoře + vložka + 1 guma dole. ta vydržela opravdu absolutně nejdéle. Taky měl zvláštní dřík, byl kratší asi o 0,5 cm než u těch pump z aut r.v. 77-78. V těchto byla membrána taková červenohnědá, v provedení 2 gumy nahoře + vložka + 1 guma dole. Nové pumpy už mají membrány ostře červené, já zatím ještě jedu na ty hnědé, které mám ze starších zásob.

Jenom perlička: nejmenovaná firma vyrábějící travní sekačky (Mtfd) odmítá brát záruky na motor, pokud se používá palivo s MEŘO. Nakonec nás ti eurohujeři přivedou všechny do neštěstí ...
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
lionol
 
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod Nulašestka » úte kvě 09, 2017 20:15

Je to tak. Mě ten červenej xindl odešel po 380 km po generálce a podle mě to byla i příčina, proč to ten motor dorazilo. Natekly tam asi 3 litry benzinu...
Nulašestka
 
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod JmJ » ned kvě 14, 2017 09:30

Gumove casti v palivove soustave zpravidla rychle ztvrdnou za NEpritomnosti benzinu. Dokud jsou zalyte benzinem/vypary, tak jsou pruzne, jakmile se na 24 hod daji uplne mimo benzinovy smrad, dokazi ztvrdnout na kamen. Napr. hadice od hrdla nadrze na kombicih. Kdyz sem ji po 25 letech preventivne menil, tak jsem ji vytahl ven pekne mekkou. Druhy den byla jako sutr. Jestli za to muze srackoslozka benzinu, netusim. Stejnou zkusenost sem udelal na trech autech.

Kazdopadne u odstaveneho auta bych si nedovolil to, abych min jednou mesicne nenastartoval, nebo aspon nedocerpal rucne palivo.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod lionol » ned kvě 14, 2017 10:54

Ahoj, každá rada dobrá. Takze děkuji, budu se tím řídit. Určitě to budu hlídat, aby bylo pořád zaplaveno.
Tom

VAZ 2103, 1975
VAZ 2103, 1977
VAZ 2103, 1978
VAZ 2106, 1978
lionol
 
Příspěvky: 525
Registrován: úte lis 20, 2007 15:50
Bydliště: Olomouc

Re: Kritické incidenty při uskladnění leštěnek

Příspěvekod valda1971 » ned kvě 14, 2017 11:52

Já hlavně na zimu skladuji s 110% plnou nádrží (kdysi jsem jednu vyhodil co byla zrezlá v horní části bez benzínu) a dle situce dělám 1x měsíčně udržovací projížďku. Na 01 mám poslední membránu a jiné 11 roků a to jsem ji měnil díky čištění (zbytečnému) čerpadla. Nyní už nerozebírám, původní membrány již nejsou v takovém počtu :(
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7199
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Další

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron